Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on adhd tai piirteitä niin miten pärjäätte? Väsyttää kun kotini on ihan kaaoksessa :/

Vierailija
08.03.2017 |

Aikaa menee turhautuessa ja tavaroita etsiessä :(

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut millä pystyn kotonani toimimaan suht normaalisti on siisteys. Ja ainut mikä pitää kotini siistinä, on kaiken tavaran pitäminen minimissä. Olen vuosia asunut nuorempana sotkun keskellä, mutta en pystynyt tekemään mitään, en keskittymään, lauseetkin meni puhuessa sekaisin. Tolkutin itselleni, että kun tekee kerralla loppuun, pääsee vähemmällä  (esim käytän saksia, lasken kädestäni suoraan laatikkoontakaisin). Puhtaaksi jynssättyä meillä ei ole, enkä jaksa lapsen leluja siivota iltaisin paikoilleen. Olen luovalla alalla oleva visuaalinen ihminen ja aina kun pitäisi tehdä jotain oikeasti, niin alan helposti siivoamaan vältelläkseni tekemistä. Vasta kun koti on kunnossa, pystyn keskittymään, muuten hajoilee koko ajan. Huomaan sen myös add-ystäväni kaaoskodissa käydessä, että vilkuilen sinne tänne niitä rojuvuoria, enkä aina ole varma, mitä toinen minulle siinä kahvipöydässä juuri sanoikaan tai mistä puhuimme. 

Vierailija
22/29 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pärjää, lasten takia yritän. Lääke auttaa sen verran, että saan  kuivat pyykit narulta kaappiin ja märät tilalle, saman päivän aikana! Tai tiskipöydän raivattua mutta siihen voimat sitten loppuukin.  Päädyn sohvalle istumaan ja ihmettelemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Concerta auttaa. Vetelen kyllä välillä vähän liikaa, mutta koti on aina siisti. Siis ihan oikeasti siisti, työpöydälleni ei ole ilmestynyt turhaa tavarakasaa kertaakaan lääkityksen aloittamisen jälkeen.

Vierailija
24/29 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
25/29 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

KonMari!!

Vierailija
26/29 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei sovi yhtään työttömyys. Olen aika duracell jos työyhteisö on kiva. Imen kuin sieni pahan olon, toivuin nopeasti ja annan anteeksi kilteille. Nyt on vain potkittu niin lujaa että jokin itsetunnon nostatus tarvittaisiin. Haluan niin työn jota rakastan ja työkaverit jotka sietävät minua. Annankin heille kaiken hyvän takaisin.

Vierailija
27/29 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opin pari vuotta sitten pitämään asunnon kohtuullisen siistinä. Kai se auttoi, kun tajusin, että pitää saada siivoamisestakin rutiini ja siivota päivittäin vähäsen, ettei pääse syntymään sellaista kaaosta jonka siivoaminen on jo niin iso urakka, että motivaatiota siihen hommaan saa etsiä kiven alta.

Vierailija
28/29 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän. Äitini hankki mulle yhden tunnin ADHD coachilta, joka ihmetteli kun kotini oli harvinaisen siisti ja puhdas ADHD yh- äidille.

Onko sulla antaa vinkkejä siisteyden ylläpitoon? T. ADD

- Hanki läpinäkyviä laatikoita

Ups i did it again. ;-D Mutta idea on se että näet mitä laatikoissa on. Yhteen laskut ja vain ne mitä pitää maksaa tai säästää. Yhteen muut tärkeät paperit. Kaikki muut roskikseen. Tee arkisto. Yhteen laatikkoon töihinliittyvät paperit. Ei tarvitse etsiä. Kaikki oleellinen pitää olla löydettävissä.

Nyt alkaa kevät. Pussita/laatikoi villavaatteet. Mieti mitä voit vielä kirpparille ja mitkä lentävät suoraan Uffin tai Fidan koriin.

Vierailija
29/29 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vaimo on add ja kämppä ihan ihan sekaisin, en kestä 😭

Vähän myöhään vastaan mutta vastaan kumminkin. Ootkohan sä mun mies, joka vauvan ollessa pieni valitti salarakkaalleen miten en osaa edes laittaa tyhjiä tölkkejä kaappiin, kun yksi oli jäänyt tiskipöydälle? Muuten olin siivonnut koko asunnon, pessyt pyykit, hoitanut lapsen ja valmistanut ruoan, jotta sinun olisi kiva tulla töistä kotiin. Mutta se h*lvetin pepsitölkki. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi