Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meille tulossa lapsi ja avovaimo ei halua avioitua kanssani, mitä tehdä tässä tilanteessa..??

Vierailija
04.03.2017 |

Minulle ja pitkäikäiselle avovaimolleni tulossa loppukesän aikoihin lapsi. Naisystäväni aikoo antaa lapsen sukunimeksi oman nimensä, koska emme ole naimisissa. Itse haluan lapselle ehdottomasti oman sukunimeni ja muutenkin olen jo hautonut kosintaa hetken aikaa, ja kosinkin häntä tässä hilattain. Mutta avokki kieltäytyi kosinnasta, koska hänen mielestä minä kosin häntä vain saadakseni lapsellemme oman nimeni. Tämä ei ollenkaan totta, vaan ihan oikeasti tahdon naimisiin juuri avokkini kanssa.
mitä minä nyt teen? Minulle on erittäin tärkeää, että lapsi saa minun nimeni (joka lisäksi on harvinaisempi kuin avokkini nimi), mutta nainen tuntuu olevan ihan joustamaton. Ja minä tahdon perheellemme saman sukunimen (eli siis minun nimeni).

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaampa että lapsi ei ole sinun spermastasi lähtöisin. Tee DNA testit lapselle ennen kuin allekirjoitat mitään papereita. En keksi muuta syytä miksi nainen ei haluaisi ottaa Miehensä nimeä itselleen sekä vauvalle.

Vierailija
2/14 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä voi tehdä mitään. Suomessa  au-lapsi on aina äitinsä nimellä ellette saa asiaa sovittua. Kun lapsen äiti ei kerran halua naimisiin kanssasi  asialle ei voi  mitään.

Vierailija
4/14 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muuten, kumppanisi ei tarvitse ottaa nimeäsi vaikka menisittekin naimisiin.

Vierailija
5/14 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hän ei halua mennä kanssasi naimisii. Jos hyväksyt tämän, jatkatte yhdessä, jos et niin eroatte. Valitettavasti lapselle tulee äidin sukunimi kerran hän niin haluaa.

Vierailija
6/14 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitto ei vaikuta lapsen nimeen mitenkään. Elleivät vanhemmat pääse nimestä yksimielisyyteen, niin lapsi saa automaattisesti äidin nimen.

Vierailija
7/14 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko avovaimosi kanssa naimisiin? Kosi uudelleen, ja ehdota, että otat avovaimon nimen :) Koko perheelle sama nimi!

Vierailija
8/14 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun tekstistä ei saa kyllä mitenkään sellaista kuvaa, että haluaisit naimisiin mistään muusta syystä kuin sukunimen takia. Jos oikeasti haluaisit avioon, sulle olisi ihan samantekevää vaikka vaimosi pitäisi oman nimensä ja lapsenne saisi sen myös. Avioliitto on 99-prosenttisesti muuta kuin yhteinen nimi, mutta sitä sinä et näytä käsittävän.

Vierailija
9/14 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi voi vanhempana vaihtaa sukunimensä jos haluaa, joten miksi stressaat asiasta? Lapsi on vaan lainassa vanhemmillaan, kunnes kasvaa aikuiseksi.

Vierailija
10/14 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Joku tuoreempi trolli eikä aina vain tätä samaa?

Vierailija
11/14 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille on tulossa uudehkon rakkauden kanssa lapsi ja hän haluaa pitää lapsen mutta ei parisuhdetta. mitäs mä teen? ihan sama mikä on lapsen tuleva nimi.

Vierailija
12/14 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit nainut ennen kuin alat naida.

Vierailija
13/14 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun tekstistä ei saa kyllä mitenkään sellaista kuvaa, että haluaisit naimisiin mistään muusta syystä kuin sukunimen takia. Jos oikeasti haluaisit avioon, sulle olisi ihan samantekevää vaikka vaimosi pitäisi oman nimensä ja lapsenne saisi sen myös. Avioliitto on 99-prosenttisesti muuta kuin yhteinen nimi, mutta sitä sinä et näytä käsittävän.

No anteeksi jos kirjoitin epäselvästi, mutta minä oikeasti haluan naimisiin hänen kanssaan. Olen halunnut jo pitkän aikaa. Mutta haluan oman sukunimeni koko perheellemme, sillä olen sukumme ainut kenellä on mahdollisuus jatkaa sitä, ja naisen nimi on paljon ykeisempi kuin omani. Ap

Vierailija
14/14 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et sinäkään kauhean joustavalta kuulosta. 

Jos avokkisi ei halua naimisiin kanssasi, niin ei halua. Jos hän ei halua ottaa nimeäsi itselleen tai vauvalle, niin pakko ei ole vaikka olisitte miten naimisissa. Et voi pakottaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi