Miten sinne Kelaan pääsee töihin?
Oon nyt kerran hakenut ja mitään ei ole kuulunut. Nykyisessä työpaikassa palkka on siinä 2600e paikkeilla. Katoin että noilla etuuskäsittelijöillä on siinä 2100-2500e. Työajat olisivat paljon sopivammat kuin nykyisessä hommassa, jossa päivystän ihan koiran aikaan. Sisähommissa ei tarttis myöskään palvella face to face mikä ahdistaa kybästi. Puhelimessa ei haittaa haukunnat tai kitinät.
Kommentit (26)
Minä olen hakenut kelalle 6 kertaa enkä ole koskaan päässyt haastatteluun asti. Olen kyllä itsekin ihmetellyt tuota sisäisen suosittelijan mainintaa, tuntuu tärkeältä valtion laitoksessa!
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt oikeasti uskoko, että jotain suosittelijoita tarvitaan. Kelassa on töissä eri tehtävissä 5000 henkilöä. Varmaan joillakin voi olla tuttuja tai sukulaisia myös Kelassa, mutta se ei kenelläkään ole ratkaiseva tekijä rekrytoinnissa.
Kelaa saa tällä hetkellä näköjään lyödä kuin vierasta sikaa kaikista mahdollista asioista, mutta oikeasti tämä on ihan hyvä työpaikka.
Olen hakenut kaksi kertaa kelalle töihin ja täyttänyt lomakkeen netissä. Siinä kysytään suosittelijoita ainoastaan Kelalla työskenteleville suosittelijoille on varattu tila. En ole saanut kutsua edes haastatteluun.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen hakenut kelalle 6 kertaa enkä ole koskaan päässyt haastatteluun asti. Olen kyllä itsekin ihmetellyt tuota sisäisen suosittelijan mainintaa, tuntuu tärkeältä valtion laitoksessa!
*törkeältä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt oikeasti uskoko, että jotain suosittelijoita tarvitaan. Kelassa on töissä eri tehtävissä 5000 henkilöä. Varmaan joillakin voi olla tuttuja tai sukulaisia myös Kelassa, mutta se ei kenelläkään ole ratkaiseva tekijä rekrytoinnissa.
Kelaa saa tällä hetkellä näköjään lyödä kuin vierasta sikaa kaikista mahdollista asioista, mutta oikeasti tämä on ihan hyvä työpaikka.
Miksi yleensä kysytään sitten onko Kelan sisäistä suosittelijaa, se mahdollistaa nepotismin.
Hakusovelluksessa kysytään itse asiassa, kuka on suositellut Kelaa hakijalle :) eikä se ole mikään pakollinen kysymys.
Suosittelijat ovat noin yleisesti ottaen aivan normaalia rekrytoinnissa - miten tällainenkin asia saatiin Kelan viaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi yleensä kysytään sitten onko Kelan sisäistä suosittelijaa, se mahdollistaa nepotismin.
Hakusovelluksessa kysytään itse asiassa, kuka on suositellut Kelaa hakijalle :) eikä se ole mikään pakollinen kysymys.
Suosittelijat ovat noin yleisesti ottaen aivan normaalia rekrytoinnissa - miten tällainenkin asia saatiin Kelan viaksi?
Eikä kysytä, vaan siellä kysytään ihan suoraan kuka Kelassa työskentelevä voisi sinua suositella. T: tuo 6 kertaa hakenut
Paljonko sait korvauksia syrjinnästä? Kai älysit hakea niitä?