Miksi asiakaspalvelijoita ei voi kohdella kuin itseä haluttaisiin kohdeltavan?
Ei asiakaspalvelija ole sylkykuppi, vaan ihminen jolla on myöskin tunteet.
Kommentit (7)
Tämä! Vakavaa empatianpuutetta kanssaihmisiä kohtaan palstalaisilla!
Vierailija kirjoitti:
Minä en tuhlaa aikaani aspojen kanssa vääntämiseen. Jos käy selväksi, etten ole tervetullut, poistun liikkeestä. Myöhemmin laitan sähköpostia aspojen pomolle ja ylemmäksi, niin saavat keskenään selvittää, miten asiakkaita kohdellaan.
Sulla on tietenkin oikeus siihen. Missäs sä olet töissä? Voidaan tulla sun palveltavaksi. Kun osaat sen niin hyvin että on varaa olla ylimielinen.
Asiakaspalvelija edustaa yritystään. Asiakaspalvelijaan kohdistuu negatiivisiä ilmiöitä, jotka asiakas todellisuudessa kohdistaa siihen yritykseen, jos asiakaspalvelija ottaa palautteen henkilökohtaisesti hän ei sovi asiakaspalvelutyöhön. Itse pyrin olemaan kohtelias asiakaspalvelijoita kohtaan, mutta riippuu kyllä vähän sen asiakaspalvelijankin ammattitaidosta, jos kohtelee minua kuin halpaa makkaraa niin saa kyllä takaisin samalla mitalla.
Tosin, eipä nyt tule mieleen yhtään tapausta, että olisin antanut samalla mitalla takaisin, ennemminkin olen äänestänyt jaloillani, on vain tullut mieleen, että pitäisi aina laittaa huonosta palvelusta palautetta yrittäjälle, varmaan kiinnostaa tietää jos alaiset käyttäytyy niin että asiakkaat lähtee muualle.
Itsekkin olen tavallaan asiakaspalvelutyössä ja kyllä siinä pitää osata ajatella, että kiukuttelut eivät kohdistu minuun henkilönä, vaan työhöni/työnantajaani tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en tuhlaa aikaani aspojen kanssa vääntämiseen. Jos käy selväksi, etten ole tervetullut, poistun liikkeestä. Myöhemmin laitan sähköpostia aspojen pomolle ja ylemmäksi, niin saavat keskenään selvittää, miten asiakkaita kohdellaan.
Sulla on tietenkin oikeus siihen. Missäs sä olet töissä? Voidaan tulla sun palveltavaksi. Kun osaat sen niin hyvin että on varaa olla ylimielinen.
Ja mikähän asiasssa oli ylimielistä?
Tuo on naisvaltaisilla aloilla yksi suurimmista ongelmista: Otetaan kaikki niin perkeleen henkilökohtaisesti. Oli kyse sitten normityöntekijästä tai esimiehestä, niin mistään epäkohdista töissä ei voi puhua ilman että joku pahoittaa mielensä suunnattomasti. Työntekijät eivät voi puhua keskenään epäkohdista, esimiehelle ei voi antaa palautetta ja jos joku asiakas vähän murahtaa niin heti on kuset housussa ja itseluottamus horjuu ja rynnätään polvet täristen toteuttamaan murisijan jokainen tahto ja takanapäin sitten haukutaan se alimpaan helvettiin.
Kärsimystä katsella sitä touhua.
Asiakaspalvelijaa huonosti kohtelevat asiakkaat ovat kiinni omassa tilanteessaan, eivätkä lapsen tavoin kiukunpuuskissaan näe muita ihmisiä tai heidän tarpeitaan. Osa selvästi myös kuvittelee, että aspa palvelee paremmin jos on ikävä.