Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤KULTAINEN 60-LUKU viikko 12¤¤

20.03.2006 |

Maanantaita kultsut!

Tässä uusi aloitus, palailen myöhemmin kirjoittelemaan enemmän.

äitimiia

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupsahdan tässä mukaan menoon.. eli meillä esikoinen täyttää kohta vuoden ja seuraavalle on l.a. 28.6. juuri ennen kuin itselle kilahtaa 40v. mittariin... tuntuu kyllä hurjalta että miten sitä pärjää sitten kahden pienen kanssa, mutta eiköhän se siitä sitten suttaannu. Hoitovapaalla olen tällä hetkellä ja suunnitelmissa on kyllä olla kotona lasten kanssa jonkun aikaa sikäli kun taloudellinen tilanne sen sallii. Tältä erää pitänee lopetella, mukavata torstai-iltaa ja voidaanhan paksusti... ;) t.helinä rv 26+1

Vierailija
22/36 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Alkuun, tervetuloa, Helinäp!

Sitten terveisiä äitipolilta. Vauvan kokoarvio oli 1750 g ja viikkoja oli eilen se 30+2. Minusta kuulosti hiukan isolta, mutta lääkäri oli sitä mieltä, että on keskikäyrällä ja tulisi olemaan syntyessään hiukan alle nelikiloinen. Sain sokerivalistusta useamman tunnin ajan ja ultralla tsekattiin vauvan koko ja tarjonta. Päälleen oli humpsahtanut ja kaikki vaikutti olevan ihan ok.

Supistukset eivät ole vaikuttaneet kohdunsuuhun, vaan se on kiinni, ja lääkäri kehoittikin liikkumaan enemmän, vaikka käveleminen aiheuttaakin kovasti supistuksia. Sokereita pitää kontrolloida lisää nyt viikon aikana ja sitten sovitaan siitä, että pitääkö insuliiniin siirtyä. Nyt oli muutama sokeripiikki jo tehdyssä seurannassa, siitä ei lääkäriltä kiitosta herunut. Näin tosi isoja masuja sairaalassa ja tunsin itseni, kerrankin, pienivatsaiseksi... No seuraavalla käynnillä on sitten minullakin iso masu.

Pieniä vauvanvaatteita ei ole suuretsinnästä huolimatta löytynyt :( Siis sellaisia äitini tekemiä ensi viikkojen paitoja ja potkareita, joita olen muka säästänyt pikkuveljelleni. Niitä ei ole missään. Hukassa on myös suvun perinnekastemekko. Sen sijaan olemme löytäneet hiirivierailun jälkiä varastosta ja hiirenloukkuja onkin ollut pakko asettaa. Että sellaista, pipo on vähän kireellä, mutta eipähän enää tarvitse työhuolia kantaa, onneksi!

Kevis rv 30+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuolla toisilla palstoilla käynyt lueksimassa ja mielessäni miettinyt onko täällä toisia " vanhoja" odottajia, ihana että löysin tänne! Meillä on neljä lasta, kaksi jo teini-ikäistä ja eskarilainen ja kolmevuotias. Nyt uusi tulokas masussa viikolla (noin) 6. Onko täällä kaikki jo loppusuoralla vai löytyykö muita joilla mahan kasvatus vasta alussa?

Onhan se hiukan hassua kun neuvolassa käydessä muut ovat suunnilleen saman ikäisiä kuin omista lapsista vanhin mutta eiköhän sen kestä, iän tuomalla arvokkuudella...

Uusi kun olen niin kiinnostaisi kuulla miten teidän muiden sukulaiset, ystävät ja omat lapset on vauva-uutisen ottaneet vastaan? Meillä ei asiasta tiedä vielä muut kuin isommat lapset ja he ovat kyllä olleet asiasta enemmän kuin onnellisia. Muille kerrotaan vasta eka ultran jälkeen kun kaikki on varmasti kunnossa.

Ihanaa keväisen päivän jatkoa kaikille palstalaisille!

Vierailija
24/36 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan Kristiina ja Helinä kivaan porukkaan! Jos löydän meidän listauksen, käyn nostamassa sitä pinossa ylöspäin, niin voitte laittaa loppuun omia tietojanne. Ja samalla näette keitä muita on menossa samassa vaiheessa. Mukavaa että tulitte joukkoon! :)

Hienoa, että Keviksen äitipoli-kuulumiset oli hyviä. Varsinkin että kohdunsuu on pysynyt kiinni.

