Kropan kuumeneminen yöllä
Mistä johtuu? Olen miehen mukaan kuin saunan pesä öisin, itse en hikoiluun herää. Joskus lapsikin tuli lämmittelemään kylkeeni kuin olisin kamiina.
Kommentit (40)
Mulla on samaa kuumenemista, mutta siihen myös sisältyy että tulee helposti kylmä. Eli ihan kuumeen oireet, paitsi että ei ole kuumetta. Tunnen kuinka kroppa suorastaan hehkuu lämpöä peiton alle ja tuntuu niinkuin peiton alla olisi 50 astetta. En kuitenkaan hikoile eikä ole kuuma, muuten kuin että tunnen, että iho on kuuma. Ja jos raotan peittoa ja makkarin viileää ilmaa pääsee peiton alle nousee karvat pystyyn ja tulee vilu ja pitää entistä tiukemmin kääriytyä peittopesään. Tällaisina öinä nukun huonosti koska herään monta kertaa asentoa vaihtaessani siihen että peiton alle tulee kylmää ilmaa ja tulee vilunväreitä. Aamuyön sikeän unen jälkeen herään aamulla normaalilämpöisenä. Välillä mies myös valittaa tästä hehkumisesta kun ei melkeinpä voi koskea. En ole koskaan ymmärtänyt mikä tämän lämpötilan epätasapainon aiheuttaa.
Terveen elimistön merkki jos kuumentuu aamuyöstä, omat systeeminsä siivoiluun.
Mun mies oli ihan tulikuuma yöllä, en voinut olla liki. Ikäkausitarkastuksessa löytyi yllättäen hurjan korkea verenpaine ja kakkostyypin diabetes. Kaikki arvot tapissaan. En tiedä liittyykö asiaan.
Hän ei siis ole aina ollut tuollainen, jossakin vaiheessa alkoi kuumentua.
Täällä kans kuumennutaan yöllä aivan järkyttävästi. Huone on kylmä, siis jääkylmä. Mutta peiton alla alkaa kiehumaan ja herää välillä yöllä siihen kun olo on niin tuskainen, kuuma, janottaa, vaikea nukkua!
Normaalipainon alarajoilla olen , ei tupakkaa eikä alkoholia tai mausteisia ruokia. En tajua mistä voi johtua. Ikää 35v
Mäkin kuumenen. Kaikki tekokuituiset ja paksut petivaatteet on ehdoton ei, nukun ohuella puuvillapeitolla, patteri pois päältä ja lämpötila alle 20 astetta. Villasukat pitää olla jalassa nukkumaan mennessä, mutta yön aikana potkin ne pois. Näen painajaisia, jos on liikaa vaatteita, liian paksu peitto tai muuten vaan kuuma.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on samaa kuumenemista, mutta siihen myös sisältyy että tulee helposti kylmä. Eli ihan kuumeen oireet, paitsi että ei ole kuumetta. Tunnen kuinka kroppa suorastaan hehkuu lämpöä peiton alle ja tuntuu niinkuin peiton alla olisi 50 astetta. En kuitenkaan hikoile eikä ole kuuma, muuten kuin että tunnen, että iho on kuuma. Ja jos raotan peittoa ja makkarin viileää ilmaa pääsee peiton alle nousee karvat pystyyn ja tulee vilu ja pitää entistä tiukemmin kääriytyä peittopesään. Tällaisina öinä nukun huonosti koska herään monta kertaa asentoa vaihtaessani siihen että peiton alle tulee kylmää ilmaa ja tulee vilunväreitä. Aamuyön sikeän unen jälkeen herään aamulla normaalilämpöisenä. Välillä mies myös valittaa tästä hehkumisesta kun ei melkeinpä voi koskea. En ole koskaan ymmärtänyt mikä tämän lämpötilan epätasapainon aiheuttaa.
Minulla on tuo sama, peiton alla paistun ja ilma peittoa jäädyn. Ihan ohut peitto on.
Olen huomannut sellaisen, että jos en liiku reippaasti noin muuten eli hikoile kunnolla päivisin niin yöt ovat juuri tuollaisia kuumottavia. Ihan kuin aineenvaihdunta kävisi ylikierroksilla juuri yöllä. Voikohan liittyä kilpirauhasen toimintaan jotenkin? Ylipainoa ei ole, melkein alipainoinen ennemminkin.
Voi liittyä kilpirauhaseen, mutta myös ylivirittyneisyyteen varmaan ja stressiin?
Pidän sitä terveyden merkkinä, keho hoitaa itseään, tuhoaa pöpöjä, sitä varten on kuumekin jotta taudinaiheuttajat hävitetään, sama mutta pienemmässä määrin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varhaiset vaihtarioireet voivat alkaa kymmenenkin vuotta ennen varsinaisia vaihdevuosia. Yöhikoilu on ihan tyypillistä.
En hikoile, kuumenen vain. Tämä ollut aina tyypillistä minulle. Ilmeisesti vaihdevuodet alkoivat lapsena :)
Joo täällä myös lapsesta alkaen. Lisäksi omituisuutena se, että itse tunnen palelua, vaikka muut tuntevat minut tulikuumana. Kun esmerkiksi menen palelevana ja viluisena miehen kainaloon kyhnäämään, niin hän sanoo että tunnun polttavan kuumalta. Jotenkin tämä kylmyys tulee tuolta sisältä, tuntuu kuin selkäytimeen olisi valettu kylmää metallia. Lisänä vielä se, että iho on todella herkkä, "kipeä", kosketusarka.
Keinokuitu(muovinen) sijauspatja, järkyttävän kuuma.
Itsekin hiessä siinä, hitto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varhaiset vaihtarioireet voivat alkaa kymmenenkin vuotta ennen varsinaisia vaihdevuosia. Yöhikoilu on ihan tyypillistä.
En hikoile, kuumenen vain. Tämä ollut aina tyypillistä minulle. Ilmeisesti vaihdevuodet alkoivat lapsena :)
Joo täällä myös lapsesta alkaen. Lisäksi omituisuutena se, että itse tunnen palelua, vaikka muut tuntevat minut tulikuumana. Kun esmerkiksi menen palelevana ja viluisena miehen kainaloon kyhnäämään, niin hän sanoo että tunnun polttavan kuumalta. Jotenkin tämä kylmyys tulee tuolta sisältä, tuntuu kuin selkäytimeen olisi valettu kylmää metallia. Lisänä vielä se, että iho on todella herkkä, "kipeä", kosketusarka.
Niin siis, jatkona vielä: Ei liity vain yöhön vaan on ympärivuorokautista.
Vierailija kirjoitti:
Keinokuitu(muovinen) sijauspatja, järkyttävän kuuma.
Itsekin hiessä siinä, hitto.
Tämä !
Vaihtaisin patjat luonnonkuitupatjoihin(peitot myös) mutta hinta kallis. :(
Minullakin ollut tuota lapsesta asti. Äitini kertoi että olin kuin lämpöpatteri. Kun kello lyö 9 illalla kehoni aloittaa lämmityksen. Talvella käytän vain pussilakanaa peittona ja kesällä en mitään. Kun kello lyö 5 aamulla kehoni lopettaa lämmityksen. Nuorena asiaa tutkittiin, kilpirauhanen toimii normaalisti ja kaikki muut kehon toiminnat normaalit, ainoastaan alipaino oli ja verenpaine todella matala.
Vaihdevuosia kuumine aaltoineen ei koskaan tullut. Liittyneekö tuohon? Joku hormonijuttu jo lapsesta alkaen tai jotain muuta.
Ihana kuulla että en ole ainoa joka kuumenee öisin. Mulla vaan tuntuu olevan kerran kuussa tää kuumeneminen. Herrään yöllä et on liian kuuma vaihdan ohkaiseen peittoon ja huonekkin on tosi viilee ja silti en palele vaik päivällä saa olla villasuka jne päällä. Mulla tosin alko 35 nää oireet