onko tämä laitonta, vain kaksi työntekijää ja
Ja ruokailemassa käy välillä jopa 80-100 henkeä. Vain kaksi ihmistä keittiössä töissä.
Kerran oli 200 hengen seurue ja kaksi ihmistä töissä!!
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei olisi laillista?
Mietipä. Työntekijät eivät ehdi pitää lakisääteisiä taukoja.
Arvaapa onko kiire?Onko työnantaja nimenomaan kieltänyt pitämästä taukoja?
No miten sä pidät taukoja kun työmäärä on valtava ja ihmiset odottaa ruokaa?
Se on työnantajan ongelma. Pahoittelette asiakkaille viivästystä kun tällä hetkellä on vain yksi työntekijä, kun toinen käy pienellä tauolla...
Toki reilua on eka ilmaista ongelma työnantajalle, mutta jos ei vaikuta, ei auta kuin tehdä oma työ niin hyvin kuin ehtii, pitäen omista oikeuksista silti kiinni. Ja olla stressaamatta sellaisesta mikä ei ole sinun vaan pomon vastuulla.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ollut paikassa, jossa kävi päivittäin monta sataa ja yhtäaikaa oli 20-30 ihmistä. Joo yksin olin, eikä mitään taukoja ollut olemassakaan. Yövuoro kesti 9,5 tuntia. Älä valita.
En mää siellä töissä ole!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei olisi laillista?
Taukojahan ei voi ryhmittää sen toisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei olisi laillista?
Itsekin olen ollut töissä, jossa ei työn kannalta ehtisi pitää lakisääteisiä taukoja ja palkatonta ruokataukoa. Mutta minäpä tein niin, että pistin kylmästi hommat kiinni ja olin tauolla. Sen jälkeen oli aina helvetti irti, mutta siitä vain korjailemaan niin kuin parhaiten ehtii.
Vierailija kirjoitti:
Oikein kerran oli. Voi kauheeta.
Kun on koko ajan! Se 200 ihmisen käynti ei ole joka päivä mutta on ollut vieläkin isompia asiakasmääriä.
Meillä päin on ruokapaikka jossa on neljä työntekijää.
Asiakasvirta tasainen, max. 10 henkeä syömässä yhtäaikaa.
Käy välillä...ja muina aikoina on aikaa ylimääräisiinkin taukoihin? Eiköhän ne pitämättömät tauot kompeusoidu muina aikoina.
Niin, ne tauothan on se tärkeintä tuossa työssä.
Niitähän ei voi missään nimessä pitää ennen lounasruuhkaa vaan ne on pakko pitää just silloin kun klo lyö 12?
Ensinnäkin 8h työpäivään kuuluu 2 x 10min taukoa ja 0,5h ruokis... Kukaan ei ole määrittänyt että ne pitää pitää just tietyllä kellon lyömällä, vai onko?
Mä pidän ekan tauon ennen lounas ruuhkaa ja loput jos ehdin... Ja jos en ehdi niin enpä mä siihen kuole...
Voin ruuan laiton lomassa napsia vaikka salaattia tms.. Ei mun tarvii mitään kolmen ruokalajin ruokaa syödä omassa pöydässä...
Jos et pysty olemaan tauotta edes paria tuntia niin vaihda alaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurue ruokaili koko työvuoronajan?
Aikaa menee ruoan valmistukseen ja muuhun.
Ja se työaika on?
Mitäähän ei ole esivalmisettu ennen paikan avaamista?
Pakastettu broileripasta mikroon ja herneversot päälle ja pöytään. :D Nähty on.
Tavattoman monessa paikassa ostaan kertoa kauankko esim. annoksessa menee ja osataan sitäkin pahoitella, jos sen saapuminen viipyy.
Ja lounaspaikoissa esim. lounas valmistellaan edellisenä päivänä/ ennen avaamista mahdollisemman pitkälle. Kiire on aina organisoinnin puutetta.
