Avoin parisuhde.. mies ei kelpuuta ketään muita miehiä minulle
Avasimme suhteemme hiljattain ja yksi säännöistä on, että meidän pitää antaa hyväksyntä jokaiselle ulkoiselle kumppanille. Minä olen aina antanut miehelle hyväksyntäni kun hän on näyttänyt jotain naista kenen kanssa on viestitellyt, mutta mieheni ei ole hyväksyttänyt yhtään miestä minulle. Hän sanoo että suojelee minua, mutta minua hieman harmittaa kun suhteemme on ollut avoin jo pitkän aikaa ja mieheni on tapaillut useita naisia ja minä en yhtään vierasta miestä vielä. Nytkin viikonloppuna mies oli yhden naisen kanssa laskettelemassa viikonloppulomalla ja minä kökötin kotona!:(
Onko muilla tälläisiä ongelmia ilmennyt? Mitä pitäisi tehdä?
N25
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tuo vaikuttaa alistavalta ja manipuloivalta hyväksikäyttösuhteelta. Todennäköisesti seuraavaksi henkinen väkivalta ja kontrollointi pahenee ja laajenee. Aikanaan kuvioon astuu ehkä fyysinenkin väkivalta - vimeistään silloin kun saat tarpeeksesi ja alat kapinoimaan tai yrität erota. Avoimen suhteen kanssa tuolla kuviolla ei ole mitään muuta tekemistä kuin se, että mies panee ketä lystää ja sinä olet siitä tietoinen.
Äläs nyt liikaa projisoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tuo vaikuttaa alistavalta ja manipuloivalta hyväksikäyttösuhteelta. Todennäköisesti seuraavaksi henkinen väkivalta ja kontrollointi pahenee ja laajenee. Aikanaan kuvioon astuu ehkä fyysinenkin väkivalta - vimeistään silloin kun saat tarpeeksesi ja alat kapinoimaan tai yrität erota. Avoimen suhteen kanssa tuolla kuviolla ei ole mitään muuta tekemistä kuin se, että mies panee ketä lystää ja sinä olet siitä tietoinen.
Äläs nyt liikaa projisoi.
Hän vaan näkee vähän laajemmin kun sinä.
Samaa mieltä tuon kirjoittajan kanssa.
Ohis
Tämä on typerintä mitä olen kuullut. En ole itse ollut ikinä avoimessa parisuhteessa, mutta tunnen pariskuntia jotka ovat. Oletteko siis polyamorisia? Tilanteenne kuulostaa enemmänkin siltä, koska mies käy lomareissuilla ja muutenkin toisen pitää kysyä toisen hyväksyntä eli siis tapailette muita ihmisiä kuin vain toisianne ja puolisonne on hyväksynyt nämä ulkopuoliset henkilöt. Mutta siis teillähän tämä homma ei toimi ollenkaan koska miehesi on mustasukkainen (="suojelee sinua"). Ei avoimessa suhteessa voi olla mustasukkainen, se on se kaikkein tärkein asia. Nyt elätte parisuhteessa, jossa mies saa tehdä mitä haluaa ja sinä et saa olla kenenkään kanssa. Todennäköisesti mies ei aio ikinä kelpuuttaakaan ketään ehdokastasi. Jos pitkän väännön jälkeen saat luvan yhteen kumppaniin, niin kuinka kauan pitää vääntää että saat seuraavan luvan? Entä jos reissussa/baarissa tapaat jonkun mielenkiintoisen tyypin, pitääkö silloinkin kysyä lupa ennen kuin hyppää sänkyyn? Ei tuossa ole mitään järkeä.