Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haettiinko ennen töitä niin että marssittiin vain paikalle kysymään töitä?

Vierailija
01.03.2017 |

Nykyään joutuu lähettämään 100 työhakemusta eikä siltikään pääse töihin. Ennenkö mentiin vaan paikanpäälle kysymään löytyiskö töitä?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus haettiin kesätöitäkin ihan vain kysymällä. Ja sitten kun tuli hakusysteemit, kesätöitä oli hyvinkin haettavissa vielä maalis-huhtikuussa. Nykyään haetaan joka vuosi aiemmin ja aiemmin, ja joka vuosi on reippaidenkin nuorten vaikeampi saada töitä, ellei ole suhteita.

Vierailija
22/32 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin se ennen meni, mutta nykyään järjestetään vain motivointipalavereita, koska ajatellaan ettei työttömät halua toihin, vaan makoilevat mielummin kotona.

Joku voisi käydä kertomassa niille, ettei avoimia työpaikkoja ole yhtä paljon kun työttömiä työnhakijoita.

Ei siinä motivoinnit paljon auta jos ei ole sitä työpaikkaa olemassakaan mihin sua motivoidaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hankin 90-luvun lopulla kassatyön opiskelun oheen menemällä ruokakauppaan, kysymällä onko kauppias paikalla ja kertomalla kauppiaalle kuka olen, mistä tulen ja että töitä oisin vailla. Ihan suoraan en sopparia saanut mutta muistaakseni kuukauden-parin päästä mut palkattiin osa-aikaiseksi. Eikö tämmöistä systeemiä ole enää ollenkaan? Hakeeko nuoret töitä ihan vaan pelkästään sähköiesti?

Vierailija
24/32 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa mun mieheni (maahanmuuttaja) teki näin pari vuotta sitten ja sai paikan! Marssi vaan paikalle kiinnostavaan firmaan ja kertoi etsivänsä töitä ja että on työkokemusta alalta. Ensin otettiin harjoittelijaksi neljäksi kuukaudeksi minimipalkalla, sitten palkattiin vakituiseksi ja palkkakin siinä samalla nousi. Täytyy vielä mainita että mies ei koskaan työhakemuksiinsa saanut vastausta joten siksi lähti kyselemään työpaikoilta henkilökohtaisesti.

Vierailija
25/32 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut töitä soittamalla esimiehille jopa 2000-luvun alussa ja jopa julkiselta sektorilta, tosin kyselin pätkätöitä. Ja sain. Myöhemmin pääsin vakituiseksi.

Vierailija
26/32 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä hankin 90-luvun lopulla kassatyön opiskelun oheen menemällä ruokakauppaan, kysymällä onko kauppias paikalla ja kertomalla kauppiaalle kuka olen, mistä tulen ja että töitä oisin vailla. Ihan suoraan en sopparia saanut mutta muistaakseni kuukauden-parin päästä mut palkattiin osa-aikaiseksi. Eikö tämmöistä systeemiä ole enää ollenkaan? Hakeeko nuoret töitä ihan vaan pelkästään sähköiesti?

Ainakin isommista kaupoista käännytetään pois ja käsketään täyttää hakemus netissä. 

Vierailija
27/32 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 2000-luvun alussa keikkatöitä kävelemällä sisään yhteen paikkaan ja pyytämällä pääsyä esimiehen puheille. passittivat tosin hakemaan paikkaa vuokrafirman kautta. Oli sijaisena ja olisin saanut vakituisenkin paikan valmistuttuani (omaa alaa), mutta hain muualle. 

Vierailija
28/32 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänkin, jos marssii yritykseen sisälle töitä kysymään, aina vastaus on, että lähetä sähköpostia.

Olen yrittänyt tätäkin konstia.

Vierailija
29/32 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin vuonna 84 Rovaniemen hotelli- ja ravintolakoulusta. Lähetin Helsinkiin kolmeen ravintolaan työhakemuksen (oli ilmoitus lehdessä) ja jokaisesta soitettiin, että koska voit aloittaa. Ei edes puhelimessa haastateltu vaan pyydettiin suoraan töihin. Valitsin parhaan.

Vierailija
30/32 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 vuotta sitten, kun aloitin kaupassa, noin sai vielä töitä kaupasta. Se muuttui ihan pari vuotta sitten, enää ei palkata sellaisia, jotka käyvät kysymässä myymäläpäälliköltä, pitää laittaa nettihakemus tai vuokratyöntekijöitä voidaan myös ottaa. Voi tietysti olla, että kauppiaat voivat palkata noin, koska on heidän oma yrityksensä.

Vierailija
31/32 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla sai täällä Lahdesta helposti tehtaista töitä, jos ei ollut turhan ronkeli. Oli tehtaiden kulta-aikaa, Asko, Upo, Rauma-Repola, Lasitehdas jne.

Vierailija
32/32 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla sain työpaikkoja esim. siten että katsoin ilmoituksen hesarista. Soitin ja kysyin että onko paikka vielä vapaana. Sanottiin että on, millon voit aloittaa. Tuun vaikka huomenna. Selvä.

Erästä työpaikkaa hain kun olin lopettanut erään tylsän työn ja kaverini sanoi että eräässä Stadin virastossa varmaan ois töitä. Menin käymään ja sanoin että voisin tulla töihin. Selvä, kyllä on paikkoja. Olin sitten 13 vuotta niissä hommissa.