Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun isosisko joka on 31 v aikoo laittaa kierukan.

Vierailija
20.03.2006 |

Sillä ei ole yhtään lasta ja vähän aikaa sitten sanoi haluavansa lapsen, mutta miesystävä ei halua. Sen miesystävä on yli 40 v ja sillä on yksi aikuinen lapsi.

Miesystävä ei halua käyttää kondomia, siskolleni taas ei sovi mitkään hormonit. Eli siis synnyttämätön, jo 31-vuotias siskoni pistäisi kuparikierukan. Mitä järkeä?

Laitetaanko tollasia kierukoita kuinka helposti synnyttämättömille ja mitä haittavaikutuksia kuparikierukalla on?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 27 v onnellisesti naimisissa oleva kolmen lapsen äiti.

Ja toki sillä miehellä on oikeus mielipiteeseensä ja sen se jo onkin monesti ilmoittanut (ettei halua enä lapsia siis). Mun mielestä vaan siskoni voisi vaihtaa miestä tai ainakin sanoa selvästi että itse haluaa lapsia ja jos ei mies suostu niin erohan siitä tulee. Mä en ikinä suostuis lapsettomaan elämään vapaaehtoisesti.

Ja sitä miestä haukuin idiootiksi koska on mm. rasisti ja lisäksi arvostelee kokoajan siskoni ulkonäköä ja tekemisiä. Siskoni on nätti ja hoikka ja mies on kalju möhömaha idiootti. Siskoni väittää että rakastaa sitä, mutta taitaa enemmän kyllä rakastaa sen rahaa ja valttaa. Siskoni taitaa siis myös olla idiootti ja siksi sopivat hyvin yhteen. Siskoni vaan sattui vielä viikko sitten olemaan vauvakuumeessa (ollu jo kauan) ja nyt on sit ottamassa kierukkaa.

T: ap

Vierailija
2/7 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuparikierukassa on tylsää se, että se tappaa jo muodostuneen alkion, kun ei anna sen kiinnittyä. SE asia harmittaa minua siinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista sinänsä, jos siskosi evää itseltään lapsen, jota todella haluaa, jonkun idiootin miehenkuvatuksen takia. Surullista on jo se, jos kaksi toisiaan rakastavaa ihmistä on eri mieltä lapsen hankinnasta, sillä ketään ei pitäisi pakottaa vanhemmaksi sen enempää kuin luopumaan vanhemmuudesta. Mutta elämä on. Kaikki eivät halua lapsia ja jotkut haluavat, mutta haluavat kuitenkin suhdetta tietyn ihmisen kanssa vielä enemmän. Ja mitäs jos sinun näkemyksesi miehestä on vähän värittynyt toiseen suuntaan? Tai sinun näkemykseesi vauvakuumeesta ja lasten tärkeydestä vaikuttaa omat kolme -aika nuorena tehtyä- lastasi? Ehkä siskosi ei olekaan koskaan halunnut lasta niin paljon kuin sinä, vaan ehkä sillä tavalla " olishan se ihan kiva tehdä" -tyyppisesti ja ehkäpä hänen näkemys miehestään on aika paljon erilainen kuin sinun.

En minäkään henkilökohtaisesti ikinä valitsisi parisuhdetta lapsen yli, mutta ymmärrän että jotkut niin tekevät. Anna siskosi päättää omista uhrauksistaan.

Ja mitä tulee kysymykseesi kierukasta (" mitä järkeä" )...No sitä järkeä ettei sitä ei-toivottua lasta parisuhteeseen tule kun seksiä harrastetaan. Kierukan voi laittaa myös synnyttämättömälle ja haittavaikutukset ovat yksilöllisiä, mutta itselläni ainakin olemattomia. Vähemmän todettuja haittavaikutuksia siinä kuparikierukassa on kuin hormooni-ehkäisyissä.

Vierailija
4/7 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuntelisin enemmän omaa toivettani tulla raskaaksi.

Vierailija
5/7 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siitä haittaa ole. Vissiin vaikeampi laittaa synnyttämättömille.

Mutta miksi se sen laittaisi jos kerran haluaa lapsia? Mies kiertoon. Kukaan mies ei ole lasten arvoinen.

Vierailija
6/7 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kun on muutenkin aivan idiootti.

Mutta en jaksa siitä enä sanoa kun eihän se kauheesti mulle kuulu.

T: ap

Vierailija
7/7 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se nyt on miehelläkin oikeus mielipiteeseen haluaako jälkeläisiä vai ei. Ja jos siskosi nyt haluaa olla miehen kanssa niin mitä se sulle sitten kuuluu? Vai ootko sää joku katkera eronnu haahka?

Ja kierukan voi laittaa vaikka ei olis synnyttänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä