Miten sinne Kelaan pääsee töihin?
Oon nyt kerran hakenut ja mitään ei ole kuulunut. Nykyisessä työpaikassa palkka on siinä 2600e paikkeilla. Katoin että noilla etuuskäsittelijöillä on siinä 2100-2500e. Työajat olisivat paljon sopivammat kuin nykyisessä hommassa, jossa päivystän ihan koiran aikaan. Sisähommissa ei tarttis myöskään palvella face to face mikä ahdistaa kybästi. Puhelimessa ei haittaa haukunnat tai kitinät.
Kommentit (26)
Hain myös, mutta mitään ei ole kuulunut. Onkohan haastattelut jo aloitettu?
Lomakkeessa on kohta jossa kysytään suosittelijaa Kelalta, täytä se kohta jos perheenjäsen tai tuttu on Kelalla töissä ja voi suositella sinua.
Vierailija kirjoitti:
Lomakkeessa on kohta jossa kysytään suosittelijaa Kelalta, täytä se kohta jos perheenjäsen tai tuttu on Kelalla töissä ja voi suositella sinua.
Ei helvata, että suhteilla. Voisin tänään huvikseni laittaa hakemuksen. Vain asumistukea saanut joskus joten siinä suhteet.
Täällä haettu myös eikä mitään ole kuulunut. Eiköhän valinnat ole jo tehty, en ainakaan oleta että sieltä mitään haastattelukutsua enää tulisi.
Jos tunnette olevanne syrjittyjä niin viekää asia eteenpäin. Jos olette palkattua henkilöä pätevämpiä saatte mukavasti korvauksia.
Jos ei ole suosittelijaa Kelalta, niin mahdollisuudet likimain nolla. Nämä paikat on jo jaettu tutuille ja piireihin kuuluville, kuten yleensä.
Mitä mitä mitä?? Kela on julkinen laitos. Suhteilla ei siellä pitäisi olla mitään tekemistä rekrytoinnin kanssa, vain pätevyydellä. Miksi sisäistä suosittelijaa kysyttäisiin hakulomakkeessa, jos sillä ei olisi merkitystä? Kahdesta tasavahvasta hakijasta paikan saa se, jonka kaveri on Kelassa töissä? Ei voi olla totta.
Mihin voi tehdä ilmiannon?
Vierailija kirjoitti:
No ilmankos. Käsittääkseni valtion viroissa ja toimissa pitäisi aina palkata pätevin, mutta Kelalla riittää, jos joku sukulainen on siellä töissä. Ei ihme, että hommat ei suju.
Yleensä riittää kuka tahansa suosittelija, joka on kai tavallisesti aiemmasta työpaikasta. Mutta ei Kelalle, eli on sisäpiirin juttu.
Pitihän se arvata, että ei ole ammattitaito eikä osaaminen tärkeintä vaan se, että on suosittelija sisäpiiristä. Ilmanko työ ei oikein tehokasta ja tuottoisaa olekaan, mutta luulisi siellä olevan ainakin kivaa, kun ovat suositelleet toisiaan.
Mikä ihme kultakimpale Kela on työnantajana jos kerran ilman suosittelijaa ei ole mahiksia? Taitaa olla myös osansa sillä, että nyt on työnantajien markkinat eli sopivaa työvoimaa heidänkin tehtäviin on pilvin pimein. Itse taidan myös hakea vaikka mahikset päästä on sinne töihin on varmaan nolla. (ei suosittelijoita ja takana aika pitkä työttömyys) Ihan piruuttain pitäisi varmaan pistää hakemukseen, että teidän varmaan kannattaisi palkata minut etuuslaskijaksi koska: itsekin toimeentulotukea saavana handlaan kyllä hyvin toimeentulotuen laskemisperusteet ja yleiset säännöt (takana on kyllä myös ihan työhistoriaakin toimistotöistä), lisäksi kansantaloudelle olisi hyvä palkata juuri näitä henkilöitä kuten minä, jotka elävät etuuksilla jolloin Kelan minulle maksavat etuudet vähentyisivät usealla satasella, koska suurin osa tuloistani muodostuisi palkasta, jonka Kela minulle maksaisi, joten ei tarvitsisi enää tukia sieltä maksella. Minä lasken tukia muille ja Kela maksaa palkkaa mulle, jotta ei tarvitsisi maksaa tukia mulle. Mille kuulostaa?
