Missä iässä teidän lapset on ollut koko viikonlopun erossa äidistä?
Kaipaisin nyt vertaistukea tai jotain. Meillä on muutto edessä ja eräs lastenhoidossa auttava sukulainen kysyi josko ottaisi lapset koko viikonlopuksi hoitoon että saisimme muuttaa ihan rauhassa. Muuton kannalta se olisi tosi kätevä juttu, mutta minua jännittää tosi paljon olla koko vkl erossa lapsista koska tämä olisi ensimmäinen kerta ikinä. Lapset ovat olleet yökylässä yhden yön kaksi tai kolme kertaa ja oikein hyvin on aina mennyt. Lapsia on siis kaksi ja täyttävät kolmen kk päästä 3v ja 6v. Tiedän että olen joidenkin mielestä ehkä liian ylihuolehtiva mutta mun on vain vaikea olla erossa lapsista niin pitkään. Onneksi muutossahan olisi hommaa ja muuta ajateltavaa aika hyvin ettei ehkä ehtisi liikaa ikävöidä. Miten teillä on menetelty?
Kommentit (10)
Meillä lapset oli viikonlopun isänsä kanssa reissussa niin, että nuorin oli tuolloin 1v4kk ikäinen.
1,5v iskän kanssa reissussa viikon ilman äitiä.
Yhden yön mummolasa tai enolla jo vauvana ilman vanhempia
Kahta yötä ei ole ollut ilman vanhempaa vieläkään, pian 10-vuotias.
Anna mennä, sisaruksilla on turvaa toisistaan. Saavat hoitajan jakamattoman huomion parin päivän ajan, luksusta jota vanhemmilla on harvoin aikaa antaa. Pienemmälle kannattaa tehdä selväksi se muutto... että yökylästä mennään uuteen kotiin, isompi varmasti asian ymmärtää yhdellä puheella.
Meillä koko viikonlopun eli pe-su olivat 6 ja 8v. Tuolloinkin olivat isänsä kansa kotona. Nyt lapset 9 ja 12v. Eivätkä vieläkään viikonloppua muualla ole olleet yötä.
Lapsi oli 1 v 3 kk, kun oli isänsä kanssa lomalla mummolassa muutaman päivän mun ollessa töissä. Ovat myös nyt lomailemassa ma-pe ilman minua, lapsi jo 1,5 v. Päivät menee mukavasti töissä ja illalla on kiva tehdä kaikkea omaa ilman huonoa omaatuntoa kotona pois vietetyistä tunneista. Oon käynyt pitkällä hoihtolenkillä ja muutenkin liikkunut, vastapariksi pelannut tietokonetta ja mässyttänyt karkkia.
Nukahtaminen tahtoo venähtää, kun on niin hiljaista eikä muut hengittele vieressä. Muuten on ihanaa.
Entä jos laitat lapset yhdeksi yöksi hoitoon ja sitten kuulostelet omia fiiliksiäsi jos pystyisit koko viikonlopun olemaan erossa? Muuton kannalta olisi teille hyvä juttu :)
Vierailija kirjoitti:
Hoitoon vaan. Saatte itse muuttaa ilman lapsia (lasten kanssa muuttaminen on ihan tuskaa). Jos kerran lapset on aiemminkin olleet hoidossa pari yötä putkeen, niin mikseivät nyt pärjäisi, eihän koko viikonloppu ole enempää kuin kaksi yötä.
Siis eivät ole koskaan olleet kahta yötä, ainoastaan yhden yön putkeen, ja siis sen yhden yön kyläilyn ovat tehneet pari kertaa. Siksi juuri jännittäisikin se kaksi yötä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Entä jos laitat lapset yhdeksi yöksi hoitoon ja sitten kuulostelet omia fiiliksiäsi jos pystyisit koko viikonlopun olemaan erossa? Muuton kannalta olisi teille hyvä juttu :)
Joo toi ois kyllä ehkä paras menettely :)
Ap
Minäkin tekisin niin, että yhden yön jälkeen kyselisin lapsilta ja hoitajalta mitä ovat mieltä.
Kyllä lasten kokemusta saa ja pitääkin miettiä. Varmasti se viikonloppu menee hyvin, mutta on ihan ok ja ymmärrettävää että asia jännittää äitiä.
Näihin tulee aina vastaamaan niitä, joilla vauva ollut parikuisesti asti yökylässä ja taaperosta lähtien jo kokonaisia viikkoja jne. Nämä eivät kosketa sinua,sinulla on selvästi eriöaiset kasvatusperiaatteet, eivätkä lapsesi ole tällaiseen tottuneet.
Eka viikonloppu erossa on iso asia, sitä saa jännittää ja huolehtia. Hyvin se menee! Mukavaa että lapsilla on tuttu ja läheinen hoitaja.
Hoitoon vaan. Saatte itse muuttaa ilman lapsia (lasten kanssa muuttaminen on ihan tuskaa). Jos kerran lapset on aiemminkin olleet hoidossa pari yötä putkeen, niin mikseivät nyt pärjäisi, eihän koko viikonloppu ole enempää kuin kaksi yötä.