Velka asianajotoimistolle
Miniäni haastoi oikeuteen "kunnianloukkauksesta". Olin "haukkunut" häntä "HUT" joten hän viittasi että haukuin häntä hutsuksi. Tutkinnassa kerroin että hut tarkoittaa hutunkeittäjää, koska hän oli ympärilleen kerännyt porukan kute pesäpallöpelissa. Oikeudessa, kun olen rehellinen", mainitsin sanan tarkoittavan mainitsemaansa. Jako facebookissa meni vain kahdelle tuntemaan henkilölle. Kaikkiaan ystäviäni oili n. 20, joista vain mainituts kaksi tunsivat henkilön ja toinen heistä ilmoitti kantajalle.
Naistuomari ja-syyttäjä olivat kantajan kannalla ja minut tuomittiin maksamaan jantajalle € 2.000,- kunnianloukkauksesta. Asianajajani heti ilmoitti valittivansa hoviin, jossa ei asiaa edes otettu käsittelyyn, vaan minut velvoitettin maksamaan hovin kulut €90.
Voinko vaatia asianajajalta hyvitystä valituksen osalta:hän kertoi vastineen laatimisesta 5:n tunnin laskutusta!? Olen maksanut asianajotoimistolle nyt €1.300,- ja jäljellä n. €650,-. Voisinko pyytää loppusummaa "anteeksi", koska minulla on sairauteni vuoksi sekä nuorimman lapseni aiheuttamia kuluja. Eläke netto €1.270,-, vuokra €3.70,- ja autokulut (invalidi) n.€250,-/kk + vakuutukset, poltan tupakkaa, viikonlopuksi viinipullo 8-9€. Myös asallani ruokakustannuksia. Vaimo maksaa sähköt.??
Mikä peruste anomukseen? Akordi ei käy. Olisiko asianajajalla mahdollisuus ei "luottotappioon" vai muuhun?
Kommentit (4)
Valita AA:stasi KO:lle, HO:lle, KKO:lle, HO:lle, KHO:lle, OKA:lle, EOA:lle, SAL:lle, VAO:lle, POHA:lle, EIT:lle, VN:lle, EU:lle ja YK:lle. Niin ja EVVK:lle.
Olipa taas oikeusmurha että kun myönsit syyllistyneesi kunnianloukkaukseen, sinut tuomittiin kunnianloukkauksesta. Huoh.
Note to ap: ehkä ei kannattaisi kirjoitella mitä sattuu facessa. Tyhmästä päästä kärsii lompakko.