Miten pesette tumman laminaattilattian?
Lattia jää aina läntikkääksi ja sitä saisi olla pesemässä koko ajan. Mies kun kävelee hikisillä sukilla niin sen jälkeen lattia on heti aivan kamalan näköinen. Mitä pesuainetta käytätte ja saatteko tumman laminaatin näyttämään puhtaalta?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
En ikimaailmassa ottaisi tummaa lattiaa, olipa materiaali mitä tahansa, jos saa valita. Jotain laminaattivahojahan on olemassa, oletko kokeillut olisiko niistä apua?
En minäkään enää tummaa ottaisi, mutta juuri nyt ei ole rahaa ostaa uutta lattiaa. En ole kokeillut vahaa, täytyy kokeilla :)
Ihan normaalisti pesen eli siis pyyhin nihkeällä ja kuivaan.Kuivaan lattiaan ei jää jalanjälkiä.Käske miehesi joko leijua tai istua paikoillaan kunnes lattia on kuiva.
Pesin ihan parketti/laminaatti aineella. Nyt on vaalea lattia ja tässä näkyy kaikki lika, juurikin länttejä jne. Tuntuu, että saa siivota jatkuvasti. Tuossa tummassa ei näkynyt mitään. Varmaan laatukysymys.
Voi olla myös pesuaine jäämiä paljon lattian pinnassa. Kokeile pestä pari kertaa pelkällä vedellä ja jatkossa puolita käyttämäsi pesuaine määrä.
Mä pesen etikkavedellä ja annan kuivua rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalisti pesen eli siis pyyhin nihkeällä ja kuivaan.Kuivaan lattiaan ei jää jalanjälkiä.Käske miehesi joko leijua tai istua paikoillaan kunnes lattia on kuiva.
Meillä jää jälkiä vaikka kävelisit nihkeillä jaloilla suihkun jälkeen kuivalla lattialla.
Vierailija kirjoitti:
Uskaltaiskohan tätä kokeilla? Koti varmaan haisee ikävälle sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskaltaiskohan tätä kokeilla? Koti varmaan haisee ikävälle sen jälkeen.
Laita sitä etikkaa vaan pieni loraus. Haju haihtuu nopeesti. Mä pesen ikkunatkin etikkavedellä.
Laminaatinpesuaineella vetäisen nihkeällä mopilla imuroinnin jälkeen. Lattia kuivuu nopeasti, koska meillä on lattialämmitys, eikä siihen kuivana enää jää kävelystä jälkiä. Siitä kyllä jää karseat jäljet, jos lattialle läikkyy jotain, vaikka heti pyyhkisi rätillä. Jäljet lähtevät vasta seuraavassa moppauksessa pois.
Laita vähemmän sitä pesuainetta. Ja moppaa mahdollisimman kuumalla vedellä, jotta lattia kuivuu nopeasti.
En ikimaailmassa ottaisi tummaa lattiaa, olipa materiaali mitä tahansa, jos saa valita. Jotain laminaattivahojahan on olemassa, oletko kokeillut olisiko niistä apua?