Minua vähän ihmetyttää, kun toisessa ketjussa hyvännäköiset ihmiset valittavat että heitä kohdellaan huonosti
Ei se muiden käytös yleensäkään johdu siitä miltä toinen näyttää vaan miten hän käyttäytyy ja millainen olemus hänellä on.
En tarkoita että hyvännäköisillä olisi sen ylimielisempi olemus kuin muillakaan, yhtälailla meissä kaikissa on samoja luonteenpiirteitä ulkinäköön katsomatta.
Mutta se on typerää kuvitella etä kaikki johtuu omasta kauneudesta ja komeudesta. Ihmiset vaistoavat herkästi sen jos henkilöllä on tietynlaiset ennakkoasenteet siitä millaisia ihmiset ovat hyvännäköisiä ihmisiä kohtaan.
Kun sinä hyvännäköisenä ajattelet että kaikki ovat lähtökohtaisesti kateellisia sinulle, se huokuu olemuksestasi. Joko yrität liikaa olla mieliksi, koska pelkäät että sinusta puhutaan pahaa selän takana tai sitten muuten käyttäydyt kuin tiedostaisit koko ajan olevasi parempi kuin muut. Et varmaankaan tee sitä tahallasi, et varmasti ole pahansuopa, mutta jos tiedostat olevasi muita kauniimpi, se voi näkyä sinusta vaikka et itse edes haluaisi sen näkyvän. Samoin kuin ujo ihminen ei halua että kukaan ajattelisi hänen olevan ujo, mutta kun ei sitä voi itse päättää, mikä itsestä huokuu muille.
Tiedän kauniita naisia jotka eivät tuo itseään esille. he tekevät työnsä eivätkä he varmasti edes huomaisi jos joku heitä katselisi. Heitä tuskin edes kiinnostaa, mitä heistä ajatellaan.
Kohtele ihmisä hyvin. Jos he eivät kohtele takaisin samoin, älä mieti syitä miksi. Se on kaunista.
Kommentit (35)
Jos olet kaunis/komea jne ja hiljainen olet ylimielinen. Jos olet tavis ja hiljainen olet ujo.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet kaunis/komea jne ja hiljainen olet ylimielinen. Jos olet tavis ja hiljainen olet ujo.
Mitä väliä mitä joku kehittymätön ja tuomitseva ihminen sinusta ajattelee? Jos minua joku pitää ylimielisenä koska olen kaunis ja ujo, ei se haittaa minua. En minä tarvitse sellaisen ihmisen arvostusta.
Vierailija kirjoitti:
Haluan vielä sanoa sen verran, että jos teitä todella häiritsee se, että saatte joltain huonoa kohtelua ottakaa asia esille tämän henkilön kanssa. Samalla osoitatte sen, että olette herkkiä ihmisiä ettekä ylimielisiä, joiksi teitä usein luullaan. Koska jos te kirjoitatte tällaisesta asiasta keskustelupalstalle on se merkki siitä, että saamanne huono kohtelu vaivaa teitä ja asialle olisi hyvä tehdä jotain, ettei se veisi viimeisimpiä voimavarojanne.
Ap
No ehkä sinä ap voisit itse vähän käsitellä tuota sinun omaa asennettasi, kun näet kauniin (tai ruman) ihmisen, ja heti olla olettamatta tiettyjä asioita.
terveisin
Se susiruma joka aiemmin tuolla kirjoitti. Minuunkin kohdistuu aikamoisia olettamuksia ruman naamani takia, mutta en minä tuolla käy kieroon katsovilta ihmisiltä kyselemään, että mikä sun ongelmas on, miksi olet tuollainen ja miksi katsot minua kieroon. Hei, tajuutsä, mä oon herkkä! *PHYI* tollaselle!!