Pääsin haastatteluun asti ilman suosittelijaa, mutta en saanut paikkaa. Kyllä sieppaa jos sen paikan sai joku sen perusteella, että kaveri on siellä töissä >:( Miten on edes laillista valtion laitoksessa?!
Vierailija kirjoitti:
Mitä mitä mitä?? Kela on julkinen laitos. Suhteilla ei siellä pitäisi olla mitään tekemistä rekrytoinnin kanssa, vain pätevyydellä. Miksi sisäistä suosittelijaa kysyttäisiin hakulomakkeessa, jos sillä ei olisi merkitystä? Kahdesta tasavahvasta hakijasta paikan saa se, jonka kaveri on Kelassa töissä? Ei voi olla totta.
Mihin voi tehdä ilmiannon?
Yhdenvertaisuusvaltuutetulle
Huomasin muuten että voi tehdä ilmoituksen myös jos työhön haetaan 25-35 -vuotiasta henkilöä. Usein haetaan nuoria alle 25-vuotiaita töihin. Taidan hakea seuraavaksi tuollaista paikkaa ja tehdä ilmoituksen syrjinnästä jos minua ei valita.
Vierailija kirjoitti:
Pääsin haastatteluun asti ilman suosittelijaa, mutta en saanut paikkaa. Kyllä sieppaa jos sen paikan sai joku sen perusteella, että kaveri on siellä töissä >:( Miten on edes laillista valtion laitoksessa?!
Vie asia eteenpäin jos et saa paikkaa. Asiat eivät muutu jos niitä ei kukaan kyseenalaista.
En takuulla hae Kelaan jos palkka on jotain 2100.
Ei varmaan ihan maisterit hae.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin voi tehdä ilmiannon?Yhdenvertaisuusvaltuutetulle
Huomasin muuten että voi tehdä ilmoituksen myös jos työhön haetaan 25-35 -vuotiasta henkilöä. Usein haetaan nuoria alle 25-vuotiaita töihin. Taidan hakea seuraavaksi tuollaista paikkaa ja tehdä ilmoituksen syrjinnästä jos minua ei valita.
Tuollaiset ikärajat on ihan laillisia, jos kyseessä on esim. nuorten työllistämiseksi tehty projekti.
Älkää nyt oikeasti uskoko, että jotain suosittelijoita tarvitaan. Kelassa on töissä eri tehtävissä 5000 henkilöä. Varmaan joillakin voi olla tuttuja tai sukulaisia myös Kelassa, mutta se ei kenelläkään ole ratkaiseva tekijä rekrytoinnissa.
Kelaa saa tällä hetkellä näköjään lyödä kuin vierasta sikaa kaikista mahdollista asioista, mutta oikeasti tämä on ihan hyvä työpaikka.
Mistä te keksitte, että valtiolle pitää palkata osaavin? Hain tehtävään, jossa toivottiin (ei edellytetty) 6 eri asiaa, joista jokaisesta minulla oli näyttöä. Vertailumuiston mukaan osasin vain 1 asian. Valittu osasi 4 asiaa, joten pätevämpänä tuli valituksi.
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt oikeasti uskoko, että jotain suosittelijoita tarvitaan. Kelassa on töissä eri tehtävissä 5000 henkilöä. Varmaan joillakin voi olla tuttuja tai sukulaisia myös Kelassa, mutta se ei kenelläkään ole ratkaiseva tekijä rekrytoinnissa.
Kelaa saa tällä hetkellä näköjään lyödä kuin vierasta sikaa kaikista mahdollista asioista, mutta oikeasti tämä on ihan hyvä työpaikka.
Miksi yleensä kysytään sitten onko Kelan sisäistä suosittelijaa, se mahdollistaa nepotismin.
Pannaas ny tänään hakemus ja katotaan. Palkka liki 500e huonompi kuin edellisessä mutta silti. Treen seutu