Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkärin toiminnasta kun sainkin töitä eri kautta. Mitäs nyt?

Vierailija
01.03.2017 |

Täytyykö sinne ilmoittaa tuosta heti, kun sieltä ei ole edes ensimmäistä soittoaikaa soitettu? Vai perunko itse koko työttömyysprosessin netistä? Kahden kuukauden ajalta täytyisi kuitenkin saada työttömyyskorvausta.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peru työnhakijana oleminen vasta sitten, kun olet aloittanut työt. Sitten saat kyllä korvausta siihen viimeiseen työttömyyspäivään asti.

Vierailija
2/21 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaudut sinne nettisivuille, "muuta omia tietojasi" ja rasti ruutuun että saat töitä xx.xx.2017 alkaen. Tosin jos ne työt alkaa vasta 2kk päästä niin en tiedä kannattaako vielä ilmoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niille tarvitse ilmoittaa mitään. Menet vaan töihin ja jätät ne soittelemaan sinulle.

Vierailija
4/21 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peru työnhakijana oleminen vasta sitten, kun olet aloittanut työt. Sitten saat kyllä korvausta siihen viimeiseen työttömyyspäivään asti.

Kun työkkäristä soitetaan niin täytyyhän mun kertoa että olen saanut töitä. Eikö siinä vaiheessa työnhakijan oleminen peruunnu?

Vierailija
5/21 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako korvauksen takautuvasti?

Vierailija
6/21 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun työkkäristä soitetaan niin täytyyhän mun kertoa että olen saanut töitä. Eikö siinä vaiheessa työnhakijan oleminen peruunnu?

Muakin kiinnostaa tämä asia.

Vierailija
7/21 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://is.mediadelivery.io/img/628/3d8b545e5da84dfc9c988787ca673630.jpg

Vierailija
8/21 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korvausta voi saada aikaisintaan siitä päivästä lähtien, kun on ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi.

Mutta tokihan se tulee aina takautuvasti siis siinä mielessä, että korvausta haetaan niiltä työttömyyspäiviltä, jotka ovat jo menneet, eli etukäteen ei saa.

Vierailija
9/21 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet saanut töitä jos työsopimus tyonantajan kanssa on allekirjoitettu tai suusannallisen työsopimuksen joku voi todistaa.Jos työssä on koeaika niin olet saanut töitä päiväksi.

Kaikki mitä ilmoitat työkköriin on sitovaa ja vaatiivat sinua tilille jos ei mene kuten sanot.

Jos kyseessä on pätkätyö niin työn hakemista ei edes kannata keskeyttää.

Vierailija
10/21 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saa esim 2 kuukauden pätkän tai jotain vuokratyötä joka voi loppua koska vaan, voi jäädä työnhakijaksi, jos haluaa. Minulta ainakin kysyttiin että haluanko jättää työnhaun vielä voimaan vaikka olen osa-aikatyössä. Halusin.

Vierailija
11/21 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työkkärissä voi olla työnhakijana, vaikka olisi työsä. Status ei silloin ole "työtön työnhakija", eli korvauksia ei silloin tietenkään saa, mutta normaalina työnhakijana voi olla.

Vierailija
12/21 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hätää, ei ne soita. Ja jos soittaa niin kuka käskee kertoa?

Vierailija
13/21 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnhakijana voi olla, vaikka olisi työssä. Jos soittavat, sanoisin että 2 kk kuluttua alkaa työ. Työn alkuun saakka oikeus työttömyyskorvaukseen. Jollet ole joku poikkeava tapaus, jolle kuuluu karenssi.

Vierailija
14/21 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyykö sinne ilmoittaa tuosta heti, kun sieltä ei ole edes ensimmäistä soittoaikaa soitettu? Vai perunko itse koko työttömyysprosessin netistä? Kahden kuukauden ajalta täytyisi kuitenkin saada työttömyyskorvausta.

Älä tee mitään kuin vasta sitten kun työsopimus on allekirjoitettu.

Jos työkkäri lähettää työtarjouksia edelleen niin työpaikkoja pitää hakea. Vähän kyseenalaista että voiko hakemuseen laittaa että aloittaa työt jossain toisessa paikassa jos ei alkaminen ole varmaa.

Sitä paitsi jos työ alkaa vasta 2 kuukauden päästä niin pitäähän sinun yrittää töitä tuolle 2 kuukauden ajalle.

