Kirsi Salo "puolustaa" 18-vuotiasta Miraa: arvokas ihmisenä vaikka tyhmä ja sivistymätön
Voiko ihmistä sanoa typeräksi jos ei osaa vastata yhteen kysymykseen? Itse olisin tiennyt Linus Torvaldsin vaikka minulla ei ole tietoteknistä osaamista ja en omaa hyvää perhetaustaa. Mira on aika nuori vielä, 18-vuotias, ehkä johtuu siitä hänen tietämättömyytensä. Aika julmaa kutsua toista tyhmäksi ja siviatymättömäksi. Toisaalta joskus jännittävässä tilanteessa tai hajamielisenä itsekin saatan joskus laukoa typeryyksiä jotka nolottavat jälkeenpäin.
Kommentit (16)
En huomannut, että olisi sanonut typeräksi, missä kohtaa?
18-vuotias on vielä melko "lapsi". Kyllä sitä yleissivistystä ja muutakin järkeä ehtii vielä tuonikäiselle tulla.
Kirsi Salo tässä se sivistymätön ja nolo on. Muija vaan tykkää haukkua ja loukata toisia, on ihan kuuluisa siitä.
Ketään ei kiinnosta että ei tietänyt Torvaldsia. Täysin käsittämätöntä on sen sijaan että Kiemunki, Hakkarainen ja Tynkkynen ei sanonut mitään.
Kyllä asia on niin, että Miran kaltaiset "prinsessat" ovat älyllisesti vajavaisia.
Samassa Iltasanomien uutisessa kerrotaan, että Mira voittaa seuraavan viikon lähetyksessä "mukavan summan", eli tietää kuitenkin jotain.
Jännittänyt kuulemma ihan sairaasti siinä alussa ja näkihän sen. Vaikka toki helpot kysymykset oli. Olen tiennyt jo lapsena missä on Kultaranta, mutta olen Etelä-Suomesta ja mökki on lounaassa, ehkä sen hahmottaa silloin helpommin. Joku muualla asuva ei ehkä ajattele sen kummemmin, että onko se nyt Porvossa, Hangossa vai Naantalissa. Kaikki Rannikon kaupunkeja.
Kirsi Salo oli se vittumainen ämmä televisiossa ennen Veitolaa. Onkohan Siperia opettanut?
No entäs ne muut tollot kilpailijat kun eivät edes tienneet että joulu on juhannuksen jälkeen. Miten voi olla tietämättä missä järjestyksessä on vuotuiset juhlapäivät kun niitä sentään juhlitaan joka vuosi???
Ihmettelin minäkin sitä miten ei tiennyt kuka Hakkarainen on! Tai Tynkkynen. Mutta etenkin Hakkarainen, miten on voinut mennä tuo ihminen ohi. Vai veikö jännitys tosiaan tiedon...
Vierailija kirjoitti:
Ainut, mikä minulle tulee mieleen tästä "uutisesta" on, miksi ihmisen täytyisi olla sivistynyt tai fiksu, jotta hän on arvokas ihmisenä? Vaikka Mira ei tietäisi MISTÄÄN mitään, hän on ihminen ja ansaitsee meidän rakkauden ja kunnioituksen. Ihan omana itsenään. Milloin älystä tuli ihmisarvon mitta? On paljon muita ominaisuuksia, jotka tuovat maailmaan enemmän arvoa kuin "sivistys" (mikä ei ole mitään muuta kuin vanhojen faktojen ulkoa opettelua).
Mitä tää Kirsi Salo on tehnyt, kun siitä nykyään jatkuvasti kirjoitellaan?
Ollut joskus uutisankkuri, ollut joskus joku kilpaemäntä, ollut joskus jonkun rokkarin kanssa naimisissa... Noissakaan ei mun mielestä olisi paljon mitään, niin mitä se on nyt?
Luin penskana joskus 19v sitten, et Linus Torvalds kehitti Linuxin. 15v sitten katoin dokkarin tyypistä. Luin jotain 10v sitten kun seiska tms. esitteli Linusksen kämppää Piilaaksossa. Nokia lähti windowsin kelkkaan, niin Linus kommentoi asiaa melko julkisesti, että paska valinta ja se on Nokian menoa. Mut jos on pissis ja hengaa vaan ostarilla, kiinnostaa vaan meikit ja instagram ja ainoo mitä lukee on Demi ja Cosmopolitan, käyttää iphonea, ni saattaahan se jäädä tietämättä. Mut se Kultaranta oli vielä isompi häpeän aihe.
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei kiinnosta että ei tietänyt Torvaldsia. Täysin käsittämätöntä on sen sijaan että Kiemunki, Hakkarainen ja Tynkkynen ei sanonut mitään.
Käsittämätöntä ehkä sinulle, mutta harvoja tuossa iässä kiinnostaa politiikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainut, mikä minulle tulee mieleen tästä "uutisesta" on, miksi ihmisen täytyisi olla sivistynyt tai fiksu, jotta hän on arvokas ihmisenä? Vaikka Mira ei tietäisi MISTÄÄN mitään, hän on ihminen ja ansaitsee meidän rakkauden ja kunnioituksen. Ihan omana itsenään. Milloin älystä tuli ihmisarvon mitta? On paljon muita ominaisuuksia, jotka tuovat maailmaan enemmän arvoa kuin "sivistys" (mikä ei ole mitään muuta kuin vanhojen faktojen ulkoa opettelua).
Ei se sano tuossa typeräksi. "TietäISI", se on katsos konditionaali. Itselläsi on lukutaidossa vikaa.
Siis oikeasti mitä vitun väliää tietääkö jotain Linus Torvaldsia vai ei. Saatana kun olette pikkumaisia pätijä-ämmiä. Kehtaatte haukkua jotain 18v teiniä täällä kun ei pärjää jossain visailussa. Vittu mitä roskasakkia.
Elämme huomiotaloudessa. Näinhän sitä huomiota saa.
Toisaalta voisi ihmetellä miksi kauniita, rikkaita tai jollain elämän osa-alueella menestyitä ihaillaan ja pidetään fiksuina.