Joku on röökannut tänään monta kertaa huushollissaan kun koko kerrostalo haisee :(
Ihanasti tulee rapusta haju sisälle. Ehkä kerran viikossa joku laiskimus jää vessaansa tms polttamaan, ja polttaa sitten sen päivän röökit sisällä. Tänään on tullut ainakin viisi kertaa tuore haju kotiini. Ikkunaa en voi pitää auki koko ajan, koska täällä on vauva. Olenko kukkahattutäti jos vien ilmoitustaululle ystävällisen palautteen että polttaisi ulkona tai tuuletusparvekkeella? Tässä talossa ei ole omia parvekkeita. Inohttavaa kun ei ajatella muita asujia.
Kommentit (20)
Tässä talossa ei ole kaupungin vuokra-asuntoja. Omistusasuntoja lähes kaikki.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Aika töhö saa olla, jos polttaa omassa omistusasunnossa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Aika töhö saa olla, jos polttaa omassa omistusasunnossa :D
No ei se kaikkia näy haittaavan.
Ap
Laita ilmoitustaululle ystävälliseen sävyyn kirjoitettu lappu, että taloudessasi asuu myös vauva, etkä halua hänen kärsivän tunkkaisesta tupakankatkusta. Jospa ihmisillä olisi enemmän myötätuntoa lasta kohtaan, kun harvemmin noita sisällä polttavia muut kiinnostaa...
Vierailija kirjoitti:
Laita ilmoitustaululle ystävälliseen sävyyn kirjoitettu lappu, että taloudessasi asuu myös vauva, etkä halua hänen kärsivän tunkkaisesta tupakankatkusta. Jospa ihmisillä olisi enemmän myötätuntoa lasta kohtaan, kun harvemmin noita sisällä polttavia muut kiinnostaa...
Näin teen!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vauva ei piittaa pätkääkään tupakan hajusta. Ap on "erityisherkkä" hysteerikko, joka käyttää vauvaa tekosyynä tehostaakseen neuroosejaan. Sama koskee teitä muita taivastelijoita.
En muuten tupakoi.
Röökaajat ovat samanlaisia itsekkäitä terroristeja kuin koirankusettajat.
...ja siinä on syy, miksi minä asun mieluummin omakotitalossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauva ei piittaa pätkääkään tupakan hajusta. Ap on "erityisherkkä" hysteerikko, joka käyttää vauvaa tekosyynä tehostaakseen neuroosejaan. Sama koskee teitä muita taivastelijoita.
En muuten tupakoi.
Älä sitten käytä esim. deodoranttia jos hajulla ei ole mielestäsi mitään merkitystä!
7 viestin lähettäjä, kiitos hupaisasta trolliviestistä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Röökaajat ovat samanlaisia itsekkäitä terroristeja kuin koirankusettajat.
Niitäkin on, jotka tekevät molempia..
Alapeukuttajat on niitä jotka polttaa asunnossaan.
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttajat on niitä jotka polttaa asunnossaan.
Kumosin juuri erheellisen väitteesi.
Kun parveketupakointi kielletään, poltan sitten sisällä iltatupakkani.
Jos tupakansavu menee huoneistosta toiseen, vika on ilmanvaihdossa, ei tupakoijassa. Taloyhtiö on velvollinen hoitamaan asian.
Kyllä kannattaa hakea taloon tupakoimiskieltoa, kun se tulee olemaan tuota potenssiin 20, haju leviää käytäviin. Pudota heippalappu hänen postilaatikostaan, pyydä roikottamaan päätään ikkunasta tai siirtymään tuuletusparvekkeelle, edes osaksi päivää. Ellei sitten ole liikuntakyvytön tms. Laita nimesi ja asunnon numerosi lappuun.
Vierailija kirjoitti:
Tupakoitsijat ovat roskaväkeä.
Lääkärisikin ja psykiatrisikin on siten roskaväkeä? Myös sukulaisesi?
Vierailija kirjoitti:
7 viestin lähettäjä, kiitos hupaisasta trolliviestistä.
Ap
En ole kirjoittaja 7, olen kokonaan uusi kommentoija tähän mennessä tässä ketjussa.
Asiahan on juuri noin kuin tuo kollega 7 totesi, mutta Sinä Ap et vain kestä kuulla (tässä tapauksessa lukea) sitä.
Eivät lapset luonnostaan eivätkä myötäsyntyisesti keksi ärsyyntyä tupakansavusta eivätkä esim. juopunueista, vaan ne päinvastoin tykkäävät niistä. Itsekin vietin ennen kouluunmenoikääni kaikki arkipäiväni päivähoidossa, jossa sekä hoitotäti itse että hänen vanha isänsä polttivat sisällä, jälkimmäinen jopa silloisen mittapuun mukaan paljon. Kun hän tuli aamulla (minäkin pääsin siinä ikävaiheessa vielä aamulla sängystä ylös ilman vuorokausirytmin liukumaa joka kierroksella myöhemmäksi) aamiaspöytään, hän veteli sätkiä siinä samalla kun söi leipää, joi kahvia ja luki aamun lehteä, minua vastapäätä. Samoin hän poltti huoneessaan, olohuoneessa (josta hän lähinnä vain kulki läpi), ja yleensäkin kaikissa joka paikassa. Hän myös ajoi mopoa sätkä suussaan, kun kypäräpakkoa ei silloin vielä ollut. Hoitotätini poltti lähinnä keittiössä ja olohuonessa.
En siis minä, eikä kukaan aikuinenkaan keksinyt, että siitä olisi pitänyt "kärsiä".
Tuo tupakantuoksusta "kärsiminen" on täysin opeteltu nuorten aikuisten naisten joukkopsykoosi. Toivottavasti lapsesi kapinoi äitiänsä vastaan myöhemmin kun hän ei enää ole vauva, eikä suostu opettelemaan tuota samaa infantiilia ajattelumallia.
Itse olen polttanut koko aikuisikäni omissa asunnoissani (tämä on nyt toinen). Täällä meidän talossammekin on yksi tuollainen Sinunlaisesi vääpeli (miespuolinen, joka väitti olevansa vaimonsa asialla, mies polttaa ulkona toki itsekin), joka yritti juuri hiljattain tulla antamaan minulle uusia määräyksiä mennä kuistille polttamaan, kun häntä ärsyttää, että joku, kuten minä, ei äkseeraa näitten uusien ja eriskummallisten sääntöjen ja "normien" mukaan kuten kaikki muutkin, vaan "sooloilee" ja elää eri tavalla: "Olisiko se mahdollista, että tulisit tänne kuistille polttamaan jatkossa, ettei vaimoni tarvitsisi kärsiä?" Minä vastasin: "Ei."
Vastataan nyt, kun kysyit: olet jonkinlainen "kukkahattutäti". Tai ehkä osuvampi luonnehdinta on, että Sinulla on halu jotenkin kajota muiden ihmisten elämään ja olet jotenkin sopeutumaton elämään moniarvoisessa sekä pluralistisessa sivilisaatiossa. Ja kun Sinulla ei ole kuitenkaan rohkeutta, taitoa eikä viitseliäisyytä käydä käsiksi mihinkään oikeisiin yhteiskunnallisiin ongelmiin, niin sitten toteutat tuota vimmaasi epäjalolla, itsellesi helpolla ja riskittömällä tupakoitsijoitten kiusaamisella - nimettömillä "heippalapuilla" tottakai. Ei Sinusta parempaan ole.
Ei omassa asunnossaan polttamista voi kieltää, eikä kieltämisen noudattamista valvoa. Vai onko nyt seuraavana ohjelmassa, että Sinä ja hengenheimolaisesi alatte aggressiivisesti vaatia reaaliaikaista kameravalvontaa pakolliseksi kaikkiin asuntoihin?
Kaupungin vuokra-asunto?