Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies jätti 8v:n vahtimaan 1v:tä

Vierailija
06.03.2017 |

Vajaa kymmeneksi minuutiksi kipaistessaan viereisessä kaupassa kun isompi oli vielä kipeänä. Pieni leikki ja isompi vahti. Minä sain kiroilut ja haukut kun kehtasin olla miehelle asiasta vihainen. Kuulemma ihan ok. Nyt mietin mikä meno edes silloin kun mies itse paikalla ja minä poissa, vahtiiko edes silloin juurikaan..

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Mä en kyllä näe tässä ongelmaa. Jos siis isompi oikeasti haluaa vahtia/olla pikkusisaruksen kanssa. Mä käyn pesutuvassa niin että 7v katsoo 1v perään sillä välin, siinä menee ehkä 5-10min, vähän riippuu.

Vierailija
2/25 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 6-vuotiaana vahtinut alle vuoden ikäistä sisarustani kun äiti käväisi lähikaupassa, noin vartin verran kesti tuo reissu. 8-vuotias on kuitenkin jo sen verran iso, että osaa soittaa apua mahdollisessa hätätilanteessa, vaikka mitä vain voi tapahtua kymmenessä minuutissa, todennäköisyys tulipalolle jne on todella pieni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samainen isä jätti mm viikonloppuamuna lapsen hampaat pesemättä, kun ihmettelin asiaa niin mutisi että "no voi voi, ei siitä kukaan kuole. Se on sitäpaitsi kipeänä eikä syökään mitään ni tarvi pestä hampaitajään". Lapsella oli siis vatsa kipeä. Mies on tosi hälläväliä lasten asioissa. Ennemmin hänen mielestään koti täytyy pitää siistinä mutta lasten hoito ja kasvatus eivät ole oleellisia asioita. Jos kotona on vaikka kaksi kipeää lasta ja mies itse töissä, saattaa huutaa minulle kodin sotkuisuudesta kotiin tultua mutta vähät välittää että olen hoitanut oksentavat lapset.

Vierailija
4/25 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minkälaisia tossuja jotkut naiset oikein on?

Vierailija
5/25 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos tuon naiset sanan tilalle vaihtaisi miehet, tulisi joku ulisemaan miesvihasta.

Vierailija
6/25 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kautta historian on isommat lapset katsoneet pienempien perään. Ei tuossa mitään ihmeellistä ole. Täytyyhän sitä aikuisen joskus paskallakin käydä, ja siinä voi mennä kauemmin kuin kipsalla.

Vierailija
7/25 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/25 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitwn tämä liittyy NAISEN tossukkamaisuuteen? 🤔

Vierailija
9/25 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no ei kuulosta lapsista vastuullisesti mieheltä! Jättää hampaat harjaamtta, lapset oman onnen nojaan...huutaa naiselle joka asiasta huomauttaa.

Vierailija
10/25 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen minäkin pari kertaa jättänyt n. 10 minuutiksi 7v:n ja hiukan-alle-2v:n ja kipaissut kaupassa. Onhan se riski mutta meidän lasten kohdalla äärimmäisen pieni. Mutta jos mies ei ylipäätään huolehdi lapsesta kunnolla niin tilanne on eri.

Vierailija
11/25 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsena (en muista tarkkaa ikää) kuumeessa. Muistan, että olo oli niin huono etten voinut kuin makoilla/nukkua. Isäni lähti illaksi harrastamaan, äitini oli iltavuorossa ja isä jätti minut vahtimaan 7 vuotta nuorempaa erittäin vilkasta veljeäni. Ajattelin tuolloin jo, ettei tämä ihan oikein mennyt.

Ihme miehen puolustelijoita täällä! Ap olet suuttunut aiheesta!

Vierailija
12/25 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäsköhän teidän pikkasen höllätä? Kummankin.

Vierailija
13/25 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetti tässä nyt on ongelma? Ketään ei kuollut ja elämä jatkuu.

Vierailija
14/25 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tiukkapipomutsi, mutta mun mielestä tollain toimiessa pitäisi molempien vanhempien olla samalla kartalla. Jos toiselle ei ole ok, niin sitten ei toimita noin. 

Minä en kyllä ajattele niinkään sitä, että pärjääkö se 8v 1v:n kanssa, kyllä useimmiten pärjää, jos on normaalisti kehittynyt ja normaaliälyinen. Mutta sillä 1v:llä ei välttämättä ole turvallinen olo, ei siis välttämättä koe isosisarusta "turvalliseksi aikuiseksi". Varsinkin nykyään, kun ei isosisaruksia sillä lailla vaadita vahtimaan pienempiä sisaruksia, ja pikkusisaruksille ei näin ollen tule sitä kokemusta että isoveli/isosisko auttaa/vahtii jne. Itsekin tuossa iässä vahdin pikkusiskoa, mutta kun sitä teki muutenkin siinä normaaliarjessa leikkiessä yms., niin pikkusisko näki taaperona minut ns. "aikuisena". Jos nyt niin voi sanoa. 

Jos 8v ei tähän päivään mennessä ole joutunut erityisemmin vahtimaan pikkusisarusta esim. eri huoneessa  kuin vanhemmat leikkiessään, niin ei sillä pikkusisaruksella ole ehkä turvallinen olo jäädä yksin sisaruksen kanssa. 

Vierailija
15/25 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä on ongelma?

8 vuotias voi ihan hyvin vahtia nuorempaa hetken. Niin on tehty maailman sivu et isommat vahtii nuorempia.

Itse olen vahtinut kahta nuorempaa sillon tällön lyhyitä aikoja (max tunti) ekaluokasta saakka ja 10 täytettyäni jopa muutamia tunteja ja laittanut pienempiä nukkumaan, lämmittänyt ruokaa ja ulkoiluttanut myös koiran siinä samalla.

Ihan täysjärkisiä aikuisia meistä kaikista on tullut. Ja välit vanhempiin hyvät, edelleen.

Vierailija
16/25 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
17/25 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ongelma? Höllää vähän. Jos kahdeksanvuotiaaseen voi luottaa, ja itsehän te lapsenne tunnette, niin ihan hyvin voi hoitaa hetken aikaa.

Hampaiden harjauksen jättäminen jonakin aamuna ei merkitse mitään kokonaisuuden kannalta jos muuten harjataan säännöllisesti.

Vierailija
18/25 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin nainen on tässä tossu? Pirttihirmulta kuulostaa.

Vierailija
19/25 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä tiukkapipomutsi, mutta mun mielestä tollain toimiessa pitäisi molempien vanhempien olla samalla kartalla. Jos toiselle ei ole ok, niin sitten ei toimita noin. 

Minä en kyllä ajattele niinkään sitä, että pärjääkö se 8v 1v:n kanssa, kyllä useimmiten pärjää, jos on normaalisti kehittynyt ja normaaliälyinen. Mutta sillä 1v:llä ei välttämättä ole turvallinen olo, ei siis välttämättä koe isosisarusta "turvalliseksi aikuiseksi". Varsinkin nykyään, kun ei isosisaruksia sillä lailla vaadita vahtimaan pienempiä sisaruksia, ja pikkusisaruksille ei näin ollen tule sitä kokemusta että isoveli/isosisko auttaa/vahtii jne. Itsekin tuossa iässä vahdin pikkusiskoa, mutta kun sitä teki muutenkin siinä normaaliarjessa leikkiessä yms., niin pikkusisko näki taaperona minut ns. "aikuisena". Jos nyt niin voi sanoa. 

Jos 8v ei tähän päivään mennessä ole joutunut erityisemmin vahtimaan pikkusisarusta esim. eri huoneessa  kuin vanhemmat leikkiessään, niin ei sillä pikkusisaruksella ole ehkä turvallinen olo jäädä yksin sisaruksen kanssa. 

1-vuotiaalla ei ole "turvallinen olo" 10:een minuuttiin? Ootko tosissas että tuolla on mitään väliä sille 1-vuotiaan elämälle?

Vierailija
20/25 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten yh käy suihkussa tai paistaa pannulla ruokaa, jos ylläoleva olisi ongelma?