Onko tuosta sisäisesti syötävästä kollageenista mitään apua?
Kommentit (11)
Ei ole, ainakaan valmiskapseleista. Saman asian ajaa kanan ja kalan nahka jos sisäistä kollageenia haluat syödä.
Kuinka monta euroa olet valmis satsaamaan? Kymppejä vai satasia?
Ristiriitaista tietoa tästä löytyy. On tutkimuksia joiden mukaan on hyötyä, riippu minkälaista kollageeni on. Ite oon vasta viikon syöny, en osaa vielä sanoa vaikutuksesta. Ostin samassa kollageeniseerumin ja se ainakin toimii heti, vaikutuksen pysyvyydestä en osaa sanoa.
Kaikkien lisäravinteiden kapselit, pillerit, jauheet ja kasvovoiteet ym. kollageeni on peräisin eläimistä.
Paljon halvemmaksi tulee jos hommaat teurastuksesta jäänyttä eläinten rehuksi menevää "teurasjätettä" joka sisältää runsaasti tätä kollageenia eli tukikudosta, jänteitä ja lihaksia ja syöt niitä. Keittämällä ja vähän rasvaa lisäämällä voi itse myös valmistaa kasvovoiteita.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien lisäravinteiden kapselit, pillerit, jauheet ja kasvovoiteet ym. kollageeni on peräisin eläimistä.
Paljon halvemmaksi tulee jos hommaat teurastuksesta jäänyttä eläinten rehuksi menevää "teurasjätettä" joka sisältää runsaasti tätä kollageenia eli tukikudosta, jänteitä ja lihaksia ja syöt niitä. Keittämällä ja vähän rasvaa lisäämällä voi itse myös valmistaa kasvovoiteita.
Kalakollageenia käytetään aika paljon.
Miten voisi olla ulkoisesti syötävää? Tutustu miten montaa eri kollageenilajia on https://fi.wikipedia.org/wiki/Kollageeni. Kollageeni syntetisoidaan ihmisen sisällä muusta kuin kollageenistä. Eli turha sitä on syödä. Tarpeeksi rasvaa ja laajasti erilaisia proteiineja, niin asia hoituu.
Minulle lifen myyjä sanoi, että nivelet ottavat ensin osansa, ja sitten mitä jää jäljelle, menee ihoon.
Minulla on ollut aina selkäongelmia rangassa, ja kun söi kollageenia niin selkä oli parempi. Naamaan en huomannut muutoksia, mutta ei siinä kamalasti vielä korjattavaa olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Viinirypäleissä on kollageenia.
Ei ole.
Ei löydy mistään kasvikunnasta, kollageenia löytyy ainoastaan eläinperäisenä.
"Kollageenia esiintyy muun muassa luussa, rustossa, jänteissä, ihossa sekä elinten ympärillä."
Levitänpä tästä tapetun sian rustoa naamalleni ja lehmän jänteitä otsalleni, ne poistavat ihan varmaan ryppyni.
Ei. Pistettävästä olisi.