Kannattaa edetä faktojen mukaan , ei uskomusten, toiveiden ja lupausten.

Vierailija
15/21 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt sanot että 2 kk kuluttua alkaa työt, katkaisevat tuen, sillä et ole kykenevä vastaanottamaan sinulle tarjottua työtä

Vierailija
16/21 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin siitä onko työ määräaikainen vai vakituinen, kokopäiväinen tai osapäiväinen tms.

Jos työllistyt vakituisesti, sitten ilmoitat TE-toimiston verkkopalveluun milloin työ alkaa ja katkaiset työnhakusi. He laittavat lausunnon Kelaan, ettet ole enää oikeutettu työttömyysturvaan päivästä XX.

TE-toimisto ei siis maksa sitä korvausta, vaan sen maksaa Kela. Kun haet työttömyyskorvausta Kelasta, haet toki vain viimeiseen työttömyyspäivääsi asti.

Jos taas työ on määräaikainen mutta kokopäiväinen, jätä ihmeessä TE-toimistossa työnhaku voimaan, mutta ilomoita ne määräaikaisen työsi päivämäärät, jottei sinulle tarjota sille ajalle työtä. Myös määräaikaisesta työstä TE-toimisto laittaa lausunnun Kelaan työttömyyspäivärahan katkaisusta. Kun haet työttömyyskorvausta Kelasta, haet toki vain viimeiseen työttömyyspäivääsi asti.

Jos olet osa-aikatyössä ja etsit muutakin työtä, sitten voit verkon kautta ilmoittaa asiasta TE-toimistoon ja pitää sen työnhakun voimassa. Kelalta haet työttömyyskorvausta niin, että joudut hakemaan ns. soviteltua päivärahaa. Eli ilmoitat osa-aikatyöstä saamasi palkkatulot ja Kela vähentää työttömyyskorvausta tulojesi mukaan.

Vierailija
17/21 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se välittömästi lopu, siihen asti kun työsuhde alkaa on oikeutettu työttömyysturvaan ihan tavalliseen tapaan. 

Vierailija
18/21 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu täysin siitä onko työ määräaikainen vai vakituinen, kokopäiväinen tai osapäiväinen tms.

Jos työllistyt vakituisesti, sitten ilmoitat TE-toimiston verkkopalveluun milloin työ alkaa ja katkaiset työnhakusi. He laittavat lausunnon Kelaan, ettet ole enää oikeutettu työttömyysturvaan päivästä XX.

TE-toimisto ei siis maksa sitä korvausta, vaan sen maksaa Kela. Kun haet työttömyyskorvausta Kelasta, haet toki vain viimeiseen työttömyyspäivääsi asti.

Jos taas työ on määräaikainen mutta kokopäiväinen, jätä ihmeessä TE-toimistossa työnhaku voimaan, mutta ilomoita ne määräaikaisen työsi päivämäärät, jottei sinulle tarjota sille ajalle työtä. Myös määräaikaisesta työstä TE-toimisto laittaa lausunnun Kelaan työttömyyspäivärahan katkaisusta. Kun haet työttömyyskorvausta Kelasta, haet toki vain viimeiseen työttömyyspäivääsi asti.

Jos olet osa-aikatyössä ja etsit muutakin työtä, sitten voit verkon kautta ilmoittaa asiasta TE-toimistoon ja pitää sen työnhakun voimassa. Kelalta haet työttömyyskorvausta niin, että joudut hakemaan ns. soviteltua päivärahaa. Eli ilmoitat osa-aikatyöstä saamasi palkkatulot ja Kela vähentää työttömyyskorvausta tulojesi mukaan.

Tässä oikein malliesimerkki miten saa itsensa kuseen noudattamalla ohjetta, kun se kassajonossa heitetetty "saat sitten taas töitä toukokuun alusta " ei konkretisoidukkaan todelliseksi työpaikaksi.

Vierailija
19/21 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se välittömästi lopu, siihen asti kun työsuhde alkaa on oikeutettu työttömyysturvaan ihan tavalliseen tapaan. 

Ei välttämättä saa jos lopettaa työtarjousten vastaanottamisen.

Vierailija
20/21 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

voithansää hakea pätkätöitä tuolle 2kk jämä ajalle, eli periaatteessa voit hakea vielä rahoja siltäkin ajalta? ja voit mahdollisesti saada toisen työn mikä alkaisi heti joka on parempi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi