Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulla jakaa hyviä rahansäästövinkkejä?

Sari Säästäjä
06.03.2017 |

Laittakaa tänne ehdotuksia, kuinka säästää rahaa. Jos sinulla tai perheelläsi on joku aivan ainutlaatuinen kikka, niin saa jakaa täällä. Olen päättänyt alkaa säästää :)

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vertaile niitä kauppoja oikeasti. Vaikka foodiessa on hinnat, ja huomaa että käveliskö sittenkin vähän matkaa prismaan jos sellainen on, sen sijaan että kävisi lähisalessa.

Soijarouhe on varmaan hyvä, vaikka jauhelihan jatkeeksi. Olen huomannut että itse teen 400g jauhelihasta kaksi ruokaa, kun mies tekee yhden, joten tähtää siihen parin päivän satsiin mieluummin.

Ei mene kovin vahvasti jos 400gr. jauhelihaa saa aikaiseksi kaksi ruokailukertaa. No se yksi syömiskerta on vielä uskomattomampi...

Miehesi ei laita mitään jauhelihan kanssa ja sinä laitat siihen soijapapanoita.

Vierailija
22/36 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaa kaikki liiikenevä aika ihan hiljaa sängyssä ja hengitä hiljaa säästyy kehon energiaa, ja sukat, älä pyöri ettei pikkarit ja lakanat kulu, yritä pysytellä puhtaana ettei tarvitse mennä suihkuun, niin säästyy vettä ja taas kerran energiaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä4463 kirjoitti:

Syö vähemmän lihaa. Sekoita vaikka papuja tai linssejä sekaan (en muista paljonko soija rouhe maksaa mutta sekoita sitäkin mukaan jos on halpaa).

Syö myös vähemmän maitotuotteita. Aikuinen ihminen ei tarvi maitoa ruokajuomaksi ja pärjää myös ilman jugurtteja ja juustoja. Ei ne lapset oikeastaan sitä maito tarvi mutta on vielä suosituksissa niin en aio siitä väitellä täällä. 

Juo vettä. Jätä limut ja mehut kauppaan. Ei paina yhtä paljon ja maksaa paljon vähemmän. On myös terveellisempi. 

Jos mahdollista, kävele äläkä aja autoa/matkusta bussilla. 

Ohis vältä maitotuotteita - yhteiskunta maksaa kyllä luunmurtumista tulevat kustannukset. Ja lapset ei oikeesti maitoa tarvitse.... Todella lyhytnäköistä ja tarinaa, jolla ei ole faktapohjaa. Limsat ja mehut turhia-siitä olen samaa mieltä.

Sinulla on kyllä ihana asenne!

Ootas.... kukas se yhteiskunta on?

T: Keskiviivan Mies.

Vierailija
24/36 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä4463 kirjoitti:

Syö vähemmän lihaa. Sekoita vaikka papuja tai linssejä sekaan (en muista paljonko soija rouhe maksaa mutta sekoita sitäkin mukaan jos on halpaa).

Syö myös vähemmän maitotuotteita. Aikuinen ihminen ei tarvi maitoa ruokajuomaksi ja pärjää myös ilman jugurtteja ja juustoja. Ei ne lapset oikeastaan sitä maito tarvi mutta on vielä suosituksissa niin en aio siitä väitellä täällä. 

Juo vettä. Jätä limut ja mehut kauppaan. Ei paina yhtä paljon ja maksaa paljon vähemmän. On myös terveellisempi. 

Jos mahdollista, kävele äläkä aja autoa/matkusta bussilla. 

Ohis vältä maitotuotteita - yhteiskunta maksaa kyllä luunmurtumista tulevat kustannukset. Ja lapset ei oikeesti maitoa tarvitse.... Todella lyhytnäköistä ja tarinaa, jolla ei ole faktapohjaa. Limsat ja mehut turhia-siitä olen samaa mieltä.

Sinulla on kyllä ihana asenne!

Ootas.... kukas se yhteiskunta on?

T: Keskiviivan Mies.

Alienit kantaa maahan rahaa!

Vierailija
25/36 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkapäivänä maksan heti ensimmäisenä kaikki pakolliset laskut pois, siirrän toiselle käyttötilille rahaa ruoka ym pakollisiin ostoihin jonka jälkeen siirrän säästötilille xxx.xx e. Lisäksi rahastoon siirtyy automatic tietty pikkusumma. Loppurahat käyttötililtä eli n. Xxx e voin hurvitella tai käyttää tarpeellisiin hankintoihin...tai säästää.

Vierailija
26/36 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärsin aloituiksen ihan toisin. Luulin että ap haluaa vinkkejä rahastoista, osakkeista tms. Suosittelen Nordnetin etf:hin kuukausisäästämistä.

Vierailija
27/36 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä turhaa rahojasi lottoihin. T. Pari euroa viikossa jo 30v. Yhden kerran voittanut 49€. En edes uskalla laskea tappiota.

Luin tuon alun: "Älä tuhlaa rahaasi lorttoihin." Siinä olisi kyllä hyvä säästövinkki monelle nuorelle miehelle!

eikö ne ole lähinnä pojat jotka lokkeilee?

Vierailija
28/36 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki lähipäiviltä: sen sijaan, että laittaisit viiskymppiä uuteen kevättakkiin, panosta mielummin muutama euro vanhaasi: ompele (vaikka uudet) napit kiinni, pese takki kunnolla, siisti hihansuut parilla pistolla jos tarvitsee, ehkä jopa värjää kotona jos kangas on sellaista että kestää sen. Harkitsin itse uutta takkia mutta en olisi halunnut tuhlata siihen rahaa, joten päädyin tähän siistimisratkaisuun itse. Takki on mallia trenssi eli ns. aina muodissa eli siinä ei ole mitään isoa vikaa. Nykyään vaan tulee heitettyä nopeammin vaatteet veks.

Asun yksin ja olen budjetoinut ruokaan 25€/viikko. Aiemmin se ei riittänyt mitenkään, kun kävin lähikaupassa (K-Supermarket), nykyään käytän Prismaa ja haen K:sta korkeintaan viilit tms. pientä. Kummasti riittää rahat!

Vierailija
29/36 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatekaupoissa, mieti tarvitko ihan oikeasti tätä vaatetta ja päätä että mietit vielä illan ja yön yli.

Seuraavana päivänä huomaat ettet tarvitse sitä.

Vierailija
30/36 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Ei kannata ostaa osarilla, vaan säästää ensin ja sitten ostaa, esim. kengät, vaatteen tms. Jos ensin säästää sen rahan ja maksaa sitten kerralla pois, niin ei tule niitä korkoja ja laskutuslisiä.

-Outlet-osastot kannattaa katsoa ensin, laadukkaitakin juttuja voi saada tosi edullisesti

-Ruoka on kallista, joten kannattaa käydä ensin kauppojen ale-ruoat läpi. Ihan hyvin voi syödä niitä vähän vanhempiakin ruokia, ei ne heti mene pilalle.

-Testaa "halpistuotteita", monet on hyvälaatuisia ja ihan yhtä hyviä/parempia kuin kalliit merkit

-Peruuta lehtitilaukset ja lue kirjastossa

-Kierrätä, esim. työpaikoilla kierrätyspäivät. Jos ostat uutta, yritä myydä vanhaa alta pois

-Lopeta/vähennä tupakka/kahvi

-Aina kun olet ostamassa jotain, mieti ensin tarvitsenko oikeasti? Kauanko olen joutunut tekemään töitä tämän rahan eteen?

-Kalliiden ravintoloiden ja kahviloiden sijasta tapaa ystäviä kotona/kesällä ulkona nyyttärien merkeissä

Vierailija
31/36 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saat palkan tilille, siirrä heti haluamasi määrä säästöön. Loput voit käyttää laskujen maksuun ja elämiseen.

Kiteytettynä: maksa ensin itsellesi.

Vierailija
32/36 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömän ystäväni kanssa treffataan aina ulkona. Vielä on liian kylmä, mutta parin kk päästä nähdään Kaivarissa. Mukaan termareissa kahvit, viltti, pienet tyynyt ja voidaan olla kunnes pitää mennä vessaan.

Pari v sitten oli ravintolapäivä ja tuolla tienattiin n 500 e, kun myytiin pieniä mokkapaloja ja kuppi tosi hyvää mehua.

Esim itse tajusin miten voin saada lisää rahaa, kun hommasin lisää koulutusta ja opiskelin työn ohella. 4 v opiskelin yliopistossa. Työni voin tehdä mihin aikaan hyvänsä, joten olin aamut yliopistolla, illaksi töihin ja vkonloppuisin olin joko la tai su töissä tekemässä rästejä pois. Lomat myös paloi kun tein mm gradun mutta harjoittelun tein töissä.

Vikana opiskeluvuotena sain jo opiskeluun liittyviä töitä, joten siirtymä kävi näppärästi ja kun paperit olivat ulkona, tuli tonni lisää liksaa. Rankkaa oli !!!! en suosittele perheellisille mutta minulle töissä tästä vinkattiin, joten päätin ryhtyä.

Hyvä niin, sillä aikaisempi työ on siirretty nyt Baltiaan ja entiset kollegat ovat työttömiä.

Opiskele jatkuvasti jotain. Jos ei muuta niin vaikka kansalaisopistossa kieliä.

Vierailija
33/36 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma vinkkini on seuraa menoja joko excelpohjalla tai Marttaliiton sivuilla olevalla menopohjalla.

Nykypäivänä on monia paljon helpompia keinoja seurata menoja kuin exell tai Marttaliiton taulukot. Itse esim. maksan kaiken pankkikortilla ja kuun vaihtuessa siirrän nettipankin tiliotteelta tiedot suoraan exelliin. Onnistuu ainakin Nordeassa tosi helposti. Sitten vain lajittelen ostokset kategorioihin.

Olen kokeillut myös älypuhelinten sovelluksia, mutta ei toimi minulla, koska en aina muista syöttää kaikkia ostoksia.

Vierailija
34/36 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittele etukäteen viikon ruokalista ja hae koko viikon ostokset kerralla.

Tutki vakuutuksiasi, löytyisikö toiselta yhtiöltä edullisempi

Vaihda liittymäsi kiinteä hintaiseen,jos maksat käytön mukaan ja puhut suht paljon

Vaihda nettiliittymä edullisempaan jos mahdollista

Etsi lähialueelta edullisempi asunto

Vaihda auto pieni kulutuksisempaan ja missä olisi pienemmät verot. Jos auto on käytössä lähinnä vapaa-ajalla, myy se. (Olettaen, että lähistöltä löytyy kauppa ja bussit kulkee)

Kolua kaikki kaapit läpi ja hanki kirppispöytä tai myy torilla/Facebookissa kaikki ylinmääräinen pois

Vähennä ulkona syöminen/ryyppääminen max. kerran kuussa. Baareihin hyvät pohjat ja ota mukaan vain vähän rahaa, pariin drinkkiin

Vaihda kalliit merkit ruokakaupassa edullisempiin. Syö enemmän kananmunia, niissä on proteiinia, pitää nälkää ja ovat edullisia.

Vierailija
35/36 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan ylös ostot. Jos ostan vaatteen jne. Vuodessa listaan monta vaatetta olen ostanut.

Välillä teen ostolakkoja, esim en osta 2 kk mitään. Tietenkin ruokaa ja jotain pakollisia mutta en ylimääräistä.

Vaatteet ja kosmetiikka oli ennen mun heikkous.

Nyt saan ostaa kuukaudessa yhden kosmetiikkatuotteen sekä yhden vaatteen.

Ja myyn yhden tarpeettoman tavaran viikossa.

Tein marraskuussa huutikseen 50 tavaran myynti-ilmoitukset ja rahoilla kuittasin joulun.

Kesällä Hietsuun ja ensi marraskuussa sama uudestaan.

Vierailija
36/36 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta mitään, mikä ei ole todella elintärkeää. Ja harkitse sekin vähintäin kolme kertaa. Ihminedn tulee yllättävän vähällä toimeen. Mutta älä pihtaa lääkkeissä. Se voi tulla ajan kanssa kalliiksi.