Mä haluisin niiiiiin paljon antaa tytölle nimen Mimosa!
Se on niin söpö nimi :D tulee mieleen kiva suloinen tyttö, helppo lapsi.
Tykkään pitkistä M-nimistä joten olen miettinyt myös Melissaa, Matildaa, Marielaa... vähän myös Mirellaa muttei oikein nappaa ja samoin Melinaa ja Milenaa mutta melena- sana pilaa nekin nimet.... tuo Mimosa olis niin ylivoimaisesti suloinen, mutta tarkoittaako se jotain herkkää ihmistä... en tykkää merkityksestä :/
Kommentit (22)
Senkus annat. Mimosa on ihan jees nimi kun miettii millaisia nimiä nykyään lapsille annetaan
Mimosa on kaunis kukka ja hyvänmakuinen drinkki. Positiivisia miellekuvia. Nimet nyt tarkoittavat vaikka mitä, jotkut yleiset etunimet tarkoittaa jotain ''kateellinen'' ja ''kapinallinen'' ja ties mitä ihmeellistä joten ihan sama.
Matilda ja Mariela on noista parhaat. Melissakin on ihan jees.
Jos lapsi on söpö tyttö tumma hiuksinen niin antakaa Mimosa :')
Anna vaan, Mimosa on ihana nimi. <3 Niin kuin Matilda ja Melinakin. Melina tarkoittaa hunajaa ja Matilda voimakasta ja vahvaa. Jos herkkä ei miellyttänyt merkityksenä niin miten olisi tuo vahva? :)
Miia Nuutilalla ja Sara Parikalla on Mimosa- tytöt :)
Miksi ihmeessä et sitten anna, jos kerta niin haluat? Mimosa on normaali nimi ja voit hyvin antaa sen lapsellesi. Et tarvitse siihen av- mammojen hyväksyntää. Tällä palstalla haukutaan kyllä aivan jokainen nimi, siitä voit olla varma.
Mimosa on aurinkoisen kuuloinen nimi.
Tiedän pari jo aikuista ja opiskelevaa Mimosaa, nimi sopii hyvin myös heille, ei pelkästään pikkutytöille. :)
Melina tarkoittaa hunajaa ja Milena on periaatteessa sama nimi kuin yleinen Mila- nimikin. Tarkoittaa jotain herttaista tai suloista tms. On se kumma kun Mila on ok, mutta Milena ei. Kumpikaan noista nimistä ei tarkoita tippaakaan samaa asiaa kuin melena lääketieteessä.
Muistaako kukaan muu 80-luvun Mimosa-lastenkirjasarjaa? Pikkuista Mimosa-noitaa, pääsiäisnoidan tytärtä? Tosi rakas hahmo omasta lapsuudestani, ei tämän tähden tule lainkaan herkkä tai heikko mielikuva Mimosa-nimestä!
Eikös sen Salkkarit parin lapset ole Matilda ja Mimosa? Kauniita nimiä, mutta pidän silti enemmän Matildasta.
Miten olisi Matilda Mimosa tai Mimosa Matilda?
Mimosa on musta aika normaali nimi. Se on helppo sanoa ja taivuttaa, joten en ainakaan erikoisuuteen vedoten hylkäisi. Herkkä ja naisellinen mielikuva voi tulla, mutta toisaalta on ääntämyksellisesti myös ihan napakka. Joten jos persoona on jämäkkä niin ei nimi sitä muuta.
Tiedän yhden 50v Mimosan, polttaa kuin korsteeni ja tapailee 20-vuotiaita miehiä. Sellainen todella äijämäinen nainen, mutta mielestäni nimi kyllä sopii hänelle hyvin.
Mimosa on kiva. Mä antaisin omalle tyttärelle nimeksi Marleena.
Tulee mieleen Juicen biisi "Mimosan hipiä".
Mun sitomisjutuista kiinnostunut kaveri käyttää tuota "fetissinimenään" :D