Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka et syö viljaa!

Vierailija
28.02.2017 |

Onko painosi pudonnut tai oletko huomannut muita muutoksia kehossasi jätettyäsi viljan syönnin?
Oletko jättänyt myös jotain muita tuotteita pois, esim. sokerin?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään muutoksia. Paitsi rahaa jää enmmän, leipä on kallista.

Vierailija
2/14 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvotus väheni huomattavasti, paino ei sinänsä pudonnut. Iho on paremmassa kunnossa. En muuta muutosta oo huomannut ulkonäössä. Fiilis on paljon parempi, kummasti piristää kun ei tarvi jännätä ripuloinnin kanssa.  :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ulkoisesti muuttunut, mutta helvetilliset mahakivut hävisivät ja kakka on nykyään käsittääkseni ihan sellaista tavallista. Samoin kasvoista hävisivät jättimäiset ihon sisäiset kestofinnit. Noin kymmenen vuotta ilman viljaa ja pärjäilen mainiosti. Tykkään ruoasta joten paino ei ole muuttunut. Ei ole ollut mitään vaikeuksia ruokavalion kanssa. Joskus ärsyttää, että kahviloissa ei juuri myydä makean nälkään mitään sopivaa. Ilokseni huomasin, että Helsinkiin on avattu munakasravintola :)

Vierailija
4/14 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja keliakiaa mulla ei tutkitusti ole. Vastaaja 3.

Vierailija
5/14 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muita muutoksia paitsi vähemmän vatsan turpoamista. Samalla vähensin maitotuotteita ja palkokasveja välttelen.

Karkkia syön edelleen joskus, ehkä pussin kuukaudessa. En ole laihtunut, mutta ei ole tarvettakaan. Turvotus oli syynä ruokavaliomuutoksiin.

Vierailija
6/14 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 vuotta kestäny asta loppu ku seinään. Ei limaisuutta, ei vingu hengitys, ei tarvi vetää lääkkeitä ennen ja jälkeen urheilun.

Ei turvota ja 17 v kestäny akne loppu. Jätin myös maidon.

Vierailija
7/14 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko, kun sairastuin aikuisiällä vilja-allergiaan.

Energiaa tuli paljon kun sain mahani taas toimimaan ja ripulin pois. (IBS)

Vierailija
8/14 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kyllä lihonut sen jälkeen kun aloin noudataa FODMAP ruokavaliota ärtyneen suolen oireyhtymän vuoksi. Silti en kyl luopuisi tästä, ihanaa kun ei oo jatkuvaa pierskelyä ja ripulia. 

Vierailija
9/14 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuutisen kiloa tippunu, mut mä olinki varsinainen leipä/pullahiiri. Pitäis varmaan heivata myös iso osa muista herkuista (eli turhasta sokerista), saisin tän atopia/psoriasis-ihon varmaan ideaalikuntoon ja saattais painokin tippua lisää.

Vierailija
10/14 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuutisen kiloa tippunu, mut mä olinki varsinainen leipä/pullahiiri. Pitäis varmaan heivata myös iso osa muista herkuista (eli turhasta sokerista), saisin tän atopia/psoriasis-ihon varmaan ideaalikuntoon ja saattais painokin tippua lisää.

Ainiin, ja tää viljojen poisjättö tapahtu elokuussa.

Vierailija
11/14 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras asiahan on, että ne hirveät vatsakrampit hävis eikä tarvi enää stressata meneekö maha sekaisin esimerkiks jossain julkisella paikalla. Turvotus vatsassa on hävinnyt kun ennen tunsin olevani ihan ilmapallo ajoittain. Lähinnä tuo elämänlaadun paraneminen ja jaksaa liikkua yms kun vatsa ei oo kipee.

Vierailija
12/14 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ummetus-ripuli-ummetus-ripuli veivaaminen loppui kun jätin gluteeniviljat. Myös raskausmahan näköinen pömppö lähti. Ei enää pieretä.

Paino ei ole tippunut, mutta siis sellaista tiivistymistä on tapahtunut, ettei enää vaatteet kiristä vyötäröltä.

Muita viljoja käytän vielä harvakseltaan, mutta gluteenit jätin pois.

Lääkäri ei löytänyt multa keliakiaa ja suositteli vaan täysjyvää, mutta itse päätin kokeeksi jättää gluteenit pois ja se oli elämäni paras päätös.

Vierailija
13/14 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli pakko, kun sairastuin aikuisiällä vilja-allergiaan.

Energiaa tuli paljon kun sain mahani taas toimimaan ja ripulin pois. (IBS)

Mulla epäillään myös vilja-allergiaa. Kananmuna-allergia jo on.

Aikuisten vilja-allergiasta näyttää löytyvän tietoa todella vähän. Kiinnostaa että oletko allerginen vain ns. kotimaisille viljoille vai myös riisille ja maissille, kenties kvinoalle, hirssille ym.?

Mulla siis menossa välttämisruokavalio: ei mitään allergeenejä paitsi kala, jota voin syödä.

Ehkä on lähtenyt jokunen kilo, housut valuu alas. Voi tietenkin johtua myös turvotuksen vähenemisestä, mulla oli turvotusta vatsan lisäksi kasvoissa, silmäluomissa, ranteissa ja nilkoissa.

Muut muutokset on että iho-oireet ovat loppuneet, se kamala kutina kaulalla ja iholla, silmien ärsytys, limaisuus, tukkoisuus, korvien kutina, aivastelut. Suolisto on paremmassa kunnossa kuin vuosikausiin. Väsymystä on vähemmän, eikä ole niin "pöhnäinen" olo. Jotain neurologisia muutoksia olisi myös, en esim. kärsi muistihäiriöistä ja kömpelyydestä niin paljon enää. Kehosta on poistunut tiettyjä reumaattisen oloisia kipuja.

Aika oudolta tuntuu kun olen noudattanut tätä ruokavaliota vain n. 6 viikkoa.

Vierailija
14/14 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

IBS ei kyllä ole mikään allergia, toki on mahdollista kärsiä sekä IBSstä että allergiasta yhtä aikaa, mutta sujuvasti nämä nyt niputettiin samaan.

Itse en käytä muita kotimaisia viljoja kuin kauraa, IBS:n ja FODMAP-ruokavalion myötä. Toki ruokavalio rajaa paljon muutakin pois, kuten esimerkiksi sipulit ja suuren osan hedelmistä, niiden syöminen saa aivan samat oireet aikaan kuin viljojenkin. Eli vaikea sanoa onko yksin viljojen välttäminen kuinka suuressa vastuussa parantuneesta olosta.

Anyway, maha voi hyvin, allergiaoireet ovat lievittyneet, nykyään siedän kissan seuraa ilman allergialääkettä, kasvojen iho on tasoittunut, ennen oli omituista rasvanäppyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi