Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Sairaanavarmaankohta:D

Eli otsikko tiivistää kysymyksen; Mitä teette, jotta (jos) perheenne pysyy terveenä? Onko keellään suht terveenä pysyvää perhettä? Meillä (1 ja 4v lapset) sairastetaan jatkuvasti :/ Syödään kotiruokaa, lapset kotihoidossa (tosin kerhoissa ym harrastuksissa käydään), käsiä pestään suht ahkerasti jne.. tuntuu että koko ajan joku on flunssassa. Antibiootteja tai muita lääkityksiä ei olla tarvittu eikä korvatulehduksia ole, mutta siis onko jollain joku niksi (esim sokerin pois jättäminen tms) joka teillä toimii?

• ylös 0
  • alas 1

Kommentit (4)

Vierailija

No lopetetaan tommonen yleton vouhkaaminen ja käsien pesu jne. D-vitamiinia reilusti. Itse otan yli 100mikrogr päivässä (olen mittauttanut tasot). Lapsi puolet vähemmän. Lapsi oli pienenä eläinten kanssa tekemisissä, konttasi maassa. Sai kaiketi vastustuskykyä. Itse käyn avannossa päivittäin; ei flunssia kuuteen vuoteen.

Vierailija

En yhtään mitään.

Lapset olivat tarhaikäisenä hyvin, hyvin harvoin sairaana.

Syötiin normaalisti, myös sokeria, olivat päiväkodissa n. 2-vuotiaasta alkaen, harrastuksia oli, ei yletöntä hygieniaa, toki käsien pesu kotiin tullessa ja ennen ruokailua.

Normaali setti D-vitamiinia.

Toisaalta siskon lapset sairastivat todella paljon, mielestäni elävät ja ovat suunnilleen samoin kuin mekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Meidän perheessä yksi on syönyt pari antibioottikuuria angiinaan viimeisen neljän vuoden aikana ja sitä ennen minä söin antibioottikuurin vuonna 2004. Mulla ja miehellä ei ole sairaslomia ollut kohta 15 vuoteen yhtään, eli uskallan luonnehtia perhettämme suht terveeksi. Pientä nuhaisuutta ja köhää ei varmaan lasketa, kun ei kuumetta nouse ja ollaan kaikki työ- ja toimintakuntoisia silloin kuitenkin. Mahataudissakin ollaan todella harvoin vaikka paikkakunnalla noroa ja muuta säännöllisesti jyllää, edellinen mahapöpö sairastettiin koko porukalla neljä vuotta sitten.

Minä uiskentelen luonnonvesissä ympäri vuoden, talvella avannossa ja siitä jäiden sulettua pitempää matkaa koko kevät-kesä-syyskauden ja taas vesien jäädyttyä siirryn avantoon.

Syön kaikkea hapatettua; hapankaalia, hapanherneitä, hapankurkkuja, hapanmaitotuotteita päivittäin, näin pidän suoliston pienelukat tyytyväisinä ja vastustuskykyisinä. Ruoaksi kelpuutetaan kaikki mikä vielä ei haise tai maistu tai näytä epäilyttävälle, eli vähän päiväysvanhatkin syödään. Lähiruokaa suositaan, siinä on lähibakteerit, seikka jota on varmasti tutkittu liian vähän. Uskon, että ihmisen on parempi syödä ruokaa, joka on lähellä tuotettu, vaikuttaa varmasti terveyteen. Tätä pitäisi ehdottomasti tutkia enemmän. D vitamiinia syödään kun muistetaan, lapset muistaa paremmin kuin minä.

Meillä siivotaan kerran viikossa. Keittiöön kulkeutuu kasvimaalta kaikkea multaista, eli likaistakin, joten meillä ei eletä steriilissä kuplassa. Käsipesu normaalilla saippualla riittää, ei mitään käsidesejä tai antibakteerisia litkuja.

Stressiä vältetään. Stressihän tunnetusti syö hiveniä ja vitamiineja. Vähemmän stressaantunut ihminen sairastaa vähemmän.

En ole mikään terveys ekspertti, joten tämä kaikki on vaan mutuilua, mutta hyvin toimivaa sellaista, tai sitten meidän perheellä on vaan hyvä tuuri.

Vierailija

Otetaan rennosti. Lapset sairastelevat jos aistivat ongelmia kotona, varsinkin kireys vanhempien suhteessa aiheuttaa sairauksia.