No en tiedä. Olen kyllä nöyrä ja vaatimaton ehkä liiankin kanssa ja koulukiusaamistaustan takia hyvin varovainen lähestymään vastakkaista sukupuolta. Kokemusta nyt aikuisena on esimerkiksi sellaisesta että naistuttava jonka olen nähnyt kaksi kertaa alkaa kytätä minua jossain kaverin bileissä ja lopulta hyökkää arvostelemaan ja yrittää parhaansa mukaan tehdä minusta naurunalaisen. Tai yhteinen ilta ulkona tyttöporukalla jossa en tunne kaikkia kunnolla, joku noista joita en tunne niin hyvin alkaa ivailla minua siitä että miehet ovat kiinnostuneita. Ylipäätään olen kokenut elämäni aikana järkyttävän paljon sitä että nais"kaverit" eivät kestä eivätkä siedä sitä että minulla on vientiä. Enkä kehu asialla vaan itse asiassa koen huomion usein vaivaannuttavaksi koska haluan pitää omalla porukalla hauskaa ulkona, mutta pieleen näköjään menee.
Vierailija kirjoitti:
No en tiedä. Olen kyllä nöyrä ja vaatimaton ehkä liiankin kanssa ja koulukiusaamistaustan takia hyvin varovainen lähestymään vastakkaista sukupuolta. Kokemusta nyt aikuisena on esimerkiksi sellaisesta että naistuttava jonka olen nähnyt kaksi kertaa alkaa kytätä minua jossain kaverin bileissä ja lopulta hyökkää arvostelemaan ja yrittää parhaansa mukaan tehdä minusta naurunalaisen. Tai yhteinen ilta ulkona tyttöporukalla jossa en tunne kaikkia kunnolla, joku noista joita en tunne niin hyvin alkaa ivailla minua siitä että miehet ovat kiinnostuneita. Ylipäätään olen kokenut elämäni aikana järkyttävän paljon sitä että nais"kaverit" eivät kestä eivätkä siedä sitä että minulla on vientiä. Enkä kehu asialla vaan itse asiassa koen huomion usein vaivaannuttavaksi koska haluan pitää omalla porukalla hauskaa ulkona, mutta pieleen näköjään menee.
Ymmärräthän että tuo naistuttavasi on mielenterveydeltään järkkynyt eikä suinkaan edusta valtaosaa naisista?
Todellisuudessa luonnostaan kauniita ja komeita kohdellaan lähtökohtaisesti PAREMMIN. Kommentoijista suuri osa taitaa olla niitä, jotka tekevät kaiken sen eteen että näyttisivät hyvältä. Meikit, hiukset värjätty, provosoiva vaatetus ja ilme kuin maailman navalla. Se on se mikä saa ihmisissä negatiivisia tuntemuksia aikaan.
Moni tähänkin ketjuun kirjoittaneista on varmasti aivan tavallisia, mutta kuvittelevat olevansa kaunottaria peittäessään kasvonsa pakkelin alle. Osa on varmasti myös trolleja. Netissä on helppo esittää olevansa jotain mitä haluaisi olla.
Pelkästään se että teette tällaisia aloituksia tai kerrotte muiden aloituksissa muiden olevan kateellisia kauneudestanne on jo riittävä syy sille, miksi teistä ei pidetä.
Mulla rumana naisena on täysin päinvastaisia kokemuksia. Aina kun seurassani on ns.kaunis/komea ihminen niin ihmettelen kuinka ihmiset ovat hänelle niin hiton mukavia, vaikka tämä seuralainen ei suutaan avaisi. Hänen seuraan hakeudutaan ja ollaan yleisesti kiinnostuneita hänestä. Itse taas rumana saan hyvin usein huonoa kohtelua/palvelua, vaikka olen kiltti ja ystävällinen ihminen. Ketään ei lähtökohtaisesti kiinnosta seurani ennenkuin minut tunnetaan paremmin. Eikä kroppa pelasta yhtään mitään, kun on ruma naama :/
Keskivertomassasta poikkeavat ihmiset erottuvat joukosta, sanoohan tuon järkikin. Joten sekä kauniit että rumat ihmiset saavat kuraa niskaansa, me suomalaiset kun vieläpä elämme kulttuurissa, jossa muiden ihmisten alas lyttääminen on jo suoranainen kansanhuvi, jota usein harjoitetaan ihan isolla joukolla. Jos on hieman esimerkiksi erilaista etnistä syntyperää omaava kuin keskivertokaduntallaaja Suomessa, saa takuulla huomiota osakseen. Tavallisen näköisillä ihmisillä on kaikkein helpoimmat oltavat, sillä heidän ulkoinen olemuksensa ei herätä ihmisissä minkäänlaisia reaktioita suuntaan taikka toiseen. He sulautuvat massaan varsin vaivattomasti, heitä ei yleensä edes muisteta samalla tavalla, kuin erikoisemman näköisiä ihmisiä. Minä en ymmärrä, että miten aloittaja voikaan olla niin naiivi, että kuvittelee ettei kauniit ihmiset voi saada huonoa kohtelua muilta ihmisiltä.
Ei ole täysin vieras tunne ja kokemus, että jos olen oma sosiaalinen itseni se tulkitaan helposti flirtiksi ja että ompas jätkällä pokkaa ja jos jätän vähemmälle huomiolle olen kuullut spekuloitavan, että olenko homo vai muuten vaan ylpeä ja ylimielinen. Onneksi näin vanhemmiten törmään tähän ilmiöön onneksi harvemmin kuin nuorempana.
Esim. työpaikalla korkeassa asemassa ei voi aloittaa tällaisia keskusteluita.
Vierailija kirjoitti:
Haluan vielä sanoa sen verran, että jos teitä todella häiritsee se, että saatte joltain huonoa kohtelua ottakaa asia esille tämän henkilön kanssa. Samalla osoitatte sen, että olette herkkiä ihmisiä ettekä ylimielisiä, joiksi teitä usein luullaan. Koska jos te kirjoitatte tällaisesta asiasta keskustelupalstalle on se merkki siitä, että saamanne huono kohtelu vaivaa teitä ja asialle olisi hyvä tehdä jotain, ettei se veisi viimeisimpiä voimavarojanne.
Ap
Toisessa ketjussa taas rumat valittavat siitä kuinka heitä kohdellaan huonosti.
Voisiko olla, että kaikkia, ulkonäköön katsomatta, kohdellaan Suomessa huonosti? Tai ketään ei kohdella huonosti, vaan kaikki on vaan huonoitsetuntoisen henkilön mielikuvaa.
Vierailija kirjoitti:
....kun hyvännäköiset kertovat, että kokevat huonoa kohtelua ja ennakkoasenteita ulkonäöstänsä johtuen, se heti teilataan ylimielisenä käytöksenä... Kun "rumat" tai lihavat valittavat samaa, he saavat runsainmitoin ymmärrystä. Hassua.... miten se nyt näin meni...?
Älä yritä vääristellä asioita. Rumat eivät koskaan ole saaneet minkäänlaista ymmärrystä. Joka kerta, kun joku on kertonut rumuutensa takia saadusta huonosta kohtelusta, vastaukset ovat olleet: "Ulkonäkösi ei vaikuta saamaasi kohteluun. Sinulla on vain huono itsetunto. Kuvittelet vain. Rumia ihmisiä ei ole olemassakaan. En ole koskaan nähnyt rumaa ihmistä."
Kauniita ihmisiä tuetaan ja paapotaan loputtomiin tällä palstalla. Koskaan kukaan ei ole väittänyt, ettei kauniita ihmisiä ole olemassakaan. Kukaan ei väitä kauniilla ihmisellä olevan huono itsetunto. Palstalla ollaan sitä mieltä, ettei kauniissa ihmisissä ole mitään vikoja, vaan aina kaikki on rumien ja tavallisten näköisten syytä.
Hyvä kirjoitus mutta vastaanotosta voisi päätellä että ap kuuluu niihin kauniisiin naisiin.