Helsinki/pk-seutu kun on niin saakelin hienoa aluetta asua...
Meidänkin firma muuttaa kaikkien muidenkin teknologia yritysten tapaan Leppävaaraan, ni voiko olla surkeempaa paikkaa? Asunnot aivan järkyttäviä yksiö 800€/kk, kaksio 1000-1100€/kk. Ainoaksi vaihtoehdoksi hankkia asunto jostain hevonkuusesta ja työmatka yli 30min mikä on monelle ihan fine, mutta minulle ei. On tää pk-seutu hienoa aluetta. Autolla kulkeminen aamuruuhkassa on myös jotain käsittämätöntä! Nopeemmin pääset kun jätät auton sivuun ja kävelet.
Btw meidän firmassa meidän osastolla on noin 40 henkeä, joista 2 on alkuperäisiä helsinkiläisiä. Kaikki muut ovat tulleet muualta Suomea ja osa korkealta lapista. Ymmärrä yhtään miksi pitänyt keskittää kaikki toiminta pk-seudulle kaiken ruuhkan sekaan? Näitä hommia vois hyvinkin tehdä Tampere-Jyväskylä akselilta, mutta ei kun kaikki pitää tunkea kehä 1 sisälle. Firmaakaan kannata vaihtaa kun nekin on Leppävaarassa. Miten täällä muuten edes kaupankassat ja siivoojat pärjää, kun DI.näkään jää paljon mitään asumiskustannuksien ja laskujen jälkeen? Vai se on normaalia asua kämppiksen kanssa siihen asti kun löytyy kumppani?
Kommentit (55)
En jaksanu lukea sun purkausta, voitko tiivistää?
Ja härskeimmät tapaukset haluavat säilyttää jopa viihdeilmailukeskuksen keskellä kaupunkia, että asunnot varmasti kallistuisivat kunnolla!
Perustakaa omat firmanne sinne böndelle.
Älä turhaa valita ap, mene sinne muusuomeen ja perusta oma firma. Sitten ehkä ymmärrät.
Leppävaaraan on kyllä todella hyvät julkiset yhteydet, joten ruuhkaan ei kannata jäädä jumiin ja asunnon saat edullisemmin hieman kauempaa. Mutta ymmärrän tuskasi, inhoan tätä pääkaupunkiseudulla asumista.
Tervetuloa oikeaan elämään. Tämä Espoo ei ole mikään Sipilän kempele eikä Matti Vanhasen Nurmijärvi.
Tarvitaan omaa raha elämiseen.
Firmat muuttaa just siksi, että Pk-seutu on niin saakelin hieno asua. Siitähän se johtuu. Minä asuisin ihan mielelläni hulppeasti jossain muualla, mutta eipä siellä takahikiällä ole asiakkaita
Vierailija kirjoitti:
Leppävaaraan on kyllä todella hyvät julkiset yhteydet, joten ruuhkaan ei kannata jäädä jumiin ja asunnon saat edullisemmin hieman kauempaa. Mutta ymmärrän tuskasi, inhoan tätä pääkaupunkiseudulla asumista.
Pääkaupunkiseutu on tosi laaja ja moninainen alue. Miten sitä voi noin kokonaisuudessaan inhota? Vähän sama kun joku sanoisi että inhoaa Keski-Suomessa asumista tai Pirkanmaalla. Taitaa olla enempikin periaatteellista, kuin mihinkään perustuvaa
Niin, sun kyllä kannattaa miettiä, millä yhteyksillä käytät autoa ja millä et. Julkiset on tietyillä väleillä nopeampia ja pyöräilykään ei ole poissuljettu vaihtoehto. Mutta ehkä kannattaa opetella myös pois siitä ajattelutavasta, joka on maalla, että kaikilla pitää olla auto, koska kaikkialle kuljetaan autolla.
Jos 30 min tuntuu susta ylivoimaisen pitkältä työmatkalta niin oletpa kermap*rse. Mulla on menee työmatkoihin 4h päivässä. Kaikkeen tottuu.
Vierailija kirjoitti:
Meidänkin firma muuttaa kaikkien muidenkin teknologia yritysten tapaan Leppävaaraan, ni voiko olla surkeempaa paikkaa? Asunnot aivan järkyttäviä yksiö 800€/kk, kaksio 1000-1100€/kk. Ainoaksi vaihtoehdoksi hankkia asunto jostain hevonkuusesta ja työmatka yli 30min mikä on monelle ihan fine, mutta minulle ei. On tää pk-seutu hienoa aluetta. Autolla kulkeminen aamuruuhkassa on myös jotain käsittämätöntä! Nopeemmin pääset kun jätät auton sivuun ja kävelet.
Btw meidän firmassa meidän osastolla on noin 40 henkeä, joista 2 on alkuperäisiä helsinkiläisiä. Kaikki muut ovat tulleet muualta Suomea ja osa korkealta lapista. Ymmärrä yhtään miksi pitänyt keskittää kaikki toiminta pk-seudulle kaiken ruuhkan sekaan? Näitä hommia vois hyvinkin tehdä Tampere-Jyväskylä akselilta, mutta ei kun kaikki pitää tunkea kehä 1 sisälle. Firmaakaan kannata vaihtaa kun nekin on Leppävaarassa. Miten täällä muuten edes kaupankassat ja siivoojat pärjää, kun DI.näkään jää paljon mitään asumiskustannuksien ja laskujen jälkeen? Vai se on normaalia asua kämppiksen kanssa siihen asti kun löytyy kumppani?
Hei mä oon työtön ja mulle jää vuokran maksun jälkeen rahaa noin 230 euroa kuukaudessa. Asun yksin Helsingissä ja hyvin olen pärjännyt.
Et ap kuule arvaakaan kuinka paljon ihmisiä kulkee itäisestä Helsingistä Espooseen töihin. Aamun 550 on täynnä heti puoli viidestä eteenpäin. Että ei ne kaupankassat välttämättä siellä Leppävaarassa asu.
Leppävaaraan on aika hyvät yhteydet myös Espoon takahikiäaluilta, jonne kukaan ei muuten muuttaisi. Kannattaa siis katsoa asumismahdollisuudet vaikka Kilossa, Viherlaaksossa, Karakalliossa, Kauklahdessa, Laaksolahdessa.
Vierailija kirjoitti:
Firmat muuttaa just siksi, että Pk-seutu on niin saakelin hieno asua. Siitähän se johtuu. Minä asuisin ihan mielelläni hulppeasti jossain muualla, mutta eipä siellä takahikiällä ole asiakkaita
En minäkään sinua tänne halua, mutta jos sinulla ei ole munaa perustaa firmaa perähikiälle, niin minkäs teet? Lampaat menee sinne mihin lampaat ohjataan.
Mikset käytä julkisia? Leppävaaraan pääsee vaikka millä! Jos et halua maksaa vuokraa, osta asunto. DI:n palkalla ei pitåisi olla mahottomus, minultakin on onnistunut ihan hyvin. Ja jos ei vieläkään kelpaa, vaihda työpaikkaa, ei ne kaikki voi mitenkään olla siellä Leppävaarassa.
Helsinki on paska paikka ja ihmiset täällä aivan perseestä. Kohta kunnallisvaalit ja siellä taas uunot äänestää vihreitä. Sama paska jatkuu vuodesta toiseen ja roskasakkia lappaa sisään ovista ja ikkunoista. Kustannukset vaan nousee, vaikka elämänlaatu kärsii jatkuvasti. Paskasta saa maksaa jatkuvasti enemmän. Kerrassaan ihana paikka asua, varsinkin jos kustantaa asumisensa itse...
Leppävaaraan pääsee helposti junalla ja Jokerilla. Siellä on myös parkkitilaa, jos haluaa käyttää autoa. Paljon kätevämpi työpaikka-alueena Leppävaara on kuin moni muu paikka pääkaupunkiseudulla.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki on paska paikka ja ihmiset täällä aivan perseestä. Kohta kunnallisvaalit ja siellä taas uunot äänestää vihreitä. Sama paska jatkuu vuodesta toiseen ja roskasakkia lappaa sisään ovista ja ikkunoista. Kustannukset vaan nousee, vaikka elämänlaatu kärsii jatkuvasti. Paskasta saa maksaa jatkuvasti enemmän. Kerrassaan ihana paikka asua, varsinkin jos kustantaa asumisensa itse...
Muuta pois! Kaikki voittaa
Silleen pärjää, että on puolisona insinööri... :-/
t. Ei kaupan kassa eikä siivooja, mutta palkka samaa luokkaa
Ei ole edes Espoon rumin paikka