Huudatteko koululaisille aamukiireissä
Taas syyllisyys lakeaa raskaana toimistoon päästyäni. Tuli taas huudettua kurkku oikoisena koululaisille, koska eivät valmistuadu kouluun ajoissa. Ei kiroillen tai mitään sellaista vaan muuten vaan vihaisena tai toruvana ja lujaa. Vaikka sen tuhat kertaa sanon kaikki, mitä pitää tehdä, ei mitään tapahdu. Ainoastaan ääntä korottamalla havahtuvat ja toimivat edes vähän. Voimat loppu multa, en voi muuta sanoa. Onneksi en huutanut heille näin, kun olivat pieniä. Harmittaa. Kuin ne olis totttuneet siihen, että äiskä kyllä huutaa ja hätäilee, että ehtivät kouluun. Ei tarvitse tavallaan itse tehdä mitään eikä kantaa vastuuta. Äiskä kyllä huutaa ja ilmoittaa, kun kello on niin paljon, että ehtii kouluun juosten muutama minsa myöhässä. Opelta otetaan myöhästymisilmoitukset vastaan taas Wilmassa.
Kommentit (25)
En koskaan mutta meillä ei ole koskaan aamulla kiire, ei tosin päivälläkään eikä illalla,
sitä kutsutaan elämänhallinnaksi. Itse nousen joka aamu 05 tai 04 riippuu nukuttaako,
(se ylimääräinen tunti ei suo auta). Sen jälkeen viedään koira ja käydään suihkussa, sitten potkitaan
mukulat ja ukko ylös. Jokainen saa saman 5 min suihkussa kun itse sain Säkylässä 2000 vuonna, 06:00 kaikki on käyneet suihkussa ja mukessa. 6:30 syöneet ja 6:50 autossa peseyneinä puettuina ja syöneinä. Miestä joutuu joskus odottamaan! Halvalla kurilla ei koskaan ole tehty taistelijoita, täällä ei ole tabletteja tai telkkareja aamuisin. Kamat ja vaatteet on valmiina illalla kun mennään nukkumaan.
Ei tarvitse huutaa, koska kiirettä ei ole, jos olisi ei vika olisi lasten vaan se olisi omaa leveäperäisyyttäni, mutta jotkut on vaan laiskoja. Nukkumaan täällä mennään 21-22 porrastetusti iän mukaan. Ja jos ei nukuttaisikaan niin sngyssä maataan suu ja silmät kiinni kunnes on aamu.
Kaikki ootte kotona aamulla? Joku huusi teinillekin... Mitä ihmettä?! Itselläni alkaa työtkin jo klo.7 joten koululaiset jäävät vielä nukkumaa/heräilemään siinä vaiheessa. Kyllä mun mielestä koululainen on jo sen ikäinen, et ihmettelen jotain aamujumitusta, saati huutavaa äitiä aikatauluista tai vaatetuksesta. Tai että olisin itse siinä pukemassa sukkia koululaiselle?! Ja mitä sitten jos on jonain aamuna tullut vähän liian kevyesti päälle, ottaa opikseen siitä sit seuraavana päivänä. Niin käy aikuisillekin. Ihan kuin puhuttais nyt jostain pk-ikäisistä...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on ihan kaavatuksesta kiinni.
Aika jännä, että oon sitten niin eri tavalla kasvattanut lapseni... esikoinen on myöhässä joka paikasta, ollut koko ikänsä. Kuopus haluaa olla jokapaikassa mielellään ekana, vähintään 10min etuajassa. On ollut tuollainen siitä saakka, kun on puhua osannut. Esikoinen on tullut isäänsä muutenkin, kuopus meikäläiseen. Muta ap:n kysymykseen, joo joskus tulee huudettua, ei siitä mitään hyötyä kyllä ole.
Ja tällä tavoin joudut aina olemaan vastuussa siitä että lapsesi lähtee aina täysin valmiina kouluun jne. Aamu on minusta yksi parhaimmista ajoista opetella ottamaan vastuuta ja olemaan omatoiminen. Kuitenkin palkinto siitä että on ajoissa ja täysin valmiina koulussa on iso.