Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi ilman sukulaisia

Vierailija
01.03.2017 |

Olemme mieheni kanssa vähän reilu kolmikymppisiä. Molemmilla hyvät koulutukset ja työpaikat ja elämä on muutoinkin ihan hyvällä mallilla, joten olemme harkinneet lapsen hankintaa. Tilanne on kuitenkin sellainen, että olen itse ainoa lapsi, jonka molemmat vanhemmat ovat kuolleet. Myöskään serkkuja tai elossa olevia setiä tai tätejä minulla ei ole lukuunottamatta yhtä, joka on muuttanut jo 80-luvulla Isoon Britanniaan ja jota en ole koskaan nähnytkään. Miehen ainoa elossa oleva sukulainen on yli 70-vuotias isä, joka asuu dementiakodissa, eikä ymmärrä maailmanmenosta juuri mitään. Eli toisin sanoen tilanne olisi se, että vauvalla ei käytännössä olisi lainkaan isovanhempia tai sukulaisia. Onko tällaiseen tilanteeseen lapsen tekeminen "oikein" ja onko muita vanhempia, joilla olisi samankaltainen tilanne? Kuulisimme mielellämme kokemuksia ja mielipiteitä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan lapsella vanhemmat. Ja mahdollisesti myöhemmin sisaruksia :)

Vierailija
2/7 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää sille sisaruksia ja valitkaa monta kummia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei varmasti juurikaan osaa kaivata sellaista mitä ei ole koskaan ollutkaan. Ei se verisukulaisuus ole aina muutenkaan mikään onnen tae. Ainahan on mahdollista yrittää saada joku "varamummo", tai jos teillä on vaikka läheisiä tuttavaperheitä, joiden kanssa viettää aikaa.

Vierailija
4/7 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sisaruksia, mutta meidän molempien vanhemmat oli kuolleet ennenkuin saimme lapsia. Sisarukset meillä asuu 250- 10 000 km väälimatkojen päässä. Lapsi näkee serkkujaan harvoin, osaa kerran vuoteen useampia erittäin harvoin. Joitain ei ole nähnyt koskaan. Ei se hirveästi ole vaikuttanut. Tosin yksi täti on läheinwn. Mutta läheinen suhde on myös joihinkin perheystäviin. Ja joihinkin kavereidenvanhempiin.

Vierailija
5/7 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehän voitte tehdä sille paljon sukulaisia!

Vierailija
6/7 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti miehesi osallistuisi vauvan hoitamiseen. Mulla oli just toi tilanne. Vanhemmista ei apua, eikä sukulaisista. Mies yrittäjä ja aina töissä. Ansaitsisin melkein mitalin. Kova suoritus hoitaa kaksi lasta lähes yksin. Tein toisen vain siitä syystä, että esikoisella olisi sisarrus. Rankkaa on ollut ja huomaan miten katkera olen heille joilla mummot ja vaarit aina auttamassa.

Vierailija
7/7 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti miehesi osallistuisi vauvan hoitamiseen. Mulla oli just toi tilanne. Vanhemmista ei apua, eikä sukulaisista. Mies yrittäjä ja aina töissä. Ansaitsisin melkein mitalin. Kova suoritus hoitaa kaksi lasta lähes yksin. Tein toisen vain siitä syystä, että esikoisella olisi sisarrus. Rankkaa on ollut ja huomaan miten katkera olen heille joilla mummot ja vaarit aina auttamassa.

Kyllähän lastenhoitoapua saa maksamalla. Itse olin tosi paljon lastenvahtina nuorena, ja itsekin olen maksanut lastenhoidosta, aina on löytynyt apua. Toisten kadehtiminen on turhaa. Kyllä mä tiesin ihan tarkkaan etukäteen, mikä tilanne on. Orpo, jolla sukulaiset asuu kaukana.