Täällä ihmettelen nyt sitä, että mulla on ilmeisesti äitiysloma alkanut eilen! Heh, samanlaiselta tuntuu tämä ' lomailu' kuin viimeiset pari vuotta... Mutta tuleepa ainakin vähän rahatilanteeseen parannusta, kun onnistun saamaan äp-rahan edellisen raskauden perusteella, eli siis vanhoihin tuloihin perustuen. Onkin ollut täällä aika tukalaa budjetin osalta.

Kankku ja jalka jakselevat edelleen paremmin. Kyllä tää tästä! :) Siivousten osalta oon tehnyt nyt vain sellaisia hommia, joita voi tehdä seisaaltaan, esim. putsasin eilen jääkaapin. Mutta eikös tuo ukko mennyt sitten illalla avaamaan jonkin hirvittävän kilohaili-säilykepurkin ja laittoi sen avonaisena takaisin kaappiin. Tänä aamuna kun avasin jääkaapin niin meinasin pökertyä; haisi ihan kuin jokin olisi ollut vielä toissapäivänä elossa ja sittemmin alkanut kompostoitua sinne hyllylle! Laitoin sitruunamehua mukiin imemään pahimmat löyhkät, mutta en tiedä pystyykö sekään konsti noin hirveään katkuun. :(

Aadiliina kyseli miten meidän hurtan karvatilanne jakselee. No sillä näyttää olevan kevät läpi vuoden, nimittäin sen verran kovilla kierroksilla karvatehdas käy koko ajan. Varsinkin pohjavillaa tuppaa koko ajan irti ja lisää tulee. Kun siltä viime viikolla poistettiin haavasta tikit, niin eläintenhoitajakin ihmetteli miten paljon oli ajellulle alueelle ehtinyt karvaa 2 viikossa kasvaa... vaikka hänellä itselläänkin oli samanmerkkinen koira. Vaivaakohan tuota rohjaketta hirsutismi? Ainakin huusholli näyttää siltä - ja kaikki meidän vaatteet. ;-D

Äh, jotain muutakin kommentoitavaa tässä taisi olla, mutta kun kävin koneella jo aamulla, niin ei vanha näköjään enää muista mitä tuli silloin luetuksi.... Huolestuisko tästä?

Hyvää perjantaita kaikille työläisille ja lomalaisille, voikaapa hyvin

t. Jymy rv 35+0 + poikalauma

Vierailija
25/36 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Helinä ja Kristiina minunkin puolestani! Tosi hyvä, että uusia 60-lukulaisia putkahtelee tänne!

Mä ryhdyin eilen siivoamaan saunaa ja tänään oon jatkanut tuolta pesuhuoneen + kakkosvessan + allashuoneen puolelta (allashuone = huone, jonka lattian alla on talon rakennuttajalta keskeneräiseksi jäänyt uima-allas, meille huone toimii yleisvarastona ja miehen kuntoilukeskuksena). Just semmosia tiloja, joita meillä siivotaan hävettävän harvoin. Yäk.

Lenkille tarttee ilman muuta toimeentua jossain vaiheessa, sää on taas mitä upein.

Jotenkin toi mun maha tuntuu tänään neljänsadan kilon painoiselta. Ja onhan se tosi ISO mun kokoiselle naiselle, mitä sitä kieltämään. Jotenkin tuli vaan eilen sellanen olo sydänalaan siellä gynellä, että kun kerta Taman pää ei ollut vielä edes laskeutunut alas ja kiinnittynyt, että tuskinpa tästä mitään toivoa on ennen laskettua päivää synnärille päästä. Mutta oih ja voih että toivoisin kumminkin pääseväni, on tää olo sellanen niinkuin järkälemäistä hiidenkiveä kantais mukanaan. Mulle vois antaa liikanimen Obelix.

t. Bonita 35+6

Vierailija
26/36 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Helinä ja Kristiina! Jymy olikin jo nostanut meidän listauksen ylös eli laittakaapa sinne perään omia tietojanne niin minä sitten laitan teidät listalle. Enempi täällä kirjoittelee tosiaan pitemmällä olevia, mutta ehkä muitakin alkuvaiheen odottajia rohkaistuu mukaan, kun joku näyttää mallia!

Ollaan haettu lapsivakuutusta Tapiolasta ja se tuli nyt sitten takaisin ja ne pyytää lisätietoja Kättäriltä. Johtuu siitä sydämen tiheälyöntisyydestä, jonka takia olen käynyt pari kertaa sisätautilääkärillä. Eihän siinä mitään ongelmaa oikeastaan ole, tarkkaillaan vain tilannetta, mutta saa nähdä jääkö vakuutukset nyt tuon takia saamatta??! Vauvan terveydentilaan tuo ei liity tietenkään mitenkään, hänellehän se vakuutus tulee eikä rytmihäiriöiselle mammalle...

Eipä tällä kertaa enempiä

äitimiia rv 29+6

Vierailija
27/36 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bonita minkä teit! Kääntelet veistä mun haavassa! ;-D

Siis kun menit siivoamaan saunan ja kylppärin. Multa kun se naprapaatti kielsi moisen himottavan homman... ;-)

Hih, kaikkea sitä ihminen raskaana ollessaan himoitseekin...

terv. Jymy (hei me hautaudutaan taas lumeen näköjään!)

Vierailija
28/36 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista, että himoitset pestä saunaa ym. PELKÄSTÄÄN sen takia, että hormonit on sekoittaneet sun pään - ihan niin kuin minunkin. Ei kukaan täyspäinen ihminen semmosesta unelmoi! Jahka me ollaan synnytetty, niin kyllä siivoushimot kaikkoaa.

t. Bonita

Vierailija
29/36 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on perjantai, enkä koko viikkona ole kerinnyt koneelle. Sit meneekin aina aikaa kun luen kaikkien viikon kuulumiset.

Kiva kun on uusia tullut mukaan, varsinkin kun aika monella täällä H-hetki kolkuttelee ovella.

Minusta tuntuu että itsellä on vielä ikuisuus sinne synnytykseen, koska silloin on keskikesä ja nyt kun ulos katsoo, niin täällä ei ole tietoakaan edes keväästä. Mitä nyt muutama talitintti yrittää laulua vääntää...

Ehkä olen vain lopen kyllästynyt tuohon hemmetin lumeen.

Isäntä lähti äsken työkaverinsa läksiäisiin. Oli niin tohkeissaan, että kun kävin ihan sattumalta autolla niin huomasin että oli jättänyt kaikki ovet auki, siis lukitsematta ja kannettavan siihen penkille, että mahdollisella vorolla olisi helppo keikka.

Täytyy aamulla muina miehinä kysyä siltä että onko sun kannettava täällä sisällä, kun en mistään löytänyt sitä ja auton ovetkin oli auki...

Tänään täytyy yrittää tenavat pistää aikaisemmin nukkumaan, kun on kohta se kellojensiirto, et ei ole sit maanantaiaamu koululaiselle ihan shokki.

Ei maar, nyt tuumasta toimeen ja pesulle porukka!

Hyvää viikonloppua kaikille, koittakaahan jaksaa masujenne kanssa.

Meriaani rv23+5

Vierailija
30/36 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä vaan sitten tule uni silmään, osasyynä kärhämä tuon ukkokullan kanssa, nalkutin ylenpalttisesta saunaoluen juonnista!! Ei kait siinä muuten mitään mutta kun huomenna pitäis päästä aamupäivällä liikenteeseen hyvissä ajoin ja tuleeko siitä sitten mitään kun toinen kuorsaa oluthuuruissaan ties miten pitkään. Noh, katsotaan. Päätin että herätys tapahtuu kello 9 tasan, oli miten oli...

No sepä siitä. Vaikkakin tästä aiheesta voisi jupista kyllä pidempäänkin ;).

Voi kun löytyisi multakin puhtia tuohon siivoushommaan, ja juuri sellaiset paikat joita harvoin tulee putsattua (vaatehuone, makkarin kaapit ym ym) pitäisi järjestää. No, ehkäpä tässä joku päivä ryhdistäydyn ja alan tuumasta toimeen.

Nyt pitää mennä yrittämään unia, muuten ei jaksa. Letkeää päivää teille kaikille! t. helinä

Vierailija
31/36 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli hetkellinen voimantunne ja aloin noihin Helinän mainitsemiin kaapinjärjestely hommiin. Hommat vaan seisoo just nyt kun miehen pitäisi kantaa laatikoita vintille ja tuoda toisia alas, mutta jostain syystä sitä hän ei meinaa millään saada tehtyä... Eli ärsytystä täälläkin ilmassa, kun minulle ei välttämättä näin hyvää hetkeä taas vähän aikaan tule.

No, menenpä katsomaan tilannetta...

äitimiia ja uusi viikko 30

Vierailija
32/36 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mennyt päivä aika kiitettävästi siivoamiseen ja kauppareissuun. Miten voi etenkin markettireissu ottaa niin paljon voimille? Siivoaminenkaan ei oo mun mielestä niin raskasta.

