Miksi juuri naiset arvostelevat ammattikoulutettuja?
Aika paljon olen miesten piireissä pyörinyt, enkä ole koskaan törmännyt heidän joukoissaan koulutusrasismiin. Harrastusporukoissa kaikkiin suhtaudutaan tasavertaisesti.
Sen sijaan naisten porukoissa tuntuu liikkuvan väkeä, jolle parturikampaaja on kuin spitaalinen, eikä omaksi ukoksikaan hyväksytä kuin korkeakoulutettu, jos itselläkin on korkeakoulutus.
Mistä tämä naisten koulutustietoisuus ja koulutuksen perusteella ihmisten luokittelu on saanut alkunsa?
Kommentit (7)
Naiset ovat aina olleet hyvin statusorientoituneita. Esim. juurikin naiset pitivät huolta sääty-yhteiskunnissa siitä, ettei säädyt mene sekaisin naimakaupoissa. Usein luokkayhteiskuntia pidetään patriarkaalisena, mutta olen siitä täysin eri mieltä. Ne ovat matriarkaalisia, koska miehillä ei ole luokka/sääty-yhteiskunnassa juuri mahdollisuuksia parantaa asemiaan, toisin kuin vapaassa markkinataloudessa.
Miehet voivat pärjätä monin eri tavoin elämässä ja meidän on pakko arvostaa toisiamme yli ammattikuntien. Siksi emme voi halveksia muita pelkän koulutuksen takia. Se olisi kirves omaan nilkkaan. Toki niitäkin on, mutta ei ilman vihamiehiä.
No itselleni on aivan se ja sama mikä on koulutukseltaan. Kunhan on rehti ja reipas.
Omalla miehelläni on vain lukion paperit, mutta hyvin on elämässä pärjännyt. Itselläbi pari ammattitutkintoa amiksesta. On oma talo ruuhkasuomessa melkein maksettu. Töitä on molemmille aina riittänyt. Ei mitään valittamista.
Muista ja muitt925en mielipiteistä en tiedä.
Tämä on niin totta enimmäkseen. On kyllä niitäkin miehiä jotka ei pidä matalapalkkaisia naisia ja matalasti koulutettuja naisia minään. Monesti koulutustaso liitetään älykkyyteen ja elämässä pärjäämiseen. Täysinhän se ei pidä paikkaansa. Ihminen on älykäs niin monella mittapuulla. Esim. Sosiaalinen älykkyys jää usein taka-alalle. Matemaattinen älykkyys ei ole ainoaa aölykkyttäi. Miehet on vuosisatoja tehneet töitä yhdessä ja hyvää jätkää kaikkien kanssa. Saunanlauteilla ja harrastusporukoissa tittelit karisee. Miehille tuntuu olevan ennemmin tärkeää paljonko tienaa. Ainahan korkeakoutus ei tuo isompaa tilipussia.
Olen valitettavasti miehenä kohdannut samaa.
Kerran treffeillä nainen kysyi heti alussa että "oletko insinööri" ja kun kerroin koulutukseni(lukio+amis) niin naisesta tuli todella hiljainen. Selvästi olisi toivonut korkeampaa statusta.
Kerran treffeillä nainen kysyi mitä teen työkseni ja kun kerroin niin totesi heti että "ai et ole lääkäri" en ole en...
No en nyt sanoisi. Kaveri on varastomies eikä sillä ole mitään vaikeuksia löytää naisia. Mulle dippainssinä sen sijaan..
En ole ikinä ymmärtänyt miksi naisia kiinnostaa miehen palkka koska miehen rahat ovat hänen omansa, ei miehen lompakko ole yhteinen..
Sama havainto tehty enkä tiedä mistä johtuu. Itse olen matalasti koulutettu ja seurustelen miehen kanssa joka on korkeasti koulutettu. Miehen suvussa kaikki naiset ovat osoittaneet minua kohtaan väheksyntää ja suvun miehet taas pitävät minusta kovasti.