Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tavallista että kassahenkilö muistaa ostoksesi? (kertomus)

Vierailija
08.03.2017 |

Kävin kokoluokkaa Prisma/Cittari olevassa kaupassa ja ostin 10-15 ostosta (tavallisia) joista yksi oli mantelijogurtti. Tästä aikaa noin 6kk. Olen sittemmin käynyt kaupassa satunnaisesti mutta en kyseisen myyjän kassalla koska niin isossa kaupassa on kymmeniä myyjiä. Nyt osuin sitten samalle kassalle ja taas kerran ostin noin saman verran tavaraa, en kylläkään sitä jogurttia. Enkä edes muistanut koko ostosta kunnes kassa kommentoi kesken maksamiseni "oliko hyvää se mantelijogurtti?"

Ensin hämmennyin kunnes tajusin. Kenellä on noin hyvä muisti, kun kuitenkin puolen vuoden aikana kaupassa ravaa tuhansia asiakkaita ja kymmeniätuhansia ostoksia viuhuu hihnalla? Hyvä että itse muistin koko jogurttia.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norsun muisti :D

Vierailija
2/16 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan tavallista. Minulla kassa on vastaavasti kerran kysynyt, tulevatko lapset viikonlopuksi kotiin. Olin noin 6 kk aikaisemmin maininnut ostoksista, miten vähän pitää ostaa, kun lapset lähtivät opiskelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä todistaa että lause "kukaan kassa ei muista mitä sä ostit" on puppua.

T: vainoharhainen

Vierailija
4/16 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän oudolta kuulostaa. Mutta mulla on pienessä k-superissa kyllä käynyt niin että kassa huomautti että sulla jäi viimeksi tupakka-aski hihnalle, olin käynyt pari viikkoa aiemmin. Itse en näitä nuoria myyjiä ole oppinut ulkonäöltä tunnistamaan, että en tiedä sitten olenko monestikin ollut kassallaan. 

Ajattelin että olen niin outo että ehkä tämmöiset asiakkaat muistetaan jotenkin.

Vierailija
5/16 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsytti suuresti kun kaksi justiin teini istä selvinneet olivat samassa kaupassa blondiinoilemassa ja ilmeilivät asiakkaista toisilleen. Onneksi tunsin kaupan omistajan ja sanoin käytöksestä heti. Se oli niille asiakkaille erittäin kiusallista sillä ihmiset huomasivat ne ilmeet aina.

Vierailija
6/16 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassalla on ollut joku syy muistaa. Tunnistaa sinut jostain syystä, ja jogurtti on jäänyt mieleen jostain ehkä henkilökohtaisesta syystä. Ei varmasti muista kaikkea mitä kaikki ostavat.

Vierailija
7/16 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä oli itsekin aikonut ostaa mantelijogurttia ja sillä jäit mieleen.

Vierailija
8/16 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan tavallista. Minulla kassa on vastaavasti kerran kysynyt, tulevatko lapset viikonlopuksi kotiin. Olin noin 6 kk aikaisemmin maininnut ostoksista, miten vähän pitää ostaa, kun lapset lähtivät opiskelemaan.

Melko henkilökohtaista mutta varmasti hyväntahtoinen kommentti :)

Vierailija
9/16 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla jotenkin persoonallinen ulkonäkö tai vaikka ääni? Mulle jää monesti mieleen erikoiset asiakkaat, esim. vaarikka, jolla on paljon siistejä tatuointeja, mummu, joka näyttää Betty Whiteltä ja nainen, jolla on aina hassu hattu. :D

Vierailija
10/16 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua kyllä :D

Vierailija
11/16 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän sekoitti sinut johonkin toiseen tai sitten jostakin syystä olet vain jäänyt mieleen.

Hieman aiheen vieresta mutta itselläni on käynyt niin, että kävin paljon eräässä kotikaupungin samassa baarissa. Välillä varmasti vähän huonommassa hapessa mutta en nyt sentään ikinä sammuilut tai muutakaan vastaavaa.

En tuntenut näitä ravintolan silloisia tarjoilita, eivätkä hekään minua.

Sitten muutin pois kyseiseltä paikkakunnalta ja menin viiden vuoden jälkeen käymään kyseisessä ravintolassa ihan päiväsaikaan syömässä. Tilasin ruokajuomaksi veden ja ilmeisesti paikalla oli yhä sama tarjoilija, kuin vuosia aiemminkin,  tämä tarjoilija katsoo epäuskoisena ja alkaa hieman ivallisesti nauramaan "oletko aivan varma, että haluat tilata veden, etkä vodkabatterya?"

Tilasin siin aikoinaan aika paljon kyseistä juomaa ;-D mutta kieltämättä tuli vähän kiusallinen olo tosta.

Vierailija
12/16 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähikaupassa on kassa joka kommentoi jokaisen ostoksen

"aijaa säki käytät persilijaa"

"onks tää hyvää saippuaa?"

"millanen koira teillä on kun tätä ruokaa ostat?"

Ei haittaa koska melko harmitonta.

Vierailija
13/16 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo taidan lopettaa pepsi maxin oston. :------------------D

Vierailija
14/16 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin aina et olis kiusallista jos joku oikeesti kommentois kondomeja tai liukkaria ostettaessa jotain "meinasit tänään saada vai?". Ei kyllä olis varmaan kellään pokkaa ihan oman työpaikan säilymisen kannalta..

Vierailija
15/16 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä todistaa että lause "kukaan kassa ei muista mitä sä ostit" on puppua.

T: vainoharhainen

Pääosin muistan kyllä, mutta ei pätkääkään kyllä kiinnosta mitä kukakin ostaa.

Vierailija
16/16 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jonkun erikoisemman ostoksen kohalla muistaakin ku mullakin yks kassa muisti et olin ostanu sitä jotain lonkeroa/siideriä mitäolikaa mis oli jalapenoa ja muistan et sitä ihmeteltii siin kassalla hetki ja sit meni joku kk ku osuin saman kassahenkilön kohalle ja tämä kysy et ainii mites se jalapenolonkero oliko se hyvää?