Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä olet joutunut luopumaan nykyhallituksen leikkausten vuoksi?

Vierailija
02.03.2017 |

Itse en pysty alkuvuodesta ostamaan lääkkeitäni kun on se 50€ alkuomavastuu ja diabeteslääkkeiden korvattavuus muuttui. Minulla on mm. diabetes ja joudun syömään lääkkeitä, mutta ne ovat niin kalliita että menee 2kk että saan säästettyä rahaa alkuvuoden lääkkeisiin :( En edes uskalla mittailla verensokeria, mitä lienee.

Ammatiltani olen kuitenkin (!) sairaanhoitaja ja palkka noin 2.400e/kk - verot. Siinä kun on vuokrakolmio 1200e/kk ja yksi lapsi niin ei tahdo rahat riittää. Loppukuusta joutuu aina laskemaan ostoksia.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kansa on heikko se sietää kuolla pois.

Vierailija
2/38 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut vaihtamaan Konjakin brandyyn ja Shampanjan kuohuviiniin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo viekään päässy hakee lääkkeitä omavastuuosuuden takia. Säästän siis. Kiva ku oon vaikeasti psyykkisesti sairas ja mm. psykoottinen niin onnea teille kanssakulkijoille jos pimahdan, avohoidossa kun olen.

Vierailija
4/38 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskosta suomalaiseen ihmiseen ja uskovaiseen.

Vierailija
5/38 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamoon, must on aika huolettavaa jos ihan tavalliset keskiluokkaiset ihmisetkin joutuu alkaa tinkimään tavanomaisista lääkkeistä ja lasten normaaleista harrastuksista (esim. tanssitunnit). Helsingissä asumisen hinta on todella kallista ja tavalliset työssäkäyvät ihmiset joutuvat turvautumaan asumistukeen - ei ole ihan hyvä juttu että normipalkalla (esim. lähihoitaja) ei enää pärjää.

Vierailija
6/38 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran, että hommaan kaiken muun paitsi elintarvikkeet ulkomailta. Mitään palveluita en suomessa käytä ollenkaan. Lomarahatkin törsään ulkomailla mielummin.

Vierailija
7/38 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut ottamaan opintolainaa, vaikka en voi olla varma että työllistyn valmistuttuani. Teen töitä sen verran kun saa kuussa tehdä ja nostaa samalla opintotukea.

t. Historian yo

Vierailija
8/38 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväntekeväisyydestä. Sen verran alkaa olla apuani tarvitsevia ihan lähipiirissäkin, että enää ei ole mahdollisuutta auttaa tuntemattomia. 

Vierailija
9/38 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mistään, nettoeläke nousi 30€/kk.

Vierailija
10/38 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta ajasta, koska kiky. Olen tähän saakka päässyt perjantaisin aikaisemmin töistä, jolloin olen harrastanut omia juttuja (käynyt salilla tms). Se oli mulle tärkeä jaksamista lisäävä asia. Nyt kökitään perjantaisinkin neljään. Pikku juttu johonkin lääkkeisiin verrattuna,....tiedän...

Vierailija
11/38 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo viekään päässy hakee lääkkeitä omavastuuosuuden takia. Säästän siis. Kiva ku oon vaikeasti psyykkisesti sairas ja mm. psykoottinen niin onnea teille kanssakulkijoille jos pimahdan, avohoidossa kun olen.

HEi se on 50 euroa! Ja jos olet vaikeasti psyykkisesti sairas niin lääke maksaa sinulle 4,50 euroa per paketti!

Ei voi olla niin tiukkaa...

Vierailija
12/38 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No työpaikasta vaan, meni välillisesti hallituksen takia. Sen seurauksena sitten lapsi luopui harrastuksestaan ja minä yhdestä lääkkeestä, joka on hyödyllinen pitemmällä ajalla, mutta jonka jättämiseen ei kuitenkaan ihan heti kuole. Onhan tässä kaikkea muutakin luopumista ollut, mutta nuo nyt päällimmäisenä tuli mieleen.

Vierailija
13/38 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on ap ihan järkyttävän kallis asunto. Meillä on velkainen okt ja asumiskulut 1200e kuukaudessa, siis ihan kaikki lainanlyhennyksestä roskien tyhjentämiseen.

Muuta edullisempaan jos se suinkin on mahdollista.

Vierailija
14/38 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEi se on 50 euroa! Ja jos olet vaikeasti psyykkisesti sairas niin lääke maksaa sinulle 4,50 euroa per paketti!

Ei voi olla niin tiukkaa...

Niin? 50€ on puolet mitä mulle jää vuokran ja laskujen jälkeen. Ei oo sitä noin vaan heittää lääkkeisiin. Ja saan suurimman korvauksen tottakai.

Vierailija
15/38 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoni Suomen henkiseen itsenäisyyteen

16/38 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveesta toisesta ja kolmannesta lapsesta.

Vierailija
17/38 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mistään sillä en ole pummi.

Vierailija
18/38 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puoli vuotta juopotellut, mutta nyt en enää saa niin paljoa rahaa ja säästöt on juotu, joten jouduin raitistumaan. Kohta joudun varmaan menemään töihin hankkimaan perheen. Kauheeta.

Hyvä mies menee pilalle.

Vierailija
19/38 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljän vuoden elääkkeet ryöstetty.

100pv työttömyyskorvauksia.

Ja sairauseläkkeen, taino ei ehkä tämän hallituksen aikaansaannos mutta sitten monen vuoden peruspäivärahan. Oletan että tulee karenssia, kun en sairaana lähde mihinkään kyykytyshommiin mukaan.

Pitkän työuran jo tehny, ja nettomaksaja ollu systeemille.

Vierailija
20/38 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristinkuolemasta. Armomurhasta. Kansanedustajien luottamuksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi