eettiinen pohdinta seksuaalivähemmistöistä
Minä teen kouluprojektia seksuaalivähemmistöistä ja olisi hyvä saada muiden ihmisten kuvakulmia asiasta. Perustele mielipiteesi ja muista myöskin kunnioittaa muiden mielipidettä. Pitäkäämme keskustelun aikuismaisena kiitos
Kommentit (11)
"Eettiinen"? Jepjep, niin varmaan teet kouluprojektia, AP...
Siis mielipide mistä seksuaalivähemmistöjä koskien?
Kuvakulmani on homo.
- Esko Eettiinen
Kyllä, ne ovat olemassa. Siinä mielipiteeni asiasta, kun nyt kerran et kysynyt.
Kuvakulmia? Ihan värikuvia vai riittäkö mustavalkoiset? Liikkuvaa vai stillkuvaa?
No täältä.
Yhteiskunnan kannalta on aivan sama ketkä rakastavat toisiaan. Joten yhteiskunnalliseen etiikkaan voi kuulua vain se, että eri väestöryhmiä ei pidä syrjiä. Silloin tietenkin pitää antaa tasavertaiset mahdollisuudet kaikille seksuaalisuuksille. Tosin pitää tietysti vielä määritellä onko joku seksuaalisuus vahingoittavaa vai ei. Siinä sitten mennään lähinnä mutulla. Seksi eläimen kanssa - jees vai ei? Seksi semmosen kanssa joka pystyy sisään ottaan vai seksi vain tietyn ikäisen kanssa? Seksi vapaaehtoisesti vai velvoitettuna/pakotettuna/alistettuna? Näistä on eri yhteiskunnilla erilaisia kantoja riippuen siitä mitkä arvot on valittu. Valintakysymys, ei faktaa.
Itse olen tiukka kristitty uskovainen. Minusta on ihan sama mitä ei-uskovat tekevät elimillään. He menisivät kumminkin helvettiin, vaikka olisivat kuinka siveitä seksuaalisesti. Nauttikoot nyt sitten vaikka edes seksistä sen ajan kuin kerkiävät. Mutta mielestäni kirkon pitäisi palata tiukkaan kristilliseen seksuaalikäsitykseen: seksi on kiellettyä muualla kuin miehen ja naisen välisessä elinikäisessä avioliitossa. Siis jokaisen joka haluaa kirkkohäät, pitäisi sitoutua siihen, että menee neitsyenä naimisiin eikä ota koskaan avioeroa. Pahassa tapauksessa voi ottaa asumuseron, mutta sitten selibaatissa koko loppuelämä. Puolisoa löytämättömät tai jotenkin seksuaalisesti eksyneet (eli ne vähemmistöt) sitoutuvat koko elämän mittaiseen selibaattiin. Täysin väärinhän sekin on, jos kirkko vaatii kristillistä moraalia homoilta, mutta ei sovella omia säännöksiään heteroavioliittoihin. Ei mitään lipsuilua missään! Tuomarin edessä naimisiin, jos ei halua sitoutua uskonnon sääntöihin.
This is a Valid topic to talk about(Fuck_You.Fight_Me!)