Niin, meitä on vain 4 siivoojaa, 4 SIIVOOJA ja päivittäin sotkee yli 700 oppilasta..onkohan laillista 😂😂😋
Ja usein meitä on vain 2-3, kun kahdella pieniä lapsia..🤔
Maailmalle olet vain yksi ihminen, mutta yhdelle ihmiselle voit olla koko maailma 😍😘❤❤❤
Vierailija kirjoitti:
Niitähän ei voi missään nimessä pitää ennen lounasruuhkaa vaan ne on pakko pitää just silloin kun klo lyö 12?Ensinnäkin 8h työpäivään kuuluu 2 x 10min taukoa ja 0,5h ruokis... Kukaan ei ole määrittänyt että ne pitää pitää just tietyllä kellon lyömällä, vai onko?
Mä pidän ekan tauon ennen lounas ruuhkaa ja loput jos ehdin... Ja jos en ehdi niin enpä mä siihen kuole...Voin ruuan laiton lomassa napsia vaikka salaattia tms.. Ei mun tarvii mitään kolmen ruokalajin ruokaa syödä omassa pöydässä...
En ole siellä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitähän ei voi missään nimessä pitää ennen lounasruuhkaa vaan ne on pakko pitää just silloin kun klo lyö 12?Ensinnäkin 8h työpäivään kuuluu 2 x 10min taukoa ja 0,5h ruokis... Kukaan ei ole määrittänyt että ne pitää pitää just tietyllä kellon lyömällä, vai onko?
Mä pidän ekan tauon ennen lounas ruuhkaa ja loput jos ehdin... Ja jos en ehdi niin enpä mä siihen kuole...Voin ruuan laiton lomassa napsia vaikka salaattia tms.. Ei mun tarvii mitään kolmen ruokalajin ruokaa syödä omassa pöydässä...
En ole siellä töissä.
Et ole siellä töissä.. Ok
Ihan kiva, että olet huolissasi työntekijöiden tauoista ja jaksamisesta mutta eiköhän ne siellä itse tiedä mikä on homman nimi. Sinä et näemmä tiedä...
Tuskin ne valmistaa siinä ruokalassa ruokia itse, lämmittävät vaan eineksiä tai valmissapuskoja jotka tulee jostain muualta ja laittavat tarjolle. Kaikki saa valmiina, salaatteja ja jälkiruokia myöten nin ei tarvii työntekijöitäkään montaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin ne valmistaa siinä ruokalassa ruokia itse, lämmittävät vaan eineksiä tai valmissapuskoja jotka tulee jostain muualta ja laittavat tarjolle. Kaikki saa valmiina, salaatteja ja jälkiruokia myöten nin ei tarvii työntekijöitäkään montaa.
Ja vaikka tekisivätkin itse niin aika paljon on tehty ESIvalmisteluja valmiiksi.
Aamu alkaa klo 5.30-6.00 ja silloin ehtii hyvin tekemään vaikka mitä esim leipomaan, pilkkomaan salaatti tarpeet yms...
Ja pitämään niitä taukoja ;-)
En ymmärrä miksi aloitusta vähätellään. Se ei ole kivaa jaksamisen kannaltakaan, jos ei pysty pitämään taukoja. Pari kertaa olen osunut Heselle lounasaikaan, jossa yksi tyttö vuorossa hoitaa autokaistan, ravintolapuolen ja tekee ruoat. En kyllä tuntenut kateutta.
On törkeää, että työnantaja repii katteensa alaisen selkänahasta. Huonot työolot lisäävät poissaoloja ja lyhentävät työuraa, joten en pysty käsittämään työnantajapuolen logiikkaa näissä vajaamiehityksissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vaikka tekisivätkin itse niin aika paljon on tehty ESIvalmisteluja valmiiksi.
Aamu alkaa klo 5.30-6.00 ja silloin ehtii hyvin tekemään vaikka mitä esim leipomaan, pilkkomaan salaatti tarpeet yms...Ja pitämään niitä taukoja ;-)
Ainakin meidän tes kieltää työvuoron alottamisen tauolla ;) ;) Tauot on tarkoitettu virkistäytymiseen työn lomassa ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamu alkaa klo 5.30-6.00 ja silloin ehtii hyvin tekemään vaikka mitä esim leipomaan, pilkkomaan salaatti tarpeet yms...Ja pitämään niitä taukoja ;-)
Se joka alapeukutti niin voisi myös kertoa että miksi?
Koska noin hyvin monessa lounas/ruokapaikassa tehdään.
T. Se joka on töissä pienessä paikassa eli kommentin 15 kirjoittaja..
Ja se työaika on?
Mitäähän ei ole esivalmisettu ennen paikan avaamista?