Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAMMIKUISET ja vko 12

20.03.2006 |

No niin! aloitetaan viikkopino nyt heti aamusta, niin " on mihin kirjoittaa" meilläkin. Eikös siitä näin sovittu, että viikkopino aina tehdään? toivottavasti en " astunut kenenkään varpaille" , siis että tää aloitus olisi jollekin tehtäväksi annettu jo..

T. Mahara, joka kirjoittelee pinoon heti kun ehtii:)

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oltiin miehen kanssa pulikoimassa uimahallissa vauvan ollessa taas mummilla. Olen vakaasti päättänyt nyt ainakin kerran viikossa käydä vesijuoksemassa, kun painoa jäi kuutisen kiloa raskausajasta. Näyttää vaan vaikeelta, kun joka päivä mutustan jotain pullaa tai harva se päivä vieraita lappaa ja saa olla pullavadit pöydässä :(

Meilläkin Karoliina tuhisee öisin aika tavalla ja olenkin pitänyt koppaa kohotettuna pääpuolelta. Enää ei kyllä kauan mahdu kopassa nukkumaan vaan täytyy pinnis siirtää makkariin.

Maariska

Vierailija
22/29 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tänään jälkitarkastas, tasan 2kk synnytyksestä. Vähän kurja oli käväistä vaa' alla, kun mittari näytti edelleen reilusti liikaa... no, saipahan taas vähän tsemppiä, että nyt on OIKEASTI lopetettava se karkin ja muiden herkkujen mutustaminen...

Mitäs ehkäisyä muut tammikuiset käyttävät? Mä mietin kierukkaa ja sit niitä minipillerejä ja otin nyt sitten reseptin niihin minipillereihin. Täytyy vaan kuulemma käydä sitä ennen raskaustestissä ja vasta sen tuloksen jälkeen saa aloittaa noi pillerit. Jotenkin toi kierukka ei kuulosta musta miellyttävältä ja kondomin kanssa se on aina vähän sellasta ja se jää niin helposti laittamatta, eikä toista lasta ole nyt ihan vielä tilauksessa! Onko kellään muuten kokemuksia minipillereistä?

Piippa79

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan kaikille tammimammat! Oli todella kiva lukea teidän juttuja. Meidän perheessä 2,5 vuotias poika ja pikku-neidille tuli 2 kk tällä viikolla täyteen.

Kölli oli kirjoittanut hyvin noista kitinöistä ja itkuista ja jotka usein näyttää ajoittuvan iltaan. Kyllä täälläkin suunnassa minä äitinä koin välillä olevani ns. huono äiti, kun neiti oli varmasti saanut maitoa tarpeeksi ja kuivatkin alla ja silti kitisi tai itkeskeli. Mietti, että mitä minä en nyt osaa tehdä. Ja tuttu tunne se, että ajattelee, että olisipa ja pikku-neiti vanhempi, niin jospa sitten nämä itkuisuudet jäis pois. :) Ja tietty sitä vertas tuohon meidän ekaan lapseen, joka oli kilteistäkin kiltein ja ei pahemmin itkenyt. Mutta pitää vain hyväksyä, että vauvat todellakin itkee keskimäärin pari tuntia vuorokauden aikana ja vika siis ei ole välttämättä meissä äideissä tai isissä.

Yöt meillä on mennyt alusta asti hyvin. Välillä tosin on sellaista, että ei tahdo saada unenpäästä kiinni tai herää kun tutti tipahtaa ja sitten saattaa nostattaa tuttia kauemminkin. Nykyään jos unta ei tahdo tulla ja se tutti tipahtelee, niin otan ja tarjoan mammaa. Usein tämä konsti auttaa mutta ei aina.

Päivärytmi meillä on suurinpiirtein tällainen:

Aamulla noustaan sängystä 8-9 aikaan. Sitten yritän nukuttaa sisällä puol kympin - kympin tienoilla. (sisällä nukahtaminen joskus todella vaikeaa myös täällä suunnassa) Ja jos onnistuu, niin yleensä nukkuu max. tunnin. Yleensä vähemmän.

Yhdentoista tienoilla ulkopäikkäreille ja siellä se tykkääkin nukkua. Yleensä sen nelisen tuntia. Ja sen jälkeen neitillä onkin kiljuva nälkä. Ja loppu ilta menee kenties sisällä nukkuessa pienempiä pätkiä, tai jos tuntuu että ei onnaa, niin sitten vaatteet päälle ja pikku lenkki ulkona niin jo vain nukahtaa.

Yöunille mennään ysin tienoilla. Yöt on mennyt suhteellisen hyvin. Yleensä eka pätkä 4-6 tuntia. Eli meillä syödään kahden tienoilla ja kuuden tienoilla ja puol kasin tienoilla. Joskus kuten viime yönä puol kolmen aikaan ja sitten seiskan aikoihin. Eli ihan hyvin.

Alkuun täälläkin suunnassa d-tipat itketti iltaisin. No ne sain jättää kuitenkin pois, koska neiti juo tuttelia ja laskin, että siitä saa tarvitsemansa määrän d-vitamiinia. Samoin imetyksessä meni hirmuisesti ilmaa ja se vähän itketti ja puklauttelikin lähes joka syötön jälkeen. Nyt siis tuttelia ja mielestäni täällä menee paljon paremmin.

Täälläkin suunnassa ollaan kovia seurustelemaan. Kovasti yrittää vastailla ja välillä jotain ääniä tuleekin. Kyllä se vaan on niin ihana näky, kun oma vauva vetää sellaiset hymyt kasvoilleen, että oksat pois! ;D

Niin Maariska kyseli siitä rokotuskohdasta. Meille sanottiin neuvolasta, että se puhkeaa sitten itsestään (meille ainakin kävi niin) ja sitä ei saa mennä itse puhkaisemaan. Joskus niistä tulee niin isoja, että se täytyy käydä puhkaisemassa esim. neuvolassa tai neuvolalääkärissä.

Mutta mukavia maaliskuun loppupäiviä teille kaikille tammimammat!

Vierailija
24/29 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti olen luullut, että oon ainoo kellä enää on raskauskiloja jäljellä ;) Mutta ilmeisesti en, kiva kuulla. Mun tulee ehdottomasti syötyä liikaa namia ja jätskiä, mut olen huomannu et mitä väsyneempi on, sitä enemmän napostelee. Ehkä sit kun saa taas nukkua kunnolla, jaksaa tehdä jotain kropan suhteen. Ketuttaa vaan, kun mennään huomenna häihin ja nään vanhoja tuttuja ja oon ihan possu vielä. Mulle tuli 15 kiloa, joista viittä vielä kantelen mukana. Haluisin tosin päästä viidestä omastakin eroon, joten kympin urakka on edessä. Esikoisesta kilot katos ihan itsestään, joten ehkä senkin takii harmittaa kun odotti nyt käyvän samalla lailla. Tosin esikoinen oli hurjan paljon vaativampi vauva, joten tuli oltua liikkeellä enemmän eikä ehtinyt mutustelemaan sohvan pohjalla.

Täplä ja Seela tänään tasan 2kk

Vierailija
25/29 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hei ihan sama tilanne! Raskauskiloja tuli noin 15 kg, joista noin kymmenen on kadonnut, mutta viisi kiloa vielä sinnikkäästi on mukana. Ja mulla oli kanssa viitisen kiloa liikaa jo alunperin, joten mäkin oisin superonnellinen, jos saisin vielä ton kymmenen kiloa pois!!! Mutta sen eteen on kyllä tehtävä tosi ahkerasti töitä... jotenkin vaan laiskottaa...=)

Hauska sattuma myös, että meidän poika on tänään myös tasan 2kk!!!

Hauskat viikonloput!

Piippa79

Vierailija
26/29 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikot menee kyllä niin nopeasti,että tuntuu ihan hurjalta...

Meidän Ainokin on jo 10 vkoa vanha ja vasta tuntuu,että se syntyi ja tultiin laitokselta kotia. Nopeasti sitä unohtaa...sniff..

Meilläkin huomaa selvästi sen,että jos on vieraita tai normaalit päivärytmit menee sekaisin, niin illat on yhtä itkua. Muuten alun huutojen jälkeen neiti on varsin mukava pikku veijari,joka on sulattanut kaikkien sydämen. Ihania hymyjä tulee sekä eilen jopa oikeaa naurua,kun tarpeeksi kauan jututin toista. Tulisipa nopeasti kesä,että pääsisi tosta vaatteiden tumppaamisesta eroon...

Ollaan kans ajateltu tota ehkäisyasiaa, mulla tosin jälkitarkastus oli jo aikoja sitten. Pillereitä enkä ehkäisylaastaria saa, koska verenpaineiden kanssa oli ongelmia. Kierukan lääkäri kirjoitti reseptille runsaiden menkkojen takia,mutta sitäkään ei laiteta mielellään ennenkun menkat on alkaneet. Ja esikoisella ne alkoi vasta 10 kk synnytyksen jälkeen,että silleen...ollaan sitten kondomiin päädytty, joka tuppaa unohtua (lue siis että jota ei kehdata käyttää :-)). Noh varmaan olen kohta uudelleen raskaana,mutta ei se nyt sitten maata kaataisi. Kunhan nyt ei ihan heti tärppäisi. Ollaan mietitty,että jos vielä kolmas tehdään niin suht koht perään. Laurin ja Ainon ikäero on nimittäin 9 vuotta ja se on liikaa. Ja kun alkaa tota ikääkin jo olla ,niin turha odotella. Mutta katsellaan....

Minä ahkerana hain syksyksi kouluun :-O. Oon ammatiltani atk-suunnittelija ja halusin vähän muutakin näkökulmaa ammattiini. Hain sitten opiskelemaan liiketaloutta aikuislinjalle, joka on muutamana iltana viikossa ja vkonloppuisin. Saa nähdä pääsenkö ja paljon hyvittävät aiemmista opinnoista. meinaan olla 3 vuotta pois töistä ja ajattelin,että nyt on hyvää aikaa opiskella lapsenhoidon lomassa. Kun palaa töihin,niin ei jaksa yhtään mitään ylimääräistä hommaa.

Mutta nyt painutaan pihalle.

mami + Aino

Vierailija
27/29 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 11.1 syntynyt Mini on NIIN huono nukkumaan päivisin etten oo pahemmin koneelle kerinnyt, nytkin on tässä sylissä. Yöt menee kyllä hyvin, nukkumaan 21/22, ekä syöttö 5/6 ja sit nukutaan viel tunti tai kaksi. Mutta päivällä ei nukuta millään, ellen kävele vaunuilla ainakin tuntia ympäri kaupunkia, sit voi ehkä nukkua hetken - mut eipä mulla muuten oo valittamista,ei ole ollu koliikkia yms.

Illat vaan tahtoo olla yhtä imettämistä, kun neiti tankkaa yötä varten, mut samalla voi sit kattoo hyvällä omallatunnolla kaikki telkkarin sarjat.. :)

Olin kanssa jälkitarkastuksessa just ja samat 5 kg oli mullekin jääny, yök! Sain pillerireseptin samoille pillereille kun käytin ennen raskautta, mutta ne sit vatsa imetyksen jälkeen. Minipillereitä en uskalla ottaa, mulla on niin huonoja kokemuksia, ja kierukkaa ei suositeltu tosi runsaiden menkkojen takia. Kumia pitäis kai sit käyttää, mut kun... Taidan hakea apteekista niitä puikkoja...

Nyt meni Minillä hermot, pitää mennä!

Rosa ja Minea

Vierailija
28/29 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2kk täynnä ikää täälläkin. Ensi viikolla vasta neuvola, joten sitten niitä mittoja. Viimeksi kolmisen viikkoa sitten mitat oli 59cm ja 4750g, eli " pitkähkö" poika täällä, jos nyt muihin vertaa, tasaisilla käyrillä rinraruokinnalla mennään. Jälkitarkastuskin oli, ja ehkäisyyn sanoin sitten että " ei kiitos" ! Eli uusi raskaus saa alkaa joson alkaakseen! Meilläkin esikoisen ja tämänkuopuksen ikäero on 7 vuotta, joka on musta ihan liian suuri.

Yökitinät on vähenemään päin, ainakin niin luulen... Eipä muuta tällä kertaa!

T:vikli80 ja poika 2kk

Vierailija
29/29 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun näiden kahden kanssa touhuaa. Isosisko 2,5vuotta on onneksi jo hieman rauhoittunut hoitoinnokkuutensa kanssa ja nyt uskallan jo vessassa käydä ottamatta Jonnea mukaan. Pikkumies on kasvanut vauhdilla, lääkärineuvola oli 6 viikon ikäisenä ja 57,5cm /6140g olivat mitat. Pullea pikkuinen ja ah niin ihana!!

Yöt ovat yhä katkonaisina, ekat unet kestää 4 tuntia, sitten 2 tuntia ja sitten tunnin välein syödään. Toivottavasti joskus saisi tuon aamuyön unet kestämään samat 4 tuntia, niin olisin itsekin pirteämpi päivisin. Päiväunia ei nyt pysty nukkumaan, niinkuin esikoisen aikana, mutta aina silloin tällöin lapset nukkuu samaan aikaan päikkärit niin pötkähdän itsekin unten maille.

Taloa yhä vaan rakennetaan. Tosi kiltti on Jonne ollut raksakauppareissuilla, joita on useasti jouduttu tekemään. Nukkuu matkat lähes pääsääntöisesti vaikka välillä menee useampi tuntikin tapetteja ja laattoja valitessa.

Joku kyseli kiloista ja ehkäisystä. Mulla tuli kiloja hiukan yli 20 ja 8 on yhä jäljellä, siitä ne pikkuhiljaa tippuu matkalle, älkää muutkaan huoliko kiloistanne. Ite otin kierukan, lapsilukua emme ole vielä lyöneet lukkoon, mutta olemme onnellisia kun olemme nämä kaksi saaneet ja haluamme heistä nauttia nyt kaikessa rauhassa.

Viikonloppuja kaikille tammikuisille!

Nassikat ja Jonne 2kk 6pvää