Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vallankumouksellinen keksintö tuo ehkäisysovellys kännykkään, jos se vain toimii

Vierailija
08.03.2017 |

Eli tämä ruotsalaisen naisen kehittämä app, joka perustuu varmoihin päiviin. Tällaiset ehkäisymuodot tulevat tulevaisuudessa varmasti lisääntymään, eikä naisten tarvitse enää riskeerata terveyttään hormoniehkäisyn muodossa.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tommonen on jo

Vierailija
2/47 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Ei ole olemassa mitään "varmoja päiviä". Raskauden mahdollisuus on AINA.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on säännöllinen kierto ja elää muutenkin säännöllistä elämää niin varmojen päivien laskeminen voi toimia melko hyvin. Vaikka en kyl sillokaan luottais vaan varmoihin päiviin jos lapsi ois katastrofi. Itselläni joka tapauksessa ei oo ikinä ollut säännöllinen kierto ja vuorokausirytmikin heittelee miten sattuu töiden ja opiskelun takia joten omalla kohdalla ei ois järkee olla vaan tollasen varassa.

Vierailija
4/47 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän sovellus on hyväksytty virallisesti ja luokitellaan yhtä varmaksi kuin e-pillerit. -ap https://tekniikanmaailma.fi/elektroniikka/tassa-maailman-ensimmainen-eh…

Vierailija
5/47 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kiertoni oli ilman hormoneja 50-180 päivää. En luottanut varmoihin päiviin.

Vierailija
6/47 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on säännöllinen kierto ja olen käyttänyt pitkään vastaavaa sovellusta. Hyvin on ainakin toistaiseksi toiminut ja kroppa kiittää kun ei tarvitse popsia hormonia. Tosin mainitsen saman kuin edellinen kommentoija että lapsi ei olisi mikään maailman suurin katastrofi joten hyvillä mielin käytän tällaista systeemiä... :)

Vierailija
7/47 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin juuri tämän sovelluksen käyttöön. Tunnen aika hyvin itsekin ovulaationi, vaikka kierto onkin vielä raskauden jälkeen hyvin epäsäännöllinen. Saa nähdä, miten kauan menee, ennen kuin uskaltaa jättää kondomin vihreinä päivinä pois. Muutama kuukausi ainakin täytyy ensin testailla, löytääkö sovellus ovulaation. Huippu juttu tämä kyllä on ja hieno vaihtoehto verrattuna hormonaalisiin ehkäisymenetelmiin.

Vierailija
8/47 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut käytössä jo pitkään. Toimii hyvin! :)

Vierailija
9/47 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli säästätte sitten aina sen seksi kerran sille varmalle päivälle? onkos toi nyt sitten kivaa.

Vierailija
10/47 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eli säästätte sitten aina sen seksi kerran sille varmalle päivälle? onkos toi nyt sitten kivaa.

Ei, vaan kun sovellusta on käyttänyt jonkin aikaa, niin se näyttää parhaassa tapauksessa vain 6 päivää kuussa, jolloin täytyy käyttää kondomia tai olla ilman seksiä. Muina päivinä voi harrastaa seksiä ilman kondomia. Jos tähän saakka on käyttänyt kondomia joka kerta, niin kyllä se on suuri asia, kun saa vällillä olla ilman.

Vierailija
11/47 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en nyt tiedä onko niin vallankumauksellinen, kun on sama kun katsoisi itse kalenterista. Onhan jo olemassa Lady Comp

Vierailija
12/47 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö sitä sitten odottaa niitä varmoja päiviä, tylsää jos tekee just nyt mieli.

Vierailija
13/47 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan varmat päivät olivat ainoa ns. ehkäisy. Kun vaan olisi saanut miehetkin noudattamaan sitä :D

Ihan hyvä juttu, jos nimittäin kumppanin himot ei mene edelle (no vähän vaan ja mä vedän sitten pois jne.) Voihan sen noinkin taas tehdä, mutta lapsia tiedossa sitten (tai abortteja).

Vierailija
14/47 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni käytössä eri sovellus, johon laitetaan kuukautiset lämpötilat ja kohdun lima. Asiasta olen keskustellut useamman ihmisen kanssa ja aina nousee samat kysymykset esiin, jotka ihmetyttää itseäni. Miksi niin iso osa kuvittelee, että seksiä harrastetaan vain varmoina päivinä? Niinä päivinä, kun raskautumisen mahdollisuus on, käytetään esim kondomia ja varmoina päivinä ei. Itseltäni on myös kyselty, että eikö se vie spontaanin seksin mahdollisuuden.. No ei! heti aamusta tietää pitääkö kumia käyttää vai ei ja se on tiedossa siinä vaiheessa kun tilanne alkaa kuumeta.

Vierailija
15/47 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti tuo on hyvä ehkäisymuoto, jos raskaus ei ole katastrofi.

Vierailija
16/47 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä ihan samoja systeemejä ollu jo vuosikausia. Minulla on kuukautis appi laskenut noi varmat päivät jo vuosikausia. En kyllä itse sitä ehkäisyä käyttäisi.

Vierailija
17/47 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ei voi verrata aiempiin ehkäisytietokoneisiin ja sovelluksiin. Natural cycles perustuu algoritmiin, joka pystyy syötetyistä aamulämmöistä havaitsemaan, milloin ovulaatio on, vaikka kierto olisi epäsäännöllinenkin. Sitä ei ihan noin vain pysty itse kalenterista laskemaan, jos on epäsäännöllinen kierto. Tämä on nyt Ruotsissa hyväksytty viralliseksi ehkäisymenetelmäksi, jota lääkärikin voi suositella. Ehkäisyteho vastaa oikein käytettynä pillereitä. Ei sovi teineille vaan aikuisille naisille, jotka pystyy sitoutumaan säännölliseen aamulämpöjen mittailuun.

Vierailija
18/47 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä järki kun kumminkin ehkäisy pitää olla silloin kun eniten panettaa. Vasektomia on paras ja varmin ehkäisy, todella kivuton, helppo ja nopeakin vielä, suosittelen. Abortti ei ole ihan niin kiva juttu, että riskeeraisi tuolla tavoin...

Vierailija
19/47 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä järki kun kumminkin ehkäisy pitää olla silloin kun eniten panettaa. Vasektomia on paras ja varmin ehkäisy, todella kivuton, helppo ja nopeakin vielä, suosittelen. Abortti ei ole ihan niin kiva juttu, että riskeeraisi tuolla tavoin...

Moneen kertaan jo todettu, etta tassa appissa ehkaisyteho on parempi kuin e-pillerilla kun sita kaytetaan oikein. 

Vierailija
20/47 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moneen kertaan jo todettu, etta tassa appissa ehkaisyteho on parempi kuin e-pillerilla kun sita kaytetaan oikein. 

Verrataanko tässä nyt oikein käytettyä appia oikein vai väärin käytettyyn e-pilleriin? Ja mitä laskelmassa käytetään niinä "ei-varmoina" päivinä? Kondomiako? Oikein vai väärin?

T: Eräs, joka käyttää ehkäisynä kondomia oikein, ja joka ei ota oikein uskoakseen että ehkäisy paranisi jos sitä jättäisi toisinaan käyttämättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä