Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun palkka tulee tilille, paljonko teillä yleensä on silloin jäljellä edellisestä?

Vierailija
03.03.2017 |

Saan käteen 2400-2500€/kk.
Yleensä kun tili tulee, on rahaa vielä jäljellä 200€.
Mitään en säästä ja aika paljon menee hierontoihin ja kosmetologille taimuuten hemmotteluihin.
Olen mm koukussa niihin tuoreisiin mustikoihin, liki 4€ rasia.
Pitäisikö alkaa säästämään johonkin tai muuten tiukentaa taloutta?
T. Nainen 52v. Naimisissa, ei lapsia

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän pitää aina noin tonnin vähintään ennen palkkapäivää. Saan noin 3700-4200 kuussa käteen riippuen lisistä. Säästöön menee eri tilille 1000-1500. Olen viisikymppinen ja lapset ovat muuttaneet jo pois kotoa, velaton ja puoliso tienaa saman verran.

Vierailija
2/17 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös n. 200 euroa. Mutta ihan surutta laitan rahaa menemään. Ihan helposti saisi triplattua tuon summan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä jäljellä 300-600€, jotka laitan säästöön ja/tai asp-tilille. Nettotulot kuussa n. 1400€.

Vierailija
4/17 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama netto, mutta kaksi teinipoikaa. Ei minulla mitään jää, koska niinä kuukausina, kun ei ole isoja menoja, siirrän jo etukäteen säästötilille rahaa. Säästän lähinnä matkustamiseen.

Vierailija
5/17 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0€.

Vierailija
6/17 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki menee mitä tulee. En säästä mitään. Jos haluan reissuun ostan sen visalla ja maksan sitten sitä pois.

En jaksa sitä säästämisen"sitten kun"-elämää.

Olen jo yli 50 ja jotkut kaverit säästää sitä varten kun jäävät eläkkeelle että olisi sitten jotain rahaa?? Ei pysty.

Vierailija
7/17 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimekuussa jäi 37e. Sitä ennen 470e, sitä ennen meni miinukselle...

Vaihtelee tosi paljon, ehkä -200e - 800e on todellinen väli, painottuen nollan ja kolmensadan väliin.

Palkkaa tulee n. 2800e tilille, sillä elätettävä mies ja kaksi teiniä.

Vierailija
8/17 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500-1700 €. Naimisissa. Lapset ovat jo muuttaneet omilleen.

Vierailija
9/17 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tili yleensä muutaman euron miinuksella ennen tilipäivää. Bruttotulot + 5000 €/kk.

Vierailija
10/17 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun palkka tulee, laitan säästöön 450 itselle, 100 itselle rahastoihin ja 40 lapselle.

Sitten maksan laskut ja jätän tilille 1000 kuun ostoksiin (bensa, ruoka, muu). Loppukuusta tulee lapsilisä. Yleensä ennen seuraavaa tilipäivää on tilillä 0-150€, joskus on pitänyt jemmasta siirtää lisää jos on ollut paljon menoja/käynyt viihteellä/alelöytöjä.

Eli käytännössä palkasta jää säästöön 600-900 euroa. Nettopalkka on 2700.

Vierailija
11/17 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-20 euroa. 

Vierailija
12/17 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki menee ja luottokorttivelka kasvaa. En tästä velkataakasta koskaan selviä. Joku päivä tulee vielä seinä vastaan ja sitten se on velkojien ongelma. Rahaa menee hyvään ruokaan, autoiluun, trendikkäisiin vaatteisiin, huonekaluihin, kosmetiikkaan, ulkomaanmatkoihin ja sen sellaiseen. Tuntuu niin että kavereilla on kaikki niin hyvin ja minä todellakin ansaitsen paremman elämän kuin ne.

Vierailija
13/17 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli saldo 163 000e.

Vierailija
14/17 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan just toi 200-400 e. Siirrän nämä jämät aina säästötilille, jossa on yleensä vähintään tonni tallessa. Nyt on vähän vähemmän, kun ostin useamman tonnin harrastusvälineen ja lomamatkan :) Ei onneksi enää ole sitä tilannetta, kun joskus opiskelijana, että rahat toisinaan loppuivat ennen seuraavien tuloa. En silti pääse eroon ajatuksesta, että olen pienituloinen :P

Vierailija
15/17 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa siirtää ne ylimääräiset rahat johonlin rahastoon. Saa paljon parempaa korkoa kuin pankkitilillä makuuttaessa. Pieniriskisetkin tuottavat wnemmän kuin normi pankiitili ja rahat voi nostaa koska vain pois! Alle 1000 vuosi nostoista ei edes verottaja nappaa omaansa.

Vierailija
16/17 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki menee ja luottokorttivelka kasvaa. En tästä velkataakasta koskaan selviä. Joku päivä tulee vielä seinä vastaan ja sitten se on velkojien ongelma. Rahaa menee hyvään ruokaan, autoiluun, trendikkäisiin vaatteisiin, huonekaluihin, kosmetiikkaan, ulkomaanmatkoihin ja sen sellaiseen. Tuntuu niin että kavereilla on kaikki niin hyvin ja minä todellakin ansaitsen paremman elämän kuin ne.

Nyt en kyllä tunne ollenkaan sympatiaa, kun itse olet kuoppasi kaivanut.

Vierailija
17/17 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää tällä hetkellä 300 euroa/tili, ja tilanne kohenee kesän jälkeen. Enemmänkin voisi jäädä, mutta meillä on pari teiniä, ala-asteikäinen ja 5 v, ja mm. lukiokirjoihin, bussikortteihin, tarhamaksuihin on mennyt rahaa ym. . Ostettiin 5 vuotta sitten miehen kanssa mökki, ja piti ottaa lainaa säästöjen päälle . Maksan nyt puolikastani 500 euroa kuukaudessa ja se loppuu elokuussa. Ikää 47 v.  

Muuten elelemme hyvinkin tarkalla eurolla ja välttelemme tuhlailua. Ulkomaanmatkailu ei miestäni hirveästi huvita, mies pelkää lentämistä ja itse käyn lasten kanssa ulkomailla ehkä joka kolmas. Luottokortti löytyy molemmilta, mutta velkaa on nolla euroa. Se on vain ehdottomia hätätapauksia varten, ei tuhlailuun.

Mikä laulaen tulee, se viheltäen menee; elämäntyyli ei sovi minulle.

Mitenkä ap ajattelit eläkkeelläsi pärjätä? Kun ikää on jo lähempänä viiskymppiä, meikäläinen ainakin miettii omaa sairastumisriskiään ja pärjäämistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi