Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kommentoida kun tuttu/puolituttu kertoo juuri eronneensa?

Vierailija
04.03.2017 |

"Ai" on tökeröä.
"Otan osaa" on väärässä yhteydessä.
"Voi kun surullista" ei välttämättä pidä paikkaansa jos ero veemäisestä puolisosta.
"No mites se niin?" on typerää.
"Haluatko puhua siitä?" Miksi kukaan repostelisi eroaan puolitutulle?

Mikä on oikea kommentti tuossa tilanteessa? Ja kyse ei siis ystävästä tai sukulaisesta vaan pelkästään tutusta.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voi ei. Tarvitsetko laastaripanoa? Tiedän yhden tyypin, jolta lohkeaa mutta siinä on myös salakuvausriski."

Vierailija
2/12 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen pahoillani, harmi juttu." Ja odotat reaktiota. Sitten selviää, oliko ero hyvä vai paha asia, ja voit kommentoida lisää sen mukaan, jos on tarpeellista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen pahoillani, harmi juttu." Ja odotat reaktiota. Sitten selviää, oliko ero hyvä vai paha asia, ja voit kommentoida lisää sen mukaan, jos on tarpeellista. 

Tämä on hyvä ja kohtelias.

Olen itse eronnut hiljattain mutta huomenna tapaan yhden kaverin, joka ei ole niin läheinen että kun kerron asiasta, niin aion heti kertoa tarkentavia asioita ja niin, etten jätä häntä kiusalliseen tilanteeseen, ettei tiedä, mitä sanoisi.

En ole kauheasti muutenkaan pohtinut, mitä ihmiset tuohon vastaa, olen kuitenkin itse niin omissa ajatuksissani ollut tuon kanssa. Ennemmin olen yrittänyt vain kertoa sellaisille, joiden kanssa olen tekemisissä, että tietävät, missä mennään.

Vierailija
4/12 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava aloitus! Kumma ettei oo saanu enemmän kommenteja/likei

Vierailija
5/12 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Voi ei. Tarvitsetko laastaripanoa? Tiedän yhden tyypin, jolta lohkeaa mutta siinä on myös salakuvausriski."

Siltä tyypiltä lohkeaa toki, mikäli sattuu olemaan 18-24-vuotias nätti ja hoikka nuori nainen. Muussa tapauksessa tuskin on kiinnostunut.

Vierailija
6/12 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle avioero takana. Suotavat kommentit oli: "Ai, ikävä kuulla, miten olet voinut?", "Voi, kuinka siinä noin kävi?", "Miten olet jaksanut, voinko auttaa jotenkin?" Jne.

Yhdestäkään kommentista en ole loukkaantunut. En tökeröistä enkä uteluista

Vierailija
7/12 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suruvalittelut tai onnittelut -kummat nyt tilanteeseen mielestäsi paremmin sopivat."

Jotenkin noin minä itse sanoisin. Varmaan tuttu sitten kertoisi kumpi on parempi reaktio, tai jättäisi kertomatta, jos siltä tuntuisi.

Vierailija
8/12 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roadwalker kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siltä tyypiltä lohkeaa toki, mikäli sattuu olemaan 18-24-vuotias nätti ja hoikka nuori nainen. Muussa tapauksessa tuskin on kiinnostunut.

Voi olla, että se ei just nyt pysty oleen kauheen ronkeli

Vierailija
9/12 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaajaa, sellaista sattuu.

Vierailija
10/12 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillista.

Vierailija
11/12 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kommentoin myös jotenkin noin, että "ikävää, olen pahoillani" tms. Oletan, että toinen kertoo, jos ei tarvitse olla pahoillaan, halusi vaikka itse erota.

Mies sanoi, että aikoinaan, kun itse jätti exänsä, oli kiusallista, kun tutut soittelivat, että ikävää, kun teille kävi niin. Mutta vaikeahan se on tietää.

Vierailija
12/12 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua sen kummemmin kuulla lisäselvitystä asiasta vaan kyseessä oikeasti joku puolututtu, niin kohtelias "Voi," mitä seuraa rempseämpi "no, sellaista on elämä," on toiminut ihan hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi