Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SUOSITUKSIA e-lukulaitteista, kiitos

Vierailija
08.03.2017 |

Mikähän kannattaisi ostaa ja minkä kokoisella näytöllä? Tarvitsen laitetta (koulun) kirjaston e-kirjojen lukemiseen kun näemmä paperisia ei ikinä saa ja laitteen osto on halvempaa kuin kirjojen. Onko Kindlen kanssa ärsyttävää säätää epubit toimimaan? Kun aina sitä ehdotetaan ekana.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt Kindlellä epubia, joten kommentoin vain että lukukokemus on muuten kaikin puolin miellyttävä ja kirjoja on helppo ostaa amazonista ja latautuvat nopeasti MUTTA yksi ärsytys on, mikä on varmaan tenttikirjojen kanssa vielä isompi, ja se on että kirjan selaaminen on mahdotonta tai erittäin vaivalloista. Koskee toki kaikkia e-lukulaitteita.

Vierailija
2/9 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pari Sonyn mallia (yksi niistä ihan ekoista ja toinen uudempi touch screen) ja Kobo. Kindleä en ole halunnut, koska juuri tuo erityyppisten tilastojen kanssa säätäminen ei innosta. Sonyista olen pitänyt eniten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on pari Sonyn mallia (yksi niistä ihan ekoista ja toinen uudempi touch screen) ja Kobo. Kindleä en ole halunnut, koska juuri tuo erityyppisten tilastojen kanssa säätäminen ei innosta. Sonyista olen pitänyt eniten.

Äkkiseltään katsottuna Sonyn vehkeitä ei hirveän hyvin saa enää.

Vierailija
4/9 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ipad ja se toimii erittäin hyvin myös lukulaitteena.

Vierailija
5/9 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Ipad ja bluefire reader!

Luen jo kännykästä samalla ohjelmalla (androidille löytyy myös) ja toimii!

Vierailija
6/9 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aiemmin ollut Sony vaihtui Koboksi, ja se on hyvä. Löytyy monta eri mallia mistä valita sopiva. Kindleä en suostu ottamaan sen Amazon-riippuvuuden ja epub-vaikeuksien takia. Koboon saat ladattua suoraan kaikki epubit.

Vierailija
7/9 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ipad ja se toimii erittäin hyvin myös lukulaitteena.

E-ink näyttö on pitkän päälle silmille parempi, itsellä alkaa esim. päätä särkeä jos luen padillä pitkään.

Vierailija
8/9 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äkkiseltään katsottuna Sonyn vehkeitä ei hirveän hyvin saa enää.

Kappas, niinpä näköjään. Ei ole viimeisen Sonyn (PRS-T3) jälkeen ollut tarvetta eli en ole ihan ajantasalla. Ehdottomasti kuitenkin e-ink näyttö, Kobokin on hyvä luettava, Sonyt ovat vaan mielestäni helpompia ja selkeämpiä käyttää.

T. 2

Vierailija
9/9 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei tablettia kiitos, iPad löytyy jo, en halua lukea siltä tai tietokoneelta kun tulee silmät niin kipeäksi ja vuotaviksi perinteisestä näytöstä. E-ink on paljon parempi kun lukee enemmän.

-Ap