Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avokantaiset korkkarit, rakennekynnet, ripsijatkeet, mutta jalat kamalat koppurat?

Vierailija
05.03.2017 |

Mikä siinä oikein on, että monella ellei useimmilla naisilla on karmeat jalat? Varsinkin kesällä sandaalikaudella sen huomaa, mutta myös avokantaisten avokkaiden kanssa muulloin; kantapäiden kovettumat ovat kuin kaviot, paksut ja keltaiset, toisilla myös varpaat omituiset pahkurat, kovettumia päälläkin ja selkeää sienikynttä löytyy. Ja sitten esitellään innoissaan, että kato kun upeat kengät mä löysin ja siellä kengässä tällainen epäsiisti koppura.

Luulisi kun muutenkin ollaan niin tarkkoja tekokynsien, tekoripsien ja meikkitrendien kanssa ja niihin kulutetaan rahaa ja aikaa, että jalkojen kanssa käytäisiin edes peruspedikyyrissä kun kuitenkin käytetään kenkiä, joissa jalat ovat ne. esillä, mutta ei. Miksi ei käydä säännöllisessä jalkahoidossa samoin kuin vaikka kynsihuollossa? Hinta ei kelpaa syyksi, koska jalkahoito on halpaa verrattuna esim. rakennekynsiin.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostakin syystä kuvitellaan, että epäsiistit jalat on ok. Mutta nimenomaan tuollaiset asiat (jotka eivät ole koko ajan näkösällä) kertovat todellisen siisteyden tason - vaikka olisi kuinka blingblingiä kynsissä ja jatketta tukassa, paksut kovettumat kantapäissä kertovat, että tokkopa käsiäkään pestään kovin hyvin ja kotonakaan ei paljon siivota.

Vierailija
2/10 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina olleet ongelmana kovat ja koppuraiset kantapäät, mikään rasva ei niitä ei ole pehmittänyt tarpeeksi ! Nyt sitten sain  synttärilahjaksi  sähkökäyttöisen raspin ja vaikka olinkin epäluuloinen, niin vekotinhan toimii!   Olen 41-vuotias ja minulla on ensimmäistä kertaa lapsuuden jälkeen kohtalaisen pehmeät kantapäät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin syy kovettumiin, liikavarpaisiin ja rumiin venkuravarpaisiin on huonot kengät. Mitä korkeampi korko, sitä huonompi kenkä, josta syystä korkeita korkoja ei saisikaan käyttää jatkuvasti (jalan asento ja painopiste muuttuu josta tulee kovettumia, varpaat litistyvät kärkeen josta tulee rumat varpaat, avokkaat on ostettava liian pieninä jotta ne pysyvät jalassa jne). Ja kun korkkareita käyttää, niiden tulisi olla laadukkaita, nahkaisia merkkituotteita. Ja merkkituote ei tarkoita jotakin halpaketjua, joka myy muovista jo päällekin päin halvan näköistä, halpatuontimaassa tehtyä klopoa, jonka lesti ei sovi kenellekään.

Vähän aikaa sitten oli topikki keinonahasta, kengät on samanlainen tuote jossa laadun näkee, vaikka ilmeisesti monet luulevat ettei muovisia muutaman kympin halpisklopoja erota nahkaisista laatujalkineista. Helposti erottaa, kengissä laatu tai sen puute näkyy selvästi muidenkin jaloissa. Ja katsokaapa vain, koppurajalkaisilla on useimmiten lintat muovikengät.

Vierailija
4/10 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäköhän sekin johtuu että parikymppisenä about kaikki käyttävät typerännäköisiä korkkareita. jotka ovat juurikin noita halpoja muovikäppyröitä. Sitten kun menee töihin ja alkaa ostaa laadukasta, muuttuvat kengätkin tyylikkäämmiksi ja noille opiskeluaikojen baarivalokuville naureskelee että tuollaisissakin kengänkonkottimissa on joskus kehdannut kulkea :D

Vierailija
5/10 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella on tapana kylässä ollessaankin kiskoa jalkansa sohvalle istuessaan, kiva tuollaiset haisevat sienijalat siinä hankaamassa sohvaa. Kun ne voisi oikeasti laittaa kuntoon siinä missä naamankin.

Vierailija
6/10 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan niin että kun jalat eivät ole ns. katseen korkeudella, kuvitellaan että on sama miltä ne näyttävät. Niinpä sitten on noita karseita kovettumia, känsiä ja liian lyhyiksi nyrhittyjä sisäänkasvaneita varpaankynsiä, joita kuitenkin ängetään avonaisiin kenkiin jollaisissa jalkojenkin pitäisi olla siistit. On kieltämättä erikoista kun näkee viimeisen päälle laitetun ja kaikki lisukkeet omaavan naisen jalat, joissa on jotakuinkin kaikki mahdolliset kovettumat, sienet ja muut itseaiheutetut vaivat, arvatenkin myös kunnon jalkahiki. Luulisi että samalla vaivalla kun kosmetologilla muutenkin käy, fiksaisi myös ne jalkansa mutta jostakin syystä ei.

Vierailija
7/10 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä jalat saa tuohon kuntoon? Minä en tee jaloille käytännössä mitään, rasvaan ehkä kerran kuussa. Ja lakkaan samalla. Silti ei ole yhtään kovettumia tai paksuuntumia, aika lailla samanlainen on jalkojen iho kuin käsienkin. Eli jokin elintavoissa tuota sitten aiheuttaa?

Vierailija
8/10 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla poikkeavaa , että minä itse en muista ikinä nähneeni tuollaisia jalkoja, missä olisi keltaiset kovettumat kantapäissä ja sienikynttä varpaissa? En vaan oo nähnyt?

Vierailija
9/10 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä jalat saa tuohon kuntoon? Minä en tee jaloille käytännössä mitään, rasvaan ehkä kerran kuussa. Ja lakkaan samalla. Silti ei ole yhtään kovettumia tai paksuuntumia, aika lailla samanlainen on jalkojen iho kuin käsienkin. Eli jokin elintavoissa tuota sitten aiheuttaa?

Jos huomaa jaloissaan jotakin kovettumia tai känsiä, olettaisi että edes rasvaisi niitä ja kävisi pedikyyrissä jos kuitenkin pärstäänsäkin puunaa. Oikeasti on kamalan näköistä kun käyttää sandaaleja ja sieltä pullottaa liikavarvasta ja reunan yli tursuaa kovettumaa.

Osatekijänä lienee huono jalkahygienia; huonot muovijalkineet (jollaisissa sienetkin btw viihtyy), jotkut ostavat kenkiä kirpparilta (siinä vasta sienet ja silsat saakin), käydään yleisissä suihkutiloissa esim. salilla (jälleen päästään sieniin ja silsoihin) ja kun ei jalat "näy", niiden annetaan olla vaikka millaiset. Pian sitten onkin kaikenlaista koppuraa ja känsää siellätäällä.

Vierailija
10/10 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko olla poikkeavaa , että minä itse en muista ikinä nähneeni tuollaisia jalkoja, missä olisi keltaiset kovettumat kantapäissä ja sienikynttä varpaissa? En vaan oo nähnyt?

Vilkaisepa kesällä vaikkapa kadulla kävellessäsi tai kaupassa jonottaessasi edessä kulkevien sandaalijalkoja niin jo näkyy keltaisia kovettumalevyjä kantapäissä ja sienikynsiä. Ja ihan erityisemmin etsimättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän