Tarkoittaako Vadelmavene samaa kuin "kirkkovene"?
Kommentit (17)
Ei.
Kysymyksessä on ruotsalaisfirman vadelmanmakuinen, venettä muistuttava makeinen, saa niitä nykyään Suomestakin.
Tuliko mieleen vadelmavenepakolaisista? Tuossa kirjassa/elokuvassa viitataan niihin ruotsalaisiin karkkeihin, joita ainakin ennen sai ostaa mm. Ruotsin-laivoilta. Kirjahan kertoo ruotsalaisuudesta ja suomalaisuudesta (elokuva on HUONO ja ei oikein perustu edes kirjaan).
Vierailija kirjoitti:
lippu mastoon!!
Ai kauhee. Rivoa.
Vierailija kirjoitti:
Tuliko mieleen vadelmavenepakolaisista? Tuossa kirjassa/elokuvassa viitataan niihin ruotsalaisiin karkkeihin, joita ainakin ennen sai ostaa mm. Ruotsin-laivoilta. Kirjahan kertoo ruotsalaisuudesta ja suomalaisuudesta (elokuva on HUONO ja ei oikein perustu edes kirjaan).
Ei kun siitä biisistä jossa mennään "vadelmaveneellä" Hankoon.
Tarkoittaako toi "helsinkiä pakoon" sitä Trevör-Piidöriä?
asfaltti tomunen tahtoisin oluen mut ei, en saa kaupungin vankina muuta ei tarvita ku botski ja bensaa tai ois edes airot ni soudetaan vien sut etelään, vaimo hankoon helsinkiä pakoon soudan hankoon lippu mastoon joo mä oon sun jacques cousteau vadelmaveneellä makeemmilla vesillä hankoon helsinkiä pakoon soudan hankoon keittiö hikinen pomoni ihminen ei ees oo taivas on sininen sitä ikinä en ehdi katsoo mut silmät kii laitan ja siel nähään kuvittelen meille laivan hankoon helsinkiä pakoon soudan hankoon lippu mastoon joo mä oon sun jacques cousteau vadelmaveneellä makeemmilla vesillä hankoon helsinkiä pakoon soudan hankoon aallot lyövät vaahtokarkkeja rantaan mä työnnän mun varpaat santaan aallot lyövät vaahtokarkkeja rantaan mä työnnän mun varpaat santaan hankoon helsinkiä pakoon soudan hankoon lippu mastoon joo mä oon sun jacques cousteau vadelmaveneellä makeemmilla vesillä hankoon helsinkiä pakoon soudan hankoon vadelmaveneellä makeemmilla vesillä hankoon helsinkiä pakoon soudan hankoon
Vierailija kirjoitti:
lippu mastoon!!
kaksimieliset sanat kun ajatuksella ajattelee :(
En kyllä enää ikinä kuuntele tuota biisiä hyvällä mielellä.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä enää ikinä kuuntele tuota biisiä hyvällä mielellä.
veikkaan, ettei se ensi kesänä soi radiossa ihan yhtä usein kuin parina viime kesänä...
Kirkkovene on iso, vadelmavene pieni ja haluttavampi.
Vadelmavenekarkin nimi on Pim-Pim, joten voisihan se pimppikin olla.
Toi biisikin on pilattu häppidäppiringin poikien toimesta.
soutaa pimpillä parta pimppimehuista märkänä. Nuuh nuuh herra karvakuono. Maistuisiko teille vadelmavenekarkki armomipesän aromeilla maustettuna?
Kirkkovene muuttuu kuukausittain vadelmaveneeksi.
Vierailija kirjoitti:
Kirkkovene muuttuu kuukausittain vadelmaveneeksi.
Ei nää yli 30 vee "pojat" semmosista osaa laulaa!
Hyvä kysymys. Oon aina aatellut että se laulaa niistä karkeista.