Millainen ihminen on ikäistään kypsempi?
Eräs kaveri sanoi olevansa ikäistään kypsempi, ollaan siis 13-vuotiaita. Mitä hän mahtoi sillä tarkoittaa?
Kommentit (47)
Omilla aivoillaan ajatteleva, pärjää yksinkin eikä ole riippuvainen muista.
Vierailija kirjoitti:
Ei se mun mielestä automaattisesti tarkoita kypsyyttä, jos on kurja elämä ja kokenut kovia.
Ei todellakaan, kovasti kolhiva elämä voi vaikuttaa myös päin vastoin. Siksi kirjoitinkin että jos on muuten puitteet sille henkiselle kasvulle, eli on esimerkiksi sekä hyviä että huonoja kokemuksia ja riittävä perusturvallisuus ja ihmisiä joiden kanssa puida niitä kokemuksiaan, jotta niistä voi seurata ajattelun kypsymistä.
Nyt 30v+ en muuten koe olevani mitenkään ikäistäni kypsempi, pikemminkin nyt löydän itsestäni niitä keskeneräisyyksiä mitä muut ovat ehkä viimeisen vuosikymmenen työstäneet.
Kaikki yläasteella ajattelevat itsestään noin. Oikeasti kypsän ihmisen ei tarvitse uskotella sitä muille.
Yleensä noin sanovat ovat kiusattuja tai yksinäisiä, yrittävät sitten olla muita parempia ihmisiä kun ovat muka niin aikuisia. :D
Sellanen jolla on elämänkokemusta
Vierailija kirjoitti:
Eräs kaveri sanoi olevansa ikäistään kypsempi, ollaan siis 13-vuotiaita. Mitä hän mahtoi sillä tarkoittaa?
Yrittää kauniimmin sanoa olevansa fiksumpi kuin ikätoverinsa. Ironisesti, ihmiset jotka kuvittelevat noin eivät usein tunne juuri itseään ja ovat siten keskenkasvuisia.
Vierailija kirjoitti:
Harva on oikeasti ikäistään kypsempi.
Totta, koska Lidlin testivoittaja kasvorasva on nyt kaikkien saatavilla!
Tuskin kukaan oikeasti kypsä sanoo olevansa sellainen
En kyllä ole tavannut yhtäkään, vaikka paljon nuorten kanssa vietäisiin aikaa.
Se ei välttämättä ole hyvä juttu. Mulle sanottiin joskus pienempänä, että olen ikäistäni kypsempi, siitä tuli vain paha olo. Yritin koko ajan käyttäytyä fiksusti ja olin ärsyttävän pikkuvanha, se johti yksinäisyyteen eikä mulla vieläkään ole ystäviä. :(
Vierailija kirjoitti:
13 vuotiaana tytöt kikattelivat pojista, mutta meitä miehiä ei paljoa jaksanut kiinnostaa kikattelu.
Kummat sitten kypsempiä?
Sinkkumies
Et ainakaan sinä, muista pojista en osaa sanoa.
Miten se muka tekee ihmisestä vähemmän kypsän jos sanoo olevasa ikästään kypsempi?
Mä ajattelen niin, että on hyvä itsetunto ja maailma ei pyöri pelkästään oman navan ympärillä.
Jos puhutaan teineistä, sanotaan näin että "joukossa tyhmyys tiivistyy".