Nolasin itseni bussissa.. tarjosin istumapaikkaa naiselle kun luulin tämän olevan raskaana
Bussi oli täynnä ja tämä nainen joutui seisomaan käytävällä. Sanoin sitten herrasmiehenä kovaan ääneen, että se raskaana oleva nainen voi istua tänne ja nousin ylös. Ihmettelin hetken kun nainen ei reagoinut tähän ja sanoin uudestaan, että raskaana oleva nainen voi istua tänne. Nyt kaikki kääntyivät jo katsomaan ja naisen kaveri joka hänkin seisoi kysyi ihmetellen, että puhutko sä meille. Siinä kohtaa tajusin katsoa vähän tarkemmin että ei nainen tainnutkaan olla raskaana vaan muuten vaan pyöreähkö keskivartalosta. Hyppäsin samantien seuraavalla pysäkillä pois, nyt en kehtaa varmaan enää ikinä mennä tuolla vuorolla ettei vain sattuisi samaan bussiin kenenkään kanssa sieltä.. =(
mies24
Kommentit (16)
Nämä ovat kyllä kiperiä tilanteita. Joillain naisilla on painoa kertynyt ainoastaan keskivartalpoon, niin vaikea sanoa.
Olit huomaavainen ja kohtelias, ei sitä tarvitse hävetä. Nuo ovat todella hienoja ominaisuuksia ihmisessä. Juu, kyllä nolostuttaa varmaan kaikkia osapuolia hetken, mutta se menee ohi. Noita on sattunut monille.
Ehkä tosta seuraa jotain hyvää ja se nainen tajuaa laihduttaa itsensä kondikseen. Mistäpä sitä tietää...
No, ainakin yritit olla avuksi. Yksi vaihtoehto olisi ollut kysyä naiselta, että haluatko istua tähän? Ei olisi tarvinnut ottaa oletettua raskautta puheeksi. Olen nähnyt ihmisten toimivan näin bussissa, kun kyytiin nousee esim. vaikeasti liikkuva ihminen. Osa haluaa istumaan, osa seisoo mieluummin.
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat kyllä kiperiä tilanteita. Joillain naisilla on painoa kertynyt ainoastaan keskivartalpoon, niin vaikea sanoa.
Ehdotan ratkaisuksi, ettei raskaana olevan näköisille tarjota enää penkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tosta seuraa jotain hyvää ja se nainen tajuaa laihduttaa itsensä kondikseen. Mistäpä sitä tietää...
Toimiskohan tää kikka myös pallomahaisten miesten kanssa?
Vierailija kirjoitti:
No, ainakin yritit olla avuksi. Yksi vaihtoehto olisi ollut kysyä naiselta, että haluatko istua tähän? Ei olisi tarvinnut ottaa oletettua raskautta puheeksi. Olen nähnyt ihmisten toimivan näin bussissa, kun kyytiin nousee esim. vaikeasti liikkuva ihminen. Osa haluaa istumaan, osa seisoo mieluummin.
Olis olis olis.. Vahinko tapahtui jo. Mut mitäpä tuollaisia suremaan. Eteenpäin vaan, ap.
Miksi pitää sanoa mitään? Nouset vaan ylös. Kyllä paikkaa tarvitseva sen ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Voihan sitä kokeilla. Mut jännä miten tästäkin taas loukkaannuttiin niin kovasti....
Minä luulin jotain naista isoäidikseni ja menin sitten tervehtimään iloisesti "Mummo! :))"
Nainen kääntyi ja ei ollut lähelläkään mummoikää, kunhan oli samalaiset hiukset ja takki kuin mummollani. :D
Nolotti.
Että tämmöinen läskiviha-aloitus tällä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Voihan sitä kokeilla. Mut jännä miten tästäkin taas loukkaannuttiin niin kovasti....
Niinkö? En minä ainakaan loukkaanutunut. Olen vaan huolissani miesten keskivartalolihavuudesta ja sen vaikutuksista sekä heidän omaan terveyteensä että kansantalouteen. Epätasa-arvoa että miehet kärsivät tuollaisista terveysongelmista ja kuolevat niihin.
Jotenkin ei tunnu luontevalta, että kukaan huutelisi "raskaana oleva nainen voi istua tänne". Ei vaan mene oikeat tilanteet noin, pötyä.
Juu, tosi noloa. Tästä lähtien kävelet etkä käytä enää julkisia.