Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tytär kysyi miksi jotkut ihmiset eivät halua mennä töihin

Vierailija
06.03.2017 |

En oikein osannut vastata kun en tunne ketään työtöntä. Sanoin vain, että jotkut ihmiset eivät halua ottaa itsestään vastuuta ja saaavuttaa jotakin. Nyt tyttö haluaisi nähdä työttömiä enkö oikein tiedä mistä löytäisin. Asumme Vaasassa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko oikeasti ihan ok? Erittäin huono provo. Itse en ainakaan kävisi tässä muodossa töissä, jos ei olisi taloudellisesti pakko. Eli eiköhän se riittävä toimeentulo ilman työntekoa riittäisi lapsellesi vastaukseksi.

Mitä ihmiset oikein tekevät, jos eivät käy töissä? Mulla käy aika helvetin tylsäksi lomalla ja toivon, että työt jatkuisivat jo

Vierailija
22/28 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko oikeasti ihan ok? Erittäin huono provo. Itse en ainakaan kävisi tässä muodossa töissä, jos ei olisi taloudellisesti pakko. Eli eiköhän se riittävä toimeentulo ilman työntekoa riittäisi lapsellesi vastaukseksi.

Mitä ihmiset oikein tekevät, jos eivät käy töissä? Mulla käy aika helvetin tylsäksi lomalla ja toivon, että työt jatkuisivat jo

Ei ihme, että elämä käy tylsäksi jos on noin huono mielikuvitus, ettei edes keksi mitä ihmiset työttömänä voivat tehdä. No laitan listaa. Siivoavat, ulkoilevat, tapailevat kavereitaan, käyvät kirjastossa. lukevat, opiskelevat, puhelevat puhelimessa, surffailevat netissä, pelaavat tietokonepelejä, katsovat televisiota, ryyppäävät, tekevät ruokaa, marjastavat, hiihtävät pyöräilevät, uivat, tekevät käsitöitä, kirjoittavat kirjaa, ulkoiluttavat koiraa, käyvät työkkärin tapaamisissa, kelassa, sossussa, kirkossa, kiertelevät kaupoissa, soittavat soittimiaan, käyvät kuorossa, käyvät lääkärissä, kirjoittavat hakemuksia, osallistuvat hyväntekeväisyyteen tai vapaaehtoistöihin jne. jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit kertonut, että jos on pieni palkka, saman rahan saa kotona oleskelulla, ei tarvitse tehdä töitä. Kerro myös, että työhön ei kannata mennä alle 2600€ bruttopalkalla. Siinä realismia.

Älä puhu paskaa. Jos tuo olisi totta, jäisin heti kotiin.

Vierailija
24/28 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, että elämä käy tylsäksi jos on noin huono mielikuvitus, ettei edes keksi mitä ihmiset työttömänä voivat tehdä. No laitan listaa. Siivoavat, ulkoilevat, tapailevat kavereitaan, käyvät kirjastossa. lukevat, opiskelevat, puhelevat puhelimessa, surffailevat netissä, pelaavat tietokonepelejä, katsovat televisiota, ryyppäävät, tekevät ruokaa, marjastavat, hiihtävät pyöräilevät, uivat, tekevät käsitöitä, kirjoittavat kirjaa, ulkoiluttavat koiraa, käyvät työkkärin tapaamisissa, kelassa, sossussa, kirkossa, kiertelevät kaupoissa, soittavat soittimiaan, käyvät kuorossa, käyvät lääkärissä, kirjoittavat hakemuksia, osallistuvat hyväntekeväisyyteen tai vapaaehtoistöihin jne. jne.

Sääliksi käy tosiaan moinen mielikuvituksen puute. Itsellä onneksi on tilanne että rahaa on matkustaa, käydä kahviloissa tai lounailla/päivällisillä ravintoloissa.

Jos ei olis rahaa, kyllä mulla silti tekemistä tai ajankulua riittää, onneksi mun ei ole pakko olla koko aikaa puuhastelemassa jotain vaan osaan olla ihan vaan kirjan tai leffan ääressä. Ulkoilua, kirjastoa ja vaikka mitä ilmaista tekemistä löytyy.

Vierailija
25/28 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sanonut minkä ikäinen tyttäresi on ?

Pienet lapsethan nyt kyselevät vaikka mitä.

Etkö nyt   aikuisena ja vanhempana nyky-Suomessa  tosiaankaan  osaa ihan itse  vastata hänelle,vai miksi tulet   niitä hänen kysymisiään tänne  meille selvittämään ?

Tai sano sitten vaikka ihan rehellisesti ,että äiti  (tai isä,jos olet)ei ihan  oikeasti itsekään  tiedä,mutta aikoo kyllä ottaa asiasta  selvää ja kertoo sen sinulle  sitten....

Vierailija
26/28 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla provo. Kukapa ei ottaisi työtä vastaan, jos saisi järkevää palkkaa joka lisäisi elämänlaatua. harvoin tuilla elävä saisi sellaista palkkaa ensimmäisenä, siinä saattaisi käydä että työnteko ei kannata minimipalkalla. Myös sairaudet voivat estää työllistymisen ja työnteon, vaikka ei sairseläkkeeseen oikeutta olisikaan. myös perheet, joissa on sukupolvia ollut sosiaalituilla eläviä yksilöitä ei ehkä osata tukea lapsien työllistymistä vaan opetetaan hakemaan tukia kun niitä saa. kannattaa tutustua itse työttömyyteen vaikka teoriassa ensin ja sitten vasta puhua lapselle?

Vierailija
27/28 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voi vaikka keskittyä itsensä henkiseen ja fyysiseen kehittämiseen taikka vaikka keskittää energiansa muiden heikompien auttamiseen.

Vierailija
28/28 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh, teilläkö sit käydään töissä? Hui miten kauhean köyhää! Varmaan hirveää kun pitää lapselta viedä oikeus elää kotona, kannettu jonnekkin päiväkotiin tietty että äiti pääsee töihin? Kuka teillä hakee koulusta lapset? Meillä haetaan arkiautollamme Mersulla, kuski tietenkin ajaa mutta äitinä olen tietenkin noutamassa lapsia.