Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selvitäänkö avioerossa aina varallisuudet automaattisesti (esim.salaiset tilit)?

Vierailija
05.03.2017 |

Ajattelin vaan, kun aiemmimmissa keskusteluissa puhuttiin salaisista tileistä. Eikö niitä selvitetä osituksessa?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään tili ei ole salainen. Kyllä se henkilötunnuksella löytyy vaikka sitä ei oisi puolisolle kertonut

Vierailija
2/15 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei selvitetä.minulla ja exälle ei ees tehty mitään ositusta.Se pitää varmaankin itse hakea jos sellaisen haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei selvitetä. Kuolemantapauksesta menee tieto kaikille pankeille ja vakuutusyhtiöille ja osuuskunnille yms. ja silloin lähetetään saldotiedot omaisille, mutta avioerossa ei tällaista selvitystä tehdä.

Vierailija
4/15 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli voin piilottaa lottovoiton?

Vierailija
5/15 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrät rahat ulkomaille ja varmasti kukaan ei niitä saa sieltä tietää. Tiedonantovelvollisuus ei koske muita maita.

Vierailija
6/15 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei selvitetä.minulla ja exälle ei ees tehty mitään ositusta.Se pitää varmaankin itse hakea jos sellaisen haluaa.

Nyt hop, hop tekemään viralliset paperit osituksesta. Sen voi tehdä itsekin eikä siihen tarvitse välttämättä kirjoitttaa muuta kuin että olette jakaneet omaisuutenne keskenänne eikä kummallakaan ole enää mitään vaatimuksia. Toki siihen tarvitaan sekä sinun että exäsi allekirjoitukset.

Jos jätätte tämän paperin nyt tekemätte, niin perillisesi ovat kuoltuasi ikävässä tilanteessa, sillä perunkirjoitukseen pitää kutsua myös exäsi tai hänen perillisensä, jos exäsi on jo siinä vaiheessa kuollut. Voi tulla myös kovat riidat siitä, mikä osa omaisuudesta oli olemassa jo teidän erohetkellä (exäsi perillisillä on oikeus saada siitä osansa) ja mikä on tullut vasta myöhemmin.

Vierailija
7/15 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei selvitetä avioerossa. Minä en tiedä, kuinka pahasti exäni kusetti minua osituksessa, koska jaettiin vain hänen itse ilmoittamat ja meidän yhteisessä pankissa olleet varat.

Vierailija
8/15 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/15 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toistan viestin 6. Hoida herran tähden asia kuntoon, ja sama käsky kaikille muille, jotka olette samassa tilanteessa! Heti!

Vierailija
10/15 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä kukaan kysele, jos ei omaisuutta ala riitelemään. Molemmat omat aviomieheni erosivat sulassa sovussa ilman minkäänlaisia omaisuuden jakoja.

Vierailija
11/15 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tapauksessa pesä on edelleen "jakamaton" ja omaisuutenne tavallaan yhteistä. Toisen puolison kuollessa perunkirjoituksessa elossa oleva puoliso on mukana jakamassa kuolinpesää. Ositus siis tehdään perunkirjoituksen yhteydessä.

Ositus kannattaa aina hoitaa kuntoon!

Vierailija
12/15 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä tapauksessa pesä on edelleen "jakamaton" ja omaisuutenne tavallaan yhteistä. Toisen puolison kuollessa perunkirjoituksessa elossa oleva puoliso on mukana jakamassa kuolinpesää. Ositus siis tehdään perunkirjoituksen yhteydessä.

Ensimmäinen mieheni erosi ja sovussa jätettiin omaisuudet osittamatta. Yhteinen avioliittomme kesti aikansa ja päättyi miehen kuolemaan. Ensimminen vaivo lähetti kukkapaketin osanottona, ei todellakaan ilmaantunut rääppimään kuolinpesälle. Ihmiset voivat hoitaa nämä asiat sivistyneestikin.

Vierailija
13/15 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen mieheni erosi ja sovussa jätettiin omaisuudet osittamatta. Yhteinen avioliittomme kesti aikansa ja päättyi miehen kuolemaan. Ensimminen vaivo lähetti kukkapaketin osanottona, ei todellakaan ilmaantunut rääppimään kuolinpesälle. Ihmiset voivat hoitaa nämä asiat sivistyneestikin.

Sitähän ei koskaan voi etukäteen tietää. Tyhmä ei tarvitse olla vaikka sovussa eroaakin. Eikä tässä tainnut muutenkaan olla kyse siitä, tuleeko se sovussa eronnut exä siihen kuolinpesälle kärkkymään, vaan että kuolleen ex-puolison omaiset vaativat elossa olevalta ex-puolisolta saatavia. Siis tässä tapauksessa sinä, teidän lapsenne tai esim. kuolinpesän velkoja olisi esittänyt vaatimuksia ex-vaimolle, ei toisinpäin.

Vierailija
14/15 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän osituksessa mies yritti jättää kertomatta ulkomaisesta rahastostaan (silloinen arvo kuitenkin yli 700 000e), jonka kartuttamiseen olimme molemmat osallistuneet. Avioehtoa ei ollut. Pesänjakaja vaati sitten pyynnöstäni selvityksen ko. rahastosta suoraan rahastofirmalta. Asia meni sikäli oikein ja lain mukaan, mutta tästä rahastosta tuli sitten iso kynnyskysymys sovun kannalta eli emme ole olleet puheväleissä kolmeen vuoteen, mikä on todella surullista lastemme kannalta.

Vierailija
15/15 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei tehty mitään. Lapsia ei ollut eikä mitään yhteistä tai omaakaan omaisuutta, köyhiä opiskelijoita kun olimme. Ruksasimme avioerohakemukseen kohdan "ei jaettavaa" vai miten se siinä nyt olikaan, en enää muista 20 vuoden takaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi