Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä tuntuu kuolla verenhukkaan?

Vierailija
07.03.2017 |

Kiinnostaa kovin miltä se tuntuisi?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menetin kerran 1,2l verta ja tuli hirveän kylmä horkka. Voisin kuvitella että ihminen joka kuolee verenhukkaan kokee ensin sen tajuttoman kylmyyden kun veri vähenee kunnes menee taju.

Synnytyksessä meni 1,5l eikä tuntunut missään.

Vierailija
22/63 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku täällä joskus sanoi että rupes vaan väsyttämään. Että olis helppo tapa kuolla.

👍🏼

Postiako ajattelit lähettää vai mitä nuo kirjekuoret ovat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku täällä joskus sanoi että rupes vaan väsyttämään. Että olis helppo tapa kuolla.

👍🏼

Postiako ajattelit lähettää vai mitä nuo kirjekuoret ovat?

Sen piti olla peukalo

Vierailija
24/63 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menetin kerran 1,2l verta ja tuli hirveän kylmä horkka. Voisin kuvitella että ihminen joka kuolee verenhukkaan kokee ensin sen tajuttoman kylmyyden kun veri vähenee kunnes menee taju.

olen menettänyt verta 1,5 litraa hyvin lyhyessä ajassa. Itselleni tuli ensin voimattomuus raajoihin ja koko vartaloon, raajat tuntuivat niin painavilta, ettei niitä jaksanut kannattaa, samoin pää. Valtava uneliaisuus ja näön hämärtyminen, tuntuu kuin itsessä olisi jokin sisäinen järjestelmä alkanut sammutella systeemeitä, kuin kaikkea oltaisiin oltu ajamassa alas. Outo tunne, jota en osannut pelätä tarpeeksi, koska sillä hetkellä en ymmärtänyt olevani hengenvaarassa. Ja todellakin, se kylmänhorkka oli täysin hallitsematonta. Lihakset yrittivät värisemällä tuottaa lämpöä elimistöön, koska veri oli valumassa pois. Apu ehti ajoissa ja kaikki meni lopulta hyvin.

Vierailija
25/63 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olen menettänyt verta 1,5 litraa hyvin lyhyessä ajassa. Itselleni tuli ensin voimattomuus raajoihin ja koko vartaloon, raajat tuntuivat niin painavilta, ettei niitä jaksanut kannattaa, samoin pää. Valtava uneliaisuus ja näön hämärtyminen, tuntuu kuin itsessä olisi jokin sisäinen järjestelmä alkanut sammutella systeemeitä, kuin kaikkea oltaisiin oltu ajamassa alas. Outo tunne, jota en osannut pelätä tarpeeksi, koska sillä hetkellä en ymmärtänyt olevani hengenvaarassa. Ja todellakin, se kylmänhorkka oli täysin hallitsematonta. Lihakset yrittivät värisemällä tuottaa lämpöä elimistöön, koska veri oli valumassa pois. Apu ehti ajoissa ja kaikki meni lopulta hyvin.

Kuulostaa ihanalta

26/63 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vintti vaan pimeni äkkiä vatsa-aortan repeämässä. Muistan vain lääkärin sanat "takykardia", "hätäverta ja heti" ja "elvytysryhmä".

Ennen tuota oli ihan h*lvetilliset kivut vatsassa ja jossain vaiheessa tuli raukea olo.

Teholla sitten heräsin piuhoissa ja letkuissa ja aivan umpijäässä. Palelsi ihan hullun paljon ja rintalasta oli ihan tautisen kipeä siinä vaiheessa, kun olin riittävän tolkuissani.

Olisin menehtynyt jos toi repeämä ei olisi sattumalta tapahtunut isossa yliopistosairaalassa, jossa olin jo osastolla muun syyn takia.

Vierailija
27/63 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

💀

Vierailija
28/63 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein-kuolin verenhukkaan keisarinleikkauksen jalkeen. Verenpaine oli ollut hyvin korkea ja lekuri sanoi myohemmin, etta veri suihkusi kattoon asti, kun han teki ekan viillon. Muutama tunti leikkauksen jalkeen hoitsu tuli mittaamaan painetta ja kysyi, onko se aina ollut alhainen. Sain sanottua, etta painvastoin ja kysyin, paljonko se nyt on. 70/50 sanoi hoitaja. 

Sitten alkoi tapahtua. Mutta minulla oli erittain hyva, leijuva, kevea olo. Ei tuntunut mitaan kipua, vaikka vatsassa oli iso leikkaushaava pystysuoraan (hatasektio). Itse asiassa minua taisi naurattaa, kun katselin juoksevia hoitajia ja lekuria. Tippaa yrittivat moneen kertaan tyrkata kateen, ei onnistunut kuin vasta laakarin tekemana. Sekaan ei sattunut ollenkaan. Ei ollut kylma, ei kipuja, oli vain ihanan raukea ja valinpitamaton olo.

Taman perusteella oletan, etta verenhukkaan kuoleminen olisi oikein miellyttava tapa lahtea.

Vierailija
29/63 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3.5 litraa olen menettänyt verta synnytyksessä. Toki sain verensiirron mutta jossain kohtaa on mennyt taju. Ei mitään kipuja tai mitään.

Toisessa synnytyksessä verta meni 1.4 litraa ja en muista muuta kuin että vähän hutera olo. Pyörätuolilla vietiin osastolle kun kävely ei onnistunut.

Veikkaan että ihan kivuton tapa kuolla.

Vierailija
30/63 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3.5 litraa olen menettänyt verta synnytyksessä. Toki sain verensiirron mutta jossain kohtaa on mennyt taju. Ei mitään kipuja tai mitään.

Toisessa synnytyksessä verta meni 1.4 litraa ja en muista muuta kuin että vähän hutera olo. Pyörätuolilla vietiin osastolle kun kävely ei onnistunut.

Veikkaan että ihan kivuton tapa kuolla.

Hyvä

Vierailija
31/63 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meinasin kuolla verenhukkaan 2. lapsen synnytyksessä. Verenpaine 50/0.

Ihana tunne! Kuin olisi kääritty pumpuliin, nukutti tosi paljon. Ja hoitaja läpsii poskelle ja huutaa naama punaisena kun ei ylettynyt hälyytysnappiin.

Muutama pussi verta ja taas oltiin kondiksessa

Vierailija
32/63 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa a

Vierailija
33/63 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kylmä, jotenkin kevyt olo, mutta ei hyvällä tavalla. Näkökenttä vähän sumenee ja alkaa täyttyä mustista pisteistä. Ja oksettava olo. Tässä vaiheessa tietää, että taju menee ihan pian.

Ja se on siinä, ei muistikuvia sen jälkeen, tajuttomuus tai nukutushan on tavallaan pieni kuolema.

Vierailija
34/63 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain massiivisen verenvuodon synnytyksen jälkeen. Kokonaisvuoto 9 litraa. Ensimmäinen tunne oli pyörytymisen tunne ja sanoinkin ääneen, että nyt menee taju. Seuraavaksi heräsin herämössä jossain vaiheessa sen jälkeen kun kohtua oli kursittu kokoon.

Vierailija
35/63 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain massiivisen verenvuodon synnytyksen jälkeen. Kokonaisvuoto 9 litraa. Ensimmäinen tunne oli pyörytymisen tunne ja sanoinkin ääneen, että nyt menee taju. Seuraavaksi heräsin herämössä jossain vaiheessa sen jälkeen kun kohtua oli kursittu kokoon.

9 litraa???? 0.0

Vierailija
36/63 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä joitain ihmisiä jotka on heränny kuolleista muutamaksi minuutiksi ja sit kuollu taas tai jotai

Vierailija
37/63 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuo tilanne todella lähellä 2. synnytyksessä. Verenpaine oli enää 0/50 eikä kätilö ylettänyt hätäpainikkeeseen kun yritti samalla pitää mua tajuissani.

Ihana tunne, olisin vain nukahtanut kuin pumpuliin. En muista varmasti oliko vähän kylmä mutta olo oli kuitenkin ihana.

Vierailija
38/63 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roomalaiset menivät usein kuumaan kylpyyn kun avasivat valtimonsa (vapaaehtoisesti tai pakotettuina).

Ehkä se on mukavinta niin.

Vierailija
39/63 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvö olo itsellä. Oon nyt parin tai tunnin sisällä kuluttanu siis jo 3 litraa. Ja viel 2 litraa jii jään tähän näin vain.

Vierailija
40/63 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin siinä on kauaa tajuissaan edes.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän