Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko vanhemmillani oikeus kieltää minua harrastamasta seksiä?

Vierailija
01.03.2017 |

Olen 15-vuotias tyttö ja tyttöystäväni on 16 (mainitsen meidän olevan samaa sukupuolta, koska riskiä raskaudesta ei ole eikä myöskään tarvetta ehkäisylle).
Vanhempani ovat muutenkin olleet kielteisiä seurusteluani kohtaan ja ovat erityisesti vastustaneet suhdettani toiseen tyttöön. He ovat kieltäneet minua harrastamasta seksiä tyttöystäväni kanssa, ja jos jäämme siitä uudestaan kiinni, multa mm. viedään puhelin, rahahanat suljetaan eikä minulla ole enää vanhempieni lupaa tavata tyttöystävääni (mikä ei tietenkään ole heidän päätettävissään, mutta hankaloittaa asioita selkeästi).

Olen aivan loppu tähän kaikkeen tappelemiseen ja vääntämiseen. Onko vanhemmillani muka oikeus yrittää kieltää tällainen asia, kun kyse on kuitenkin minun vartalostani ja seksuaalisuudestani? Ymmärtäisin, jos olisin nuorempi tai kumppanini olisi selkeästi vanhempi, mutta olemme sentään 15 ja 16. Onhan minulla uskoakseni oikeus rakastaa kumppaniani - fyysisestikin?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö voi harrastaa seksiä tyttöystävän luona? Tai silloin kun vanhempasi eivät ole kotona? Tähän vuodenaikaan vaikeampaa, mutta kesän tullessa ja ilmojen lämmetessä voitte rakastella myös ulkona.

Vierailija
2/26 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitonta. Poliisille ilmoitus tuollaisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö voi harrastaa seksiä tyttöystävän luona? Tai silloin kun vanhempasi eivät ole kotona? Tähän vuodenaikaan vaikeampaa, mutta kesän tullessa ja ilmojen lämmetessä voitte rakastella myös ulkona.

Rikokseen yllyttämisestä voi saada sakot.

Vierailija
4/26 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ihmiset hoitaa seksinsä pois toisten näkyviltä.

Poikkeuksiakin tietysti on, esim. toi Axl.

Vierailija
5/26 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet alle 16 niin lakikin sen kieltää

Vierailija
6/26 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitonta. Poliisille ilmoitus tuollaisesta.

Mitä laitonta tässä on? Olemme molemmat alle 18. Suojaikäraja tarkoittaa sitä, ettei yli 18-vuotias saa tehdä alle 16-vuotiaan kanssa seksuaalisia juttuja. 15- ja 16-vuotiaina saamme lain mukaan hässiä miten huvittaa.

Ap

Vierailija
7/26 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiellä. Kieltää seksin yli 18-vuotiaan kanssa.

Ap

Vierailija
8/26 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ihmiset hoitaa seksinsä pois toisten näkyviltä.

Poikkeuksiakin tietysti on, esim. toi Axl.

Tietysti meikin hoidamme emmekä paneskele toisten nenän edessä, mutta porukat saapuivat kotiin ja rynnistivät oikopäätä huoneeseeni kesken kaiken. Ei me siinä ajassa ehditty vaatteita päälle kiskoa.

Ap

Vierailija
9/26 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kattonsa alla korkeintaan.

Vierailija
10/26 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittaisitko linkin moiseen lakipykälään?

M27

Vierailija
11/26 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ainakaan keksi muuta selitystä kuin sen, että vanhempas ei hyväksy sun homoseksuaalisuutta. Itse olisin lähinnä tyytyväinen, jos oma tytär paljastuisi lesboksi, niin silleen hankala samaistua sun vanhempiin tässä asiassa.

Vierailija
12/26 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikeutta. Jotkut vanhemmat vain luulevat, että he voivat kieltämällä estää nuorta kehittymästä seksuaalisena olentona.

Vierailija
13/26 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
14/26 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat kieltää seksin harrastamisen heidän talossaan. Jokainen saa määritellä, mitä omistamassaan asunnossa saa tehdä ja mitä ei. Lisäksi olet alaikäinen, joten vanhemmilla on vielä päätösvalta sinun asioihisi.

Vierailija
15/26 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voivat kieltää seksin harrastamisen heidän talossaan. Jokainen saa määritellä, mitä omistamassaan asunnossa saa tehdä ja mitä ei. Lisäksi olet alaikäinen, joten vanhemmilla on vielä päätösvalta sinun asioihisi.

Näin on. Kannattaa uskoa hyvällä.

Vierailija
16/26 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 15-vuotias tyttö ja tyttöystäväni on 16 (mainitsen meidän olevan samaa sukupuolta, koska riskiä raskaudesta ei ole eikä myöskään tarvetta ehkäisylle).

Vanhempani ovat muutenkin olleet kielteisiä seurusteluani kohtaan ja ovat erityisesti vastustaneet suhdettani toiseen tyttöön. He ovat kieltäneet minua harrastamasta seksiä tyttöystäväni kanssa, ja jos jäämme siitä uudestaan kiinni, multa mm. viedään puhelin, rahahanat suljetaan eikä minulla ole enää vanhempieni lupaa tavata tyttöystävääni (mikä ei tietenkään ole heidän päätettävissään, mutta hankaloittaa asioita selkeästi).

Olen aivan loppu tähän kaikkeen tappelemiseen ja vääntämiseen. Onko vanhemmillani muka oikeus yrittää kieltää tällainen asia, kun kyse on kuitenkin minun vartalostani ja seksuaalisuudestani? Ymmärtäisin, jos olisin nuorempi tai kumppanini olisi selkeästi vanhempi, mutta olemme sentään 15 ja 16. Onhan minulla uskoakseni oikeus rakastaa kumppaniani - fyysisestikin?

Vanhemmillasi on oikeus estää alaikäiseltä vaikka mitä, mukaan lukien homostelu. Aikuisena sitten kun maksat oman vuokrais,ja asut omillais ja oot työtätekevä veronmaksaja

Vierailija
17/26 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti on, mutta onko muka intiimiin seksuaalisuuteeni ja vartalooni? Mun vartalo on mun ja siinähän siitä on kyse. Kuulostaa aika hirveältä, että toisella ihmisellä olisi päätösvalta sun seksuaalisuuteen ja sen harjoittamiseen. Varsinkin kun mun ja tyttöystäväni paneminen tapahtuu kummankin omasta tahdosta, perustuu haluun ja rakkauteen eikä tässä ole mitään, miltä vanhempieni täytyisi minua suojella. Kyse on minun seksielämästäni ja päätösvallasta kroppaani.

Ap

Vierailija
18/26 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmillasi on oikeus estää alaikäiseltä vaikka mitä, mukaan lukien homostelu. Aikuisena sitten kun maksat oman vuokrais,ja asut omillais ja oot työtätekevä veronmaksaja

Sori, mutta vanhemmillani ei ole oikeutta kieltää seksuaalista suuntautumistani. Se on ihan ihmisoikeusasia. Seksuaalinen suuntautuminen ei ole asia, jota saa toteuttaa ja ilmaista vapaasti vasta sitten, kun asuu omillaan ja käy töissä. Ihan jokaisella on oikeus olla vapaasti hetero, homo, bi tai taisteluhelikopteri ilman mitään kieltoja tai ehtoja. Seksi vanhempieni omistamassa kämpässä oli tämän keskustelun pointti.

Ap

Vierailija
19/26 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt otat tän asian puheeksi vanhempies kanssa ja vaadit perusteluja sille miksi et saisi heidän mielestään harrastaa seksiä. Varsinkin jos harrastat seksiä samaa sukupuolta olevan kanssa niin riski raskaudesta voi sulkea pois. Mikäli olette molemmat toistenne ekoja niin silloin ei ole riskejä taudeistakaan.

Jos keskustelu ei tehoa, kysy "mikä saisi sinut muuttamaan mielesi?" jos vanhempi vastaa tähän "ei mikään" niin ei ole edes pointtia argumentoida, koska silloin kyseessä on henkilö joka luulee että ainoastaan hänen näkökulmansa on oikea.

Vierailija
20/26 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ai niin, jos ei muutosta tapahdu niin voit mennä koulun terkkarille tai kuraattorille juttelemaan asiasta. Seksuaalinen suuntautumisesi ei millään tavalla vaikuta vanhempiesi elämään ja asennevammastahan tässä on selvästi kyse.