Muutenkin kyllä tuntuu siltä, että jalat ei enää kohta kannata tätä painoa. Happea tarttis, mutta mitenkä sitä jaksaa kävelylle vääntäytyä... Hohhoijaa.

Onks joku muuten hankkinut jonkinlaista virallista hoitolaukkua vauvan kanssa vierailua ja matkailua varten? Mikä olis hyvä? Mulla on tuolla vaatehuoneessa sellanen, jonka hankin 10 vuotta sitten esikolle, mutten ole koskaan siitä oikein tykännyt. Se on ensinnäkin tolkuttoman iso, ja hoitoalustaksi irrotettava kansi ei tahdo pitää yhtään mitään laukun sisällä. Joku pienempi lokerollinen ois näppärämpi.

t. Bonita 36+0 (VIELÄ kuukausi, puuh-puuh-lääh)

Vierailija
33/36 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaita kultaiset!

Tervetuloa joukkoon minunkin puolesta Helinäp ja Kristiina!

Kotona vielä ollaan eikä merkkiäkään muusta, no huomenna lähden köröttelemään laitokselle. Kävin tuossa oikein uhalla saunomassakin, että jos vaikka jotain alkaisi tapahtua.

Kiitos, Hankalin kesto-vinkeistä, laitan merkit korvan taakse. Ajattelinkin aloittaa harsoilla + villahousuilla, itseasiassa eilen tuli postissa Ruskovillan bökät ja hahtuvavillaa josta tekaisin kakkosvillikset. Tuolla ovat jo kuivamassa josko vähän huopuisivat. Vielä kysyisin oletko käyttänyt kuivaliinaa ja jos olet niin mikä on sinusta pelannut parhaiten?

Nyt ei varmaan kuulu viikkoon täältä suunnalta mitään, mutta pitäkää peukkuja. Tulen taas langoille kun kotiudutaan ja kerron kuulumiset. Onkin sitten paljon tutkittavaa, että pääsee kärryille mistä olette keskustelleet.

Aadiliina

41+6

Vierailija
34/36 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet listautuneet kuusikymppiset Peik ja HooBee! Kiva kun saadaan lisää väkeä tähän pinoon. :)

Eivät onneksi lapset siirtäneet sisäisiä kellojaan, joten meillä noustiin nyt puoli seitsemän sijaan puoli kahdeksalta... Luksusta! Ihmettelen vaan ukkoani, joka eilen niin saarnasi että pitää mennä ajoissa nukkumaan, kun on kellojensiirtokin... ja tuli sitten itse joskus kolmen maissa yöllä petiin tuijotettuaan telkasta pokeria ja lipitettyään muutamankin kaljan... Mulla taas yö meni masu-Pertsan voimistelujen ja tolkuttoman närästyksen takia aika poskelleen. Ehkä toi auringonpaiste piristää, mitä sitä nyt siivilöityy sisälle meidän likaisten ikkunoiden läpi. ;-)

Joka ilta oon ihan lähtötunnelmissa. Eli huusholli kuntoon, jos vaikka vedet menee yöllä. Laskettuun aikaan on vielä 5 viikkoa jäljellä, joten jännitysöitä tässä varmaan vielä riittää!

Sain eilen vaihdetuksi mullat kahdesta valtavasta anopinkielestä. Muita huonekasveja meillä ei ole jäljellä, kiitos ahkerien pikku-puutarhureiden... Kunhan nuo pojat tuosta vähän varttuu niin sitten perustan tänne viidakon!

Mua nyt vähän huolettaa, mitä Vaahtikselle kuuluu! Kun ei ole näkynyt palstalla aikoihin, vaikka pitäisi jo olla äitiyslomallakin. Huhuu, onko kaikki hyvin?

Aadiliinalle vielä onnentoivotukset, jos vaikka tänään ehdit lukaista meidän pinoa. Hengessä ollaan mukana! :)

terveisin Jymy rv 35+2

Vierailija
35/36 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin uuden listauksen (26.3), kun oli tullut niin monta uutta kultaista!

Eiköhän seuraavaan saada jo sitten yksi uusi syntynytkin, onnea matkaan Aadiliinalle!

äitimiia rv30+1

Vierailija
36/36 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pyhä jysäys kun on tällä mammalla huulet kipeänä... Ostin tuoreen ananaksen ja piti sitä sitten oikein kovin tänään syödä vaikka jo vanhastaan tiedän, että siit ei seuraa muuta kuin kipeet ja polttavat huulet. Mistähän mahtaa moinen johtua???

Juu kaikki on hyvin ja toivottavasti meidän isi nyt hetken viihtyy poitsun kanssa, että saan jotakin rauhassa kirjoitella. Luen edelleen viestejä mycket ahkerasti mut ei toi meidän termiitti anna tässä rauhassa mitään kirjoitella. Koitetaan nyt saada jotain aikaseks.

Mun puolestani lämpimät tervetulotoivotuksen kaikille uusille mukaan liittyneille kultsuille. Tänne vaan ahkerasti kirjoittelemaan, tääl on ältsin hyvä porukka aina linjoilla.

Jos nyt jotain kuulumisia veivais. Aika menee kun siivillä ja kaikki edelleen tosi hyvin. Sokerit nyt vähän persiillään, mutta enpä anna sen tahtia hidastaa. Viikko on jo mammalomaa takanaa ja puoltoista viikkoa olen saanut kotielämästä nauttia täysillä. Paitsi, että tietty kävi nyt sit niin, että sain armottoman flunssan viime viikolla. Ensin oli poitsukka muutaman päivän kuumeessa ja nyt sit mä olen ollut sellasessa nuhassa, että ihan mahoton. Alkaa jo vähä rassaamaan tää " pää-räkää-täys" -olotila. Muuten raskauden suhteen menee sitten paremmin kuin hyvin eli hävettää taas tunnustaa ja hehkuttaa kun ei kivistä ei kolota eikä supista. Eihän tän paremmin voi voida, voi kun voisi olla ikiraskaana. Viikon päästä maanantaina mulla on sitten se kontrolli taas polilla ja silloin varmaankin päätetään se käynnistyspäivä, toivottavasti ainakin niin olisi. Sen verran olen saanut aikaiseksi, että töistä pois lähtiessäni nappasin pienen selviytymispaketin eli vauvalle on kaikki mahdolliset voiteet ja rasvat hommattuna ja pari kaappiakin olen jo saanut tyhjennettyä joten ohjelmassa ensi viikolle on nyt sitten vaatteiden pesu ja kaappiin viikkailu. Sänky saadaan naapurista lainaksi ja siihen patjan osto, mutta sitä en ihan vielä viitsi laittaa kun jos mä nyt saisin tänään tai huomenna siirrettyä tuon äidin oman pikkukultsun vihdoinkin omaan huoneeseen nukkumaan. Laitan sitten vauvan sängyn vasta viime tipassa. Periaatteessa tavaroiden pitäis olla valmiina sit viikon päästä kun eihän sitä tiedä kuinka nopeasti päättävät tän vauvelin ulos avustella.

Viime viikon lauantaina meillä oli muuten murkkuneidin rippijuhlat. Ne meni hienosti ja onneks nekin juhlat ovat jo ohi. En oo mikään kovin innokas sukujuhlien järjestäjä. Eilen sitten rentouduttiin ja käytiin shoppailemassa. Törsättiin sit sen verran, että mukaan tarttui vähän ihan kiva litteä telkkari ja tytölle myöhäiseksi rippilahjaksi mukava ja hyvinvarusteltu kännykkä. Niin ja uudet verhot makkariin. Joo muuten hyvät verhot, mutta kun ripustin ne ja sitten ihailin niin huomasin, että toinen verho on reilun 10cm toista pidempi eli huomenna sitte Jumboon niitä vaihtamaan. Nyt on ostoksista mieli hyvä ja lompakot tyhjät, no kerrankos sitä jotain ostelee ja onneks kaikkee ei tarvii heti kerralla maksaa.

No niin nyt meni ihan jonninjoutavaks turhan jauhamiseks. Jymyllä ja Bonitalla on ollut näemmä aika vaihdukasta ja ei-aina-niin-mukavaa, mutta toivottavasti teidänkin loppusuora menisi ihanasti niin, että jäisi raskaudesta hyvät muistot. Mä koitan nauttia vieläkin enemmän jos mahdollista ja ottaa kaiken näistä viimeisistä raskaushetkistä irti. Mullehan tää nyt sit on viimeinen kerta. Nyt päästän miehen suihkuun ja palailen taas linjoille joku toinen kerta. Niin ja ihanaa raskausaikaa kaikille muillekin odottajille. Nauttikaa, nauttikaa ja nauttikaa...

Kevättä edelleen odottaen ja pakkasiin superkyllästynyt Vaahtis, poitsu 1v5kk ja " Velmeri" 35+4