Mikä on tekosyysi ettet omista osakkeita?
Suomalaisista pörssiyhtöistä n. 70% on ulkomaalaisessa omistuksessa, mikä tarkoittaa että yritysten tuotto valuu ulkomaille.
Jokaisen suomalaisen tulisi ostaa edes muutamalla tuhannella eurolla osakkeita, ja täten kartuttaa varallisuuttaan ja tukea kulutuksen sekä verotuksen kautta suomea.
Tästä hyötyisi sekä yksilö että yhteiskunta. Vaikutus ei tule heti, mutta pikkuhiljaa ja lisää sijoittamalla saadaan sekä elitaso, että suomi nousuun.
Kommentit (66)
Miksi ostaisin suomalaisia osakkeita kun saan ulkomaisista enemmän ja tasaisemmin osinkoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sijoittanut metsään, koska en halua tukea nykyisenkaltaista markkinataloutta. Jos ostaisin ison pörssiyhtiön osakkeita, niin niistäkin rahoista iso osa valuisi suoraan toimarin ja hallituksen jäsenten taskuihin.
Hahaa, eli sulla ei oo mitään hajua kuinka homma toimii.
No kerrohan toki miten se homma toimii?
Pörssiyhtiö maksaa palkat, sä ostat palan yritystä. Toimarin liksaan ei vaikuta ostatko vai et.
Ihme juntti..
Koska sijoitan etf:iin ja omistan metsää.
Miten sossu saa tietää osakeomistukset, jos ei itse kerro? En ole sossun asiakas, mutta kiinnostaa
Kaikki pörssiloiset ovat turhakkeita
Vierailija kirjoitti:
Miksi ostaisin suomalaisia osakkeita kun saan ulkomaisista enemmän ja tasaisemmin osinkoja?
Kysehän ei ole maasta, toki suomesta suomi sais enemmän verotuloja, mutta ajatus on että jokaisen tulisi sijoittaa ja ohjata sitäkautta rahavirtoja suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki pörssiloiset ovat turhakkeita
Punikki provoaa.
Onko täällä jo taksikuskit antamassa sijoitusneuvoja. Mistäs se olikaan varma merkki?
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä jo taksikuskit antamassa sijoitusneuvoja. Mistäs se olikaan varma merkki?
Onko täällä joku antanut neuvoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kehotettu ostamaan. Eikös se neuvosta käy?
Vierailija kirjoitti:
Miten sossu saa tietää osakeomistukset, jos ei itse kerro? En ole sossun asiakas, mutta kiinnostaa
Pitää toimittaa verotodistus. Siitähän nuo näkee kaiken :)
Koska myin ne. Ehkä joskus uudestaan, nyt ei vaan perse kestä kun oon työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä viestissä kehoitettiin ostamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä viestissä kehoitettiin ostamaan?
Heti ekassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää toimittaa verotodistus. Siitähän nuo näkee kaiken :)
Sehän on vanhaa tietoa. Osakkeet on voitu myydä vaikka tappiolla. Mistä sossu näkee mitä mulla on nyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ne ei tuota mitään. 15 vuotta sitten indeksi 12000 nyt 30% alempana.
Ei ehkä kannata mennä all-in huippukurssien aikaan.
Kuten nyt.
Teen töitä tilintarkastukseen parissa ja omistukset haittasivat työtäni
Omistan.