Millainen on Ruotsi-kuvasi?
Millaisilla sanoilla kuvaisit Ruotsia ja ruotsalaisia
Kommentit (22)
Suomi ja Ruotsi ovat enemmän samankaltaisia kuin kummassakaan maassa halutaan (tai tiedetään) myöntää.
Hieno maa, hienoja ihmisiä, hieno luonto, homokulttuurin kehto, alkoholia hollilla Suomen tapaan, hieman teennäistä, hienosteluun pyrkivää, maaseutu ja ympäristö tosi siistiä kesäisin osittain lainsäädännöstä johtuen jne.jne.
Hapansilakka
Rapujuhlat
Ällöttävä positiivisuus ja yhteisöllisyys
Kalle Ankka
Maahanmuuttajat
Vierailija kirjoitti:
Suomi ja Ruotsi ovat enemmän samankaltaisia kuin kummassakaan maassa halutaan (tai tiedetään) myöntää.
Minä olen aivan samaa mieltä. Mikään maa maailmassa ei ole niin samankaltainen kuin Ruotsi. Tiedotusvälineet vain pyrkivät paisuttelemaan eroja. Mitä kauemmas Pohjolasta menet, sitä selvemmin tuon tajuaa. Kun tapaa ruotsalaisen vaikkapa Etelä-Amerikasta, se tuntuu ihan naapurilta. Kotisohvalla se tietysti tuntuu rakkaalta viholliselta.
Ulkomaa. Siellä on kaikki paremmin.
Haha ja hejpådej,
Ruotsi päättää asevelvollisuuden palauttamisesta – koskee sekä miehiä että naisia
Velvollisuus täydentää vapaaehtoista asepalvelusta. Palvelukseen joutuu vain pieni osa ikäluokasta.
(Lähde: HS)
Kelle naalli napsahtaa, naalli napsahtaa ?
Positiivisia (suomalaiset negatiivisia), juhlat aina positiivissävytteisiä, lauluja ja naurua, hyvin toimeentuleva maa, hieno yhteiskunta.
Kaukaa näkee paremmin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aivan samaa mieltä. Mikään maa maailmassa ei ole niin samankaltainen kuin Ruotsi. Tiedotusvälineet vain pyrkivät paisuttelemaan eroja. Mitä kauemmas Pohjolasta menet, sitä selvemmin tuon tajuaa. Kun tapaa ruotsalaisen vaikkapa Etelä-Amerikasta, se tuntuu ihan naapurilta. Kotisohvalla se tietysti tuntuu rakkaalta viholliselta.
Kun tapaa ruotsalaisen miehen Etelä-Amerikassa, tietää heti, millä asialla se siellä on.
Minulla on huono kuva maasta ja ihmisistä. Ihmiset vaikuttaa amerikkalaisella tavalla tyhmiltä. Ne puhuu kuin lapset ja karsimaa ei ole.
Itte maasta ei kokemusta kuin pääkaupungista ja se jotenkin nuhjuinen. En ole missään nähnyt niin vanhoja rullaportaita ja metrojunia. 4g ei toimi kunnolla.
Muslimit tulee ensimmäiseksi mieleen.
Sitten seuraavaksi vanhat asiat eli prinsessakakku, kuninkaalliset, euroviisut.
Vierailija kirjoitti:
Positiivisia (suomalaiset negatiivisia), juhlat aina positiivissävytteisiä, lauluja ja naurua, hyvin toimeentuleva maa, hieno yhteiskunta.
Mitä lauluja. Pakko myöntää etten tunneyhtään ruotsalaista laulua.
Kaikki sjungaavat skanssenilla. Ja viisuissa.
Hieno historia, vauraus, positiivisuus, kauniita vanhoja kaupunkeja, tyylikkäitä ihmisiä enemmän kuin Suomessa, tasa-arvoisuus.
Kaunis luonto. Mukavia, mutta hieman sisäänpäin lämpeäviä ihmisiä.
euroviisorna. hannuhanhorna. surströmmingarna.
Asun Tukholmassa, jonne muutin Helsingistä, joten en osaa vertailla kuin näitä kahta keskenään, mutta hyyyvin samankaltaisia. Suurin ero on Tukholman isompi väkiluku. Olen tavannut mukavia ja ei-niin-mukavia ihmisiä molemmissa kaupungeissa, mutta yleisesti ihmiset ystävällisiä kuten Helsingissäkin. Miehet lähestyvät täällä useammin. Olen ollut parisuhteessa suomalaisten ja ruotsalaisten miesten kanssa, joissa ei ollut oikeastaan mitään eroa. Nyt sveitsiläisen kanssa kihloissa ja tämä mies taas eroaa pohjoismaalaisista eniten :)
Rakas naapuri. Hieno maa, hienoja ihmisiä. Olen ollut töissä Ruotsissa ja vierailen aina mielelläni.