Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu ainainen väsymys? Aamulla väsyttää, illalla väsyttää, päivällä väsyttää....

Vierailija
04.03.2017 |

Mutta nukkumaan käydessä olo on varmaan virkeimmillään, kuin koko vuorokautena.

Olen perusterve, en käytä mitään lääkkeitä.

Juon energiajuomia joka päivä yleensä 0,5 l pullon tai tölkin. Ei liity energiajuomiin sillä on ollut jo ennen niiden juomista.

En liiku ja syön aika epäterveellisesti.

Illalla nukahdan kyllä enkä edes herää yöllä.

Yleensä nukahdan viikonloppusin siinä n. Klo 00 -1:00.

Herään ekan kerran usein klo 8 jonka jälkeen nukun vielä kevyttä unta 1-2 h..

Silti jo heti herätessä silmät tuntuvat väsyneiltä ja haukotuttaa.

Tätä jatkuu koko päivän.

Energiajuoma auttaa ehkä haukotuksen tunteeseen mutta silmät pysyvät siitä huolimatta väsyneinä.

Huomaan tunteen etenkin kun pistän silmät hetkeksi kiinni...

Väsymys ei haittaa elämääni ja kaikki sanoo, että vaikutan pirteältä. Silti taustalla pysyy lievä väsymys.

En ole niin väsynyt, että se siis haittaisi mitään enkä edes nukahtele päivisin...

Mikä tähän voisi olla syynä?

Kaikki veriarvot ovat kunnossa.

On otettu tässä 3 vuoden sisällä moneen kertaan...

Diabetes pois suljettu, eikä oikeastaan muita oireita ole.

Oon 17v ja tätä on jatkunut ainakin 3 vuotta. Silloin kiinnitin asiaan huomiota (voi olla että pidempääkin)

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus. Tai sitten klisee, ikääntyminen :D

Vierailija
2/17 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä tuo on vain ihmisen normaali olotila ap!

Sellasia superpirteitä hehkuttajia pidetään rasittavina...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos alkaisit liikkua ja syödä terveellisesti?

Vierailija
4/17 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä tämä väsymys on tietysti pahempaa jos nukun huonommin tai vähemmin, mutta myls hyvin nukkuessa väsyttää.

Lääkäri sanoi, että olen hänen mielestään täysin terve...

Ap

Vierailija
5/17 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekä tämä väsymys on tietysti pahempaa jos nukun huonommin tai vähemmin, mutta myls hyvin nukkuessa väsyttää.

Ap

Tervetuloa aikuisuuteen. Aina väsyttää, vituttaa ja vastuu painaa.

Vierailija
6/17 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin siinä taas nähdään nykyajan terveyspalvelut.

Kaikki ei ole kunnossa jos on kokoajan väsynyt.

Joku on pielessä. Oli syy mikä ikinä. Masennus , stressi, ahdistuneisuus jne...

Vierailija
7/17 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee ap joskus testi: Ensimmäisenä päivänä syöt kilon sipsejä. Toisena päivänä syöt kilon kasviksia. Sitten vertailet olotiloja keskenään, saatat yllättyä.

Vierailija
8/17 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee ap joskus testi: Ensimmäisenä päivänä syöt kilon sipsejä. Toisena päivänä syöt kilon kasviksia. Sitten vertailet olotiloja keskenään, saatat yllättyä.

Kasvispäivänä saa istua jatkuvasti pöntöllä. Ei kannata

Vierailija
9/17 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta energiajuomat!

Vierailija
10/17 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta nukkumaan käydessä olo on varmaan virkeimmillään, kuin koko vuorokautena.

Olen perusterve, en käytä mitään lääkkeitä.

Juon energiajuomia joka päivä yleensä 0,5 l pullon tai tölkin. Ei liity energiajuomiin sillä on ollut jo ennen niiden juomista.

En liiku ja syön aika epäterveellisesti.

Illalla nukahdan kyllä enkä edes herää yöllä.

Yleensä nukahdan viikonloppusin siinä n. Klo 00 -1:00.

Herään ekan kerran usein klo 8 jonka jälkeen nukun vielä kevyttä unta 1-2 h..

Silti jo heti herätessä silmät tuntuvat väsyneiltä ja haukotuttaa.

Tätä jatkuu koko päivän.

Energiajuoma auttaa ehkä haukotuksen tunteeseen mutta silmät pysyvät siitä huolimatta väsyneinä.

Huomaan tunteen etenkin kun pistän silmät hetkeksi kiinni...

Väsymys ei haittaa elämääni ja kaikki sanoo, että vaikutan pirteältä. Silti taustalla pysyy lievä väsymys.

En ole niin väsynyt, että se siis haittaisi mitään enkä edes nukahtele päivisin...

Mikä tähän voisi olla syynä?

Kaikki veriarvot ovat kunnossa.

On otettu tässä 3 vuoden sisällä moneen kertaan...

Diabetes pois suljettu, eikä oikeastaan muita oireita ole.

Oon 17v ja tätä on jatkunut ainakin 3 vuotta. Silloin kiinnitin asiaan huomiota (voi olla että pidempääkin)

Mulla ihan sama ja oon saman ikänen! Terkkarin mielestä mulla on lieviä masennuksen merkkejä mut en sit tiiä

Vierailija
11/17 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jäätävä määrä energiajuomaa jos joka päivä juot pullollisen. 

Mä juon satunnaisesti yövuorossa yhden pullollisen. Sen jälkeen menee viikkoja ennen seuraavaa kertaa. 

Kannattaa juoda vettä. Nestehukka haukotuttaa ja sun lihakset ei myöskään voi tuskin kovin hyvin, se on ihan kokonaislaatuista olotila mikä sulla on. Vitamiini- ja rautavarastot voi olla heikot myös kevättalvella. Kai sä syöt monipuolisesti? Miten lääkäri teki sulle määritelmän että voit ok? Silmämääräsesti ja juttelitte, tekikö se verikokeet?

Vierailija
12/17 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää varmaan selvittää, onko kyseessä narkolepsia tai väsymysoireyhtymä jos ei ole koskaan pirteämpiä kausia.

Vierailija
13/17 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kiinnittäisin huomiota elintapojen parantamiseen ja sitten jos ei auta, niin selvittelisin onko fyysistä tai psyykkistä vikaa väsymyksen takana. Paha sanoa, mitä se voisi olla, koska syy voi olla lähes mitä vaan - ruoka-aineallergiaa, masennusta, koulu-uupumusta, homeherkistymistä, kilpirauhasen vajaatoimintaa (vaikka veriarvot olisivat viitearvojen sisällä), uniapneaa...Vaiva ei selviä välttämättä millään perus verikokeella. 

Vierailija
14/17 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tervetuloa aikuisuuteen. Aina väsyttää, vituttaa ja vastuu painaa.

Olen 37- vuotias ja pirteä. Ainoastaan raskaushormonit on joskus väsyttäneet oikein urakalla, muuten ei. Ehkä sun pitää vaan tehdä jotain itsellesi jos noin väsyttää? 

Vierailija
15/17 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei johdu energiajuomasta ku oli ennenkin" :DD toisinsanoen se energiajuoma ei auta asiaa, tunget vaan saastaa kehoon ja virkistyt näennäisesti kun saat sokeria. Keho kaipaa parempaa polttoainetta, ja säännöllistä rytmiä kaikessa. Herää vaan suosiolla silloin ekalla kerralla klo 8 ja otat vaikka aamusuihkun. Itselle sopivaa rutiinia, toiset juo aamukahvin ja syö puuron, toiselle teetä ja rahkaa. Pieni kävely. Mitä tuon ikäinen sitten tekee päivät? Keholle kestää tottua terveisiin tapoihin, ensin pitää vähän purra huulta ja käyttää suomalaista sisua, mutta kun rytmi ja terveellisyys löytää tiensä arkeen, saa sopivasti liikuntaa päivällä, niin osaa nukkua oikeaan aikaan illalla, uni on syvää ja aamulla taas herää virkeämpänä. Vettä, vitamiineja, turhat energialisäainemyrkyt pois! Kyllä se siitä :)

Vierailija
16/17 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää ruokkiko tätä luulosairasta trolllia, kohta se postaa sen keuhkosyöpä-epäilynsäkin taas tänne.

Pitäiskö sun lähteä vähän ulkoilemaan ja olla pari päivää pois koneelta jos kuvittelet että kaikki aloitukset lähtee yhdeltä ja samalta ihmiseltä joka trollaa? 

Vierailija
17/17 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nukut liikaa? Jos nousisitkin ylös silloin klo 8, unirytmisi voisi tasaantua ja iltaisin väsyttää nukkuumaanmenoaikaan?

Mitä teet päivisin, onko riittävästi aktiviteetteja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan