Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksin ulkomaille- NEUVOJA!

Vierailija
28.02.2017 |

Koulun puolesta olisi mahdollista lähteä vaihtoon, mutta en tiedä uskallanko. Olen vähän niinkuin ummikko ulkomailla, en ole käynyt juuri missään. Minulla on myös surkea suuntavaisto pelottaa että eksyn tai muuta. Osaako joku yksin matkusteleva tai samassa tilanteessa ollut antaa neuvoa ja rohkaisua?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuntavaiston puutteeseen auttaa offline karttasovellus puhelimeen.

Vierailija
2/4 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuntavaiston puutteeseen auttaa offline karttasovellus puhelimeen.

Okei, kiitoksia! :)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoon lahteminen on ihan mahtava mahdollisuus! Koulu jarjestaa kaytannonjutut yms. Minne olet ajatellut lahtea?

Itse en ole ollut vaihdossa, vaan halusin lahtea haistelemaan uusia tuulia ulkomaille ja jain sille tielle. En ollut mikaan kosmopoliitti kun lahdin Suomesta.

Mika sinua eniten huolestuttaa lahdossa? Maan kielta opit varmasti hallitsemaan, kun sita poimii ihan automaattisesti ymparistosta (TV, radio, ymparilla olevat ihmiset). Luulen, etta siella on vaihdossa muitakin ja opiskelijajarjestot usein jarjestavat illanviettoja, pubikierroksia yms., koska muitakin uusia ja ns. yksinaisia on. WhatAppilla yhteydenpito ja puhelut Suomeen sujuvat hyvin.

Sinuna katselisin vahan, etta millaisia juttuja haluaisit tehda siina uudessa paikassa (maassa/kaupungissa) yms. Tyoni puolesta olen usein tekemisissa vaihdossa olevien opiskelijoiden kanssa ja juu, valilla osalla on koti-ikava ja uuteen kulttuuriin sopeutuminen on hankalaa, mutta monet pitavat tata kokemusta todella avartavana ja viettavat vapaat ja viikonloput esim. paivaretkilla lahikaupungeissa, kiertelevat klubit, kaupat ja galleriat...

Kylla sina parjaat. Jannittaminen on ihan normaalia, mutta mieti, millaista kokemusta jaisit vaille jos et lahtisi vaihtoon.

Vierailija
4/4 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadehdin sinua moisesta mahdollisuudesta. Älä anna pelon estää! En ole itsekään käynyt ulkomailla (muuta kuin laivalla), joten en osaa neuvoa, mutta ei se varmaan ole niin vaikeaa kuin ensikertalaisena pelkää. Tuleepahan ainakin jotain elämässä koettua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi