Kuljen joka iltapäivä Pasilan asemalta. Siellä työmaalla ne kaikki 7 isoa nostokurkea seisoo käyttämättömänä jo heti klo 16:00 jälkeen...
Ei kai siis ihme jos sen työmaan valmistumiseen menee vielä vuosikausia aikaa.
Ilmeisesti raksaliitto on tehnyt niin hyvät sopparit, että niitä työmaita kannattaa seisottaa tyhjänpanttina 2/3 vuorokaudesta + viikonloput päälle..? Ei näytä kovin tehokkaalta.
Olisko se keneltä pois, jos hommia tehtäis vaikka kahdessa vuorossa ja viikonloppuisin?
Kommentit (27)
Taitaa olla työmaan johto jossain kehitysmaassa ihmiskauppakeikalla kun virolaiset ovat jo liian kalliita.
Ja mistä vitun raksaliitosta sä puhut? Urakoitsija siellä määrää mitä tehdään.
Vittu että vituttaa tollaset pellet jotka ei ole ollut edes kesää apupoikana raksalla ja kuvittelee tietävänsä asiasta jotain.
Kiinassa tehtäisiin varmaan 24/7 vastaavassa paikassa eli kahdessa tai kolmessa vuorossa. Siellähän pilvenpiirtäjätkin nousee kuin sienet sateella.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai siis ihme jos sen työmaan valmistumiseen menee vielä vuosikausia aikaa.
Ilmeisesti raksaliitto on tehnyt niin hyvät sopparit, että niitä työmaita kannattaa seisottaa tyhjänpanttina 2/3 vuorokaudesta + viikonloput päälle..? Ei näytä kovin tehokkaalta.
Olisko se keneltä pois, jos hommia tehtäis vaikka kahdessa vuorossa ja viikonloppuisin?
Sivistysmaissa rakennustyömaat ja tietyöt tehdään 2-3 vuorossa. On nopeasti valmista ja työllistävät paljon enemmän duunareita, kuin Suomessa.
Tilaajahan tuon on määritellyt miten työtä tehdään. Jos tilaaja ei ole halunnut vuorotyöstä maksaa lyhyemmän aikataulun saavuttamiseksi, niin sitten ei urakoitsija tietenkään vuorotyötä tee. Ei siihen raksaliiton sopparit mitenkään liity.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai siis ihme jos sen työmaan valmistumiseen menee vielä vuosikausia aikaa.
Ilmeisesti raksaliitto on tehnyt niin hyvät sopparit, että niitä työmaita kannattaa seisottaa tyhjänpanttina 2/3 vuorokaudesta + viikonloput päälle..? Ei näytä kovin tehokkaalta.
Olisko se keneltä pois, jos hommia tehtäis vaikka kahdessa vuorossa ja viikonloppuisin?
Sivistysmaissa rakennustyömaat ja tietyöt tehdään 2-3 vuorossa. On nopeasti valmista ja työllistävät paljon enemmän duunareita, kuin Suomessa.
Näin esimerkiksi Kiinassa. Mutta halvemmaksi tulee yksivuorotyö. Tosin työ sitten kestää kauemmin. Tilaajan valinta.
Ei noin isoissa projekteissa bisnestä tehdä aikataulukikkailulla. Isot pojat on jo lahjuksensa saaneet ja rakentaminen maksaa minkä maksaa ja kestää minkä kestää.
No Hakaniemen metroaseman remontti valmistuu ensi vuoden syksynä. Siis pelkkä remontti, johon ei kuulu laiturialue eikä muut alhaalla olevat alueet eikä aseman pohjoispään sisäänkäynti. Aloitettiin puoli vuotta sitten.
taas ihminen joka ei tiedä mistään mitään. ei raksamiehet ole mitään koneita jotka tekee töitä yötä päivää seitsemän päivää viikossa. hutiloituna siellä tulee virheitä, joten huolellisuus varsinkin rakennusmestareilta on tärkeää.
Kyllä ne siellä on räjäytelleet melkein ympäri vuorokauden. Ei kait kurkia niiin hommiin tarvita. T: Pasilalainen
Vierailija kirjoitti:
taas ihminen joka ei tiedä mistään mitään. ei raksamiehet ole mitään koneita jotka tekee töitä yötä päivää seitsemän päivää viikossa. hutiloituna siellä tulee virheitä, joten huolellisuus varsinkin rakennusmestareilta on tärkeää.
Minä olen rakennusmestari ja voisin ihan hyvin tehdä keskeytymätöntä kolmivuorotyötä, jos siitä maksettaisiin normaalit lisät. Sehän nostaisi palkkaani 35-40%
Vierailija kirjoitti:
Ei kai siis ihme jos sen työmaan valmistumiseen menee vielä vuosikausia aikaa.
Ilmeisesti raksaliitto on tehnyt niin hyvät sopparit, että niitä työmaita kannattaa seisottaa tyhjänpanttina 2/3 vuorokaudesta + viikonloput päälle..? Ei näytä kovin tehokkaalta.
Olisko se keneltä pois, jos hommia tehtäis vaikka kahdessa vuorossa ja viikonloppuisin?
Kyllähän se aina hintaa lisää jos työvoimakustannukset kasvaa. On varmaan laskettu, ettei olisi kannattavaa suhteessa valmistumisaikatauluun.
RKM, ennen vuorötöissä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
taas ihminen joka ei tiedä mistään mitään. ei raksamiehet ole mitään koneita jotka tekee töitä yötä päivää seitsemän päivää viikossa. hutiloituna siellä tulee virheitä, joten huolellisuus varsinkin rakennusmestareilta on tärkeää.
Minä olen rakennusmestari ja voisin ihan hyvin tehdä keskeytymätöntä kolmivuorotyötä, jos siitä maksettaisiin normaalit lisät. Sehän nostaisi palkkaani 35-40%
rakennusmestareilla on kyllä muutenkin hyvät palkat. ei kaikki halua tehdä vuorotyötä.
Minä olen itse rakentanut taloni perustuksista kattoon ja siinä kyllä hikoiltiin aikoinaan niin kauhiasti. Moni nuori voisi ottaa mallia kaltaisestani työmiehestä. Ensin 12 tuntia raksalla hommia ja sitten "kotiin" omalle tontille rakentamaan taloa kuudeksi tunniksi. Illalla nukkumaan tontin nurkalle pystytettyyn telttaan.
Mitäs aloittaja asemalla lorvii siihen aikaan, tekisit töitä!
Lähialueiden asukkailta. Jaksaisitko itse kuunneella työmaan meteliä yötä päivää?
Moni joutuu kulkemaan päivittäiset työ ym matkat pasilan aseman läpi, ja täytyy sanoa että aina vaan hankalammaksi käy. Tietenkään yksittäisen raksamiehen ei tarvisi tehdä kuin yksi vuoro, mutta maailmassa jossa työttömyys on yhä yleisempää, luulisi työmiehiä vuoroihin riittävän.
Kyllä siellä viime sunnuntainakin aamulla 4.30 betonimyllyt pyöri ja työmiehiä oli töissä, kun olin töihin menossa. Ei kaikkia töitä nostokurjilla tehdä.
Vierailija kirjoitti:
taas ihminen joka ei tiedä mistään mitään. ei raksamiehet ole mitään koneita jotka tekee töitä yötä päivää seitsemän päivää viikossa. hutiloituna siellä tulee virheitä, joten huolellisuus varsinkin rakennusmestareilta on tärkeää.
Kukas tässä on väittänyt raksamiehiä koneiksi? AP:n pointti oli tehdä työtä kahdessa vuorossa, eli uudet ukot iltapäivävuoroon.
Siellä taas oikea asiantuntija vauhdissa. Millasellakohan työmaalla luulet nostokurjille olevan käyttöä jatkuvasti?