Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä laittaa hiukset kiinni katkaisematta hiuksia?

Vierailija
06.03.2017 |

Mun hiukset on olleet pari vuotta kamalat!
Ensin multa lähti melkein kaikki hiukset, jopa ohimot olivat kaljut. Nyt niitä on kasvanut hieman lisää, mutta ne ovat hauraat, katkeilevat ja pöhöttyneet.
Olen allerginen hajusteille, joten mun käytössä on tosi huono valikoima hiusten hoitotuotteita.
Tykkäisin pitää niitä kiinni, mutta ponnari mun käsittääkseni katkoo hiuksia ja kaiken maailman klipsut painavat päätä autossa, jossa istun aika paljon.
Letille hiuksia ei voi laittaa, koska mun päässä on tosi paljon eripituisia hiuksia ja sitten ne pöhöttävät pitkin päätä irtonaisina.
Erilaisia vitamiinivalmisteita olen käyttänyt tuloksetta ja Priorinista sain allergisen reaktion. Yritän pitää ruokavalioni hyvänä ja syön hyviä rasvoja kuten avokadoa ja pähkinöitä.
Onko mitään ideaa miten laittaa hiuksia? Tai keinoja saada paremmat hiukset?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinjohtoponnarit

Vierailija
2/17 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku donitsi?

Ei mulla kyllä hiukset katkeile vaikka ponnarilla pidänkin oikeastaan päivittäin. Koko päivää en niitä kyllä kiinni pidä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaiskohan sitä käyttää donitsia? Viimeksi käyttänyt ysärillä. 😂

Puhelinjohtoponnarista olen tainnutkin kuulla aiemmin. Onkohan merkillä väliä vai ovatko ne kaikki samanlaisia?

Ap

Vierailija
4/17 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko syönyt biotiinia ja minkä verran? Itse syön 5 mg päivässä ja se on vaikuttanut kasvuun ihan kunnolla. Äidilläni oli tuollainen tilanne että ohimoilta lähti hiukset ja hän on sitä mieltä että Plantur 39-hoitoneste on auttanut paljon. Ja näen itsekin että hänelle on hiukset kasvaneet takaisin mutta en tiedä onko muukin voinut vaikuttaa siihen.

Saisitko hiukset pään päälle nutturalle pinneillä? 

Vierailija
5/17 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipo. 

Vierailija
6/17 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinjohtoponnari kyllä katkaisi mun hiukset.

Vierailija
7/17 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/17 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit käyttää tavallisiakin ponnareita, joissa ei ole sitä metallikiinnikettä. Ja vaihtele ponnarin paikkaa.

Vierailija
9/17 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehtaiskohan sitä käyttää donitsia? Viimeksi käyttänyt ysärillä. 😂

Puhelinjohtoponnarista olen tainnutkin kuulla aiemmin. Onkohan merkillä väliä vai ovatko ne kaikki samanlaisia?

Ap

Ainakin Iberon halpisversiossa on terävä sauma ja se on kovempaa muovia, tuntuu repivän hiuksia. Glitterin olivat myös paskoja. Invisibobblet, eli ne alkuperäiset, ovat vähän hintavia, mutta mielestäni kyllä hintansa väärti.

Ootko muuten kokeillut hajusteetonta lakkaa? Herbinan hajusteeton hiuskiinne (http://www.herbina.fi/tuotteet/sensitive/sensitive-hajusteeton-hiuskiin…) pitää mielestäni hyvin. Tätä saa mielestäni pienessä matkakoon pullossa, jos haluat kokeilla muttet ostaa heti isoa pulloa. Erisanin vastaava (http://www.erisan.fi/tuote/extra-strong-hiuskiinne/) on myös hyvä ja tehty yhteistyössä allergia- ja astmaliiton kanssa.

Vierailija
10/17 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biotiini Strong -vitamiini apteekista on edullisempi ja hyvä hiuksille.  Riippuu mille aineelle olit allerginen tuossa Priorinissa.

Vedä hiukset nutturalle päälaelle tai tee niistä banaaninuttura takaraivolle.  Ensin kiinni ja siitä sitten pinneillä kiinni ympäriinsä.  On siisti ja hyvä.  Sopii ohuillekin hiuksille.  Väriksi voit laittaa suoraväriä ihan kotona.  Suoraväri ei heikennä hiusta mutta antaa hoitoa ja kiiltoa.

Vierailija
11/17 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, taisikin olla Cailapin eikä Iberon ne kovat saumalliset. Jotkut tuollaiset halvemmat kuitenkin!

-9

Vierailija
12/17 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin ensimmäiset puhelinjohtoponnarini Glitteristä myyjän tuputtamana. Ne oli niin kovia, että eivät olleet missään nimessä mukavat päässä- heitin menemään. Myöhemmin huomasin, että on niitä joustavampiakin, ne ohuemmat ja vähän pienemmät on parempia, halvempiakin. En kauheasti tykkää käyttää ponnareita, musta ne tuntuu epämukavilta, mutta oon pärjännyt pitkään näillä uudemmilla johtoponnareilla :) Tukkaa on aika paljon. Ne isot ysäri klipsut (joita ei voi käyttää autossa) on mun pelastus, mutta en käytä niitä ihmisten ilmoilla..

Vierailija
13/17 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Biotiini Strong -vitamiini apteekista on edullisempi ja hyvä hiuksille.  Riippuu mille aineelle olit allerginen tuossa Priorinissa.

Vedä hiukset nutturalle päälaelle tai tee niistä banaaninuttura takaraivolle.  Ensin kiinni ja siitä sitten pinneillä kiinni ympäriinsä.  On siisti ja hyvä.  Sopii ohuillekin hiuksille.  Väriksi voit laittaa suoraväriä ihan kotona.  Suoraväri ei heikennä hiusta mutta antaa hoitoa ja kiiltoa.

Puolta halvemmalla pääsee kun tilaa Iherbista esim. Now Foodsin biotiinia. Ja se ei sisällä muuta. 

Vierailija
14/17 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Lähden shoppailemaan ponnareita.

Biotiinin strongia olen käyttänyt aika kauan. Aloitin sen käytön, kun hiuksia alkoi lähtemään enemmän. En ole huomannut sen vaikuttavan paljoa, mutta voisinhan olla ilman sitä vielä huono hiuksisempi.

Mulla on Herbinan hiuslakkaa, mutta ainakin nyt niitä irtohiuksia on niin paljon ettei niitä saa kovin hyvin liistittyä päätä pitkin. Siksi aloinkin aikoinaan epäilemään ponnarin katkaisevan hiuksia, kun niitä lyhyitä hiuksia on niin paljon! Mun hiukset tuntuu juuresta tosi paksuilta, mutta loppua kohden ovat ihan lirut. Hiustenleikkuukaan ei tunnu auttavan. Lyhenevät vain joka kampauskerralla vaikka joka kerta painotan, että kaikki huonot pois. En tiedä onko sillä paljonkin vaikutusta, kun tuntuu ettei hajusteettomissa tuotteissa ole pahemmin tehoja ja sen takia mun hiukset hapertuu hapertumistaan. Mulla on meinaan luonnonkiharat hiukset, tosin kiharoita ei enää pahemmin näy. Ennen hajusteallergiaa käytin hyvin kosteuttavia tuotteita.

Vierailija
15/17 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko aihetta käydä lääkärillä, meinaan jos hiuksia lähtee noin paljon, niin ei kuulosta ihan normaalilta? Eri asia tietty jos on esim. stressiin reagoiva päänahka tai joku hoitokäsittely mikä on tipauttanut suortuvat pois, mutta kuulostaa aika hurjalta tuo.

iHerbistä saa yhtä sun toista mitä suositellaan hiusten lähtöön.  Ja syötkö ihan perus monivitamiineja? Voi olla että jos on joku puutos niin koko kroppa menee sekaisin.

Lisäksi: vaihda ehdottomasti tyynyliinasi silkkisiin! Mekaaninen hankaus karheaa tyynyliinaa vasten tekee todella pahaa hennolle tukalle, etenkin jos nukut sivuttain tai piehtaroit unissasi. Monilla vahvatukkaisillakin näkee suoraan kummalla kyljellä nukkuvat kun tukka on siltä puolelta katkeillut tai kuluneemman näköinen. Etsystä saa halvalla silkkityynyliinoja.

Vierailija
16/17 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku jo ehdottikin puhelinlankaponnareita, merkillä ei ole väliä koska ne on kaikki samanlaisia. Niitä saa kaikkialta, Prismoista tms., Stockalta, Tokmannilta yms. Oletko kokeillut raskaana oleville ja imettäville tarkoitettuja vitamiineja? Niissähän on yleensä kans biotiinia.

Vierailija
17/17 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku jo ehdottikin puhelinlankaponnareita, merkillä ei ole väliä koska ne on kaikki samanlaisia. Niitä saa kaikkialta, Prismoista tms., Stockalta, Tokmannilta yms. Oletko kokeillut raskaana oleville ja imettäville tarkoitettuja vitamiineja? Niissähän on yleensä kans biotiinia.

No eikä ole samanlaisia. Halvat versiot on kovaa muovia ja joissain on hiuksia repivä